KNVB Beker 2020-2021

Joost

Well-known member
In West I snap ik niet hoe Scherpenzeel zich heeft kunnen plaatsen want ze zijn de eerste ronde pas na strafschoppen doorgekomen.
Volgens mijn berekeningen zouden Olympia Haarlem en JOS Watergraafsmeer zich moeten hebben geplaatst en is er geen loting tussen Huizen en Roda'46 nodig.
In de 1e ronde waren er teams vrijgeloot, daarom telde die ronde niet mee.
 

Sensini

Active member
Dank voor het delen van de rekenmethode!

Voor mijn regio kom ik op dezelfde teams uit en een aantal daarvan heb ik al bevestigd zien worden.
De regel om naar vorige rondes te kijken vind ik normaliter al zeer triviaal maar in deze gelegenheid zelfs nog meer.

Susteren en Erp trof als eerste klasser tweemaal een 4e klasser en mag door
Venray trof als eerste klasser een 3e en 4e klasser en mag door
NWC trof als tweede klasser een 3e en 4e klasser en mag door

Venray en Susteren hebben ook nog eens het geluk dat hun onderlinge 4e ronde wedstrijd werd afgelast.

BMR en RKSVO die als 3e klassers heel knap wonnen van hoger spelende ploegen mogen weer niet door.

Code:
 1 Venray               6  13-2
 2 Erp                  6  9-0
 3 Susteren             6  9-3
 4 NWC                  6  8-2
 5 EHC                  6  7-1
 5 Meerssen             6  7-1
 5 RKSVO                6  7-1
 8 BMR                  6  5-1
 9 Deurne               6  3-0
 

de waan

Well-known member
Voor mijn regio kom ik op dezelfde teams uit en een aantal daarvan heb ik al bevestigd zien worden.
De regel om naar vorige rondes te kijken vind ik normaliter al zeer triviaal maar in deze gelegenheid zelfs nog meer.

Geldt in Oost ook voor Columbia. Twee eersteklassers (Woezik en Juliana'31) en een hoofdklasser (AZSV) uitgeschakeld, maar geen plekje verdiend.
 

Forza AZ

Well-known member
Maar is dit nou echt zoveel leuker als meedoen in het eigen districts bekertoernooi ?
Deelname aan de KNVB-beker gaat niet ten koste van deelname aan de districtsbeker. Daar doen de Hoofdklassers ook gewoon aan mee.
En als je een beetje geluk hebt met de loting dan is het zeker wel mogelijk om je te plaatsen voor de 1e ronde. Afgelopen seizoen lukte dan 4 clubs uit de Hoofdklasse of 1e klasse.
 

JMD

Well-known member
Het lijkt alsof sommige hoofdklassers ( of lager ) erg blij zijn met een plekje in het KNVB bekertoernooi.

Maar is dit nou echt zoveel leuker als meedoen in het eigen districts bekertoernooi ?

In ieder geval moet je al vroeg in het seizoen 1 of 2 keer aan de bak tegen een andere amateurploeg, waarbij de kans behoorlijk groot is, dat je naar de andere kant van Nederland moet, dat je uitgeschakeld wordt ( na 1 of 2 wedstrijden vroeg in het seizoen ) en dat je bij een thuiswedstrijd zelden veel toeschouwers trekt.

De kans dat je als hoofdklasser of lager tegen een BVO komt te spelen is erg klein.
Als je niet naar de andere kant van Nederland wil om te voetballen hoor je niet in de hoofdklasse thuis. Punt.
 

Sensini

Active member
Is het al bekend wanneer de loting is?

Volgens voetbal247.nl op donderdag 23 juli 20202(!) om 19.00 uur
 

Forza AZ

Well-known member
Hoe kunnen ze al op 23 juli loten voor de 2e voorronde, want dan is nog helemaal niet bekend hoeveel clubs er aan de 1e ronde mee gaan doen. Dat hangt namelijk af welke clubs zich plaatsen voor de groepsfase van de CL en EL. En dat is pas op 24 september of 1 oktober duidelijk.

Als ze de 2e voorronde wel al op 23 juli loten en geen clubs daarin vrijloten dan komen daar 22 winnaars uit die naar de 1e ronde gaan. Samen met de 36 al geplaatste clubs (18 Eredivisie, 16 Eerste Divisie, 2 Tweede Divisie) kom je dan op 58 clubs. Dan moet je dus in de 1e ronde sowieso 6 clubs gaan vrijloten, en niet alleen de 2-5 deelnemers aan de groepsfase CL/EL.
 

Forza AZ

Well-known member
En alleen de 2 clubs die dus al een periode hadden gewonnen in de Tweede Divisie zijn direct geplaatst voor de 1e ronde, en niet zoals gepland 4 clubs uit de Tweede Divisie.
 

JMD

Well-known member
Forza AZ, klopt het dat dit dus de instroom is:
1e voorronde: 36 3e div clubs + 24 uit districtsbeker
2e voorronde: 16 2e div clubs
1e ronde: 2 2e div clubs + 16 1e div clubs + sowieso 13 eredivisieclubs + evt AZ, PSV, Willem II (als die de GS CL/EL niet halen)
2e ronde: Ajax, Feyenoord + evt AZ, PSV, Willem II
 

Forza AZ

Well-known member
Forza AZ, klopt het dat dit dus de instroom is:
1e voorronde: 36 3e div clubs + 24 uit districtsbeker
2e voorronde: 16 2e div clubs
1e ronde: 2 2e div clubs + 16 1e div clubs + sowieso 13 eredivisieclubs + evt AZ, PSV, Willem II (als die de GS CL/EL niet halen)
2e ronde: Ajax, Feyenoord + evt AZ, PSV, Willem II
2e voorronde zijn 14 clubs uit de Tweede Divisie, want de belofte-teams doen niet mee.
 

NovioMagnus

New member
Verschillende websites melden dat Best Vooruit mag deelnemen aan de KNVB Beker vanuit Zuid1 en dat zou dan in plaats van Nemelaer zijn. Ik begrijp niet waarom dat zo is. Kunnen anderen misschien nog eens narekenen welke vier teams vanuit Zuid1 mogen deelnemen?
 
Bovenaan