KNVB-beker 2019/20

erka

Well-known member
Die Blind heeft trouwens geen jas uit gedaan, maar een complete garderobe.

Erg sneu vind ik het. Ajax maakt die jongen kapot op deze manier. Voor de winter misschien wel de beste in de eredivisie en nu een hoopje ellende en onzekerheid.

Hier sluit ik me bij aan. Volstrekt belachelijk.
 

erka

Well-known member
Eens.
Maar wat me ook opvalt is dat zelfs eenvoudige passes al fout gaan, dat kan toch nooit een gevolg zijn van zijn 'hartproblemen'

Dat kan heel goed. Mensen kunnen nog maanden last hebben van verminderde concentratie bij hartproblemen, naast het fysieke herstel dat ook meestal wel enige tijd duurt. En van Blind wordt verwacht dat hij direct weer op topsportniveau acteert. Dat gaat gewoon niet en dat blijkt ook wel.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Blind vond de eerste helft goed van Ajaxkant en wijt de nederlaag aan twee domme overtredingen...
 

Pascallovic

Well-known member
Blind vond de eerste helft goed van Ajaxkant en wijt de nederlaag aan twee domme overtredingen...
Dat is nog het meest vervelende, dat alles wordt ontkent. Na zaterdag sta je niet meer op kop, maar dan zullen ze ook wel weer een excuus hebben om niet naar zichzelf als team te kijken.
 

Abubakari

Well-known member
Die Blind heeft trouwens geen jas uit gedaan, maar een complete garderobe.

Erg sneu vind ik het. Ajax maakt die jongen kapot op deze manier. Voor de winter misschien wel de beste in de eredivisie en nu een hoopje ellende en onzekerheid.

Blind geeft zelf aan er weer klaar voor te zijn, staat te trappelen van ongeduld, zegt er niet meer mee bezig te zijn en alle ophef overdreven te vinden. Wat doet Ajax verkeerd? Ze moeten hem niet opstellen ondanks dat ie zelf aangeeft er klaar voor te zijn?
Wat doet Ajax dan precies verkeerd?

En heeft de rest ook hartproblemen gehad? Want ook Ziyech, Tadic, vd Beek, Tagliafico, Martínez, Promes en Dest delen in de malaise. Ik heb geen idee wat er loos is, dat je ineens zo ver weg kunt zakken, maar het is natuurlijk niet alleen Blind die ver van zijn normale niveau blijft. Het is een collectief falen, en ze delen massaal in de malaise. Er wordt niks meer gecreëerd, alle vertrouwen lijkt weg, zomagje blij zijn als je nog voorronde CL haalt en dat gaan ze op deze manier ook mislopen. Want zaterdag gaan ze weer onderuit. En Feyenoord uit verliezen ze ook.
 

JMD

Well-known member
Dat is nog het meest vervelende, dat alles wordt ontkent. Na zaterdag sta je niet meer op kop, maar dan zullen ze ook wel weer een excuus hebben om niet naar zichzelf als team te kijken.
Dit dus.
Lijkt wel op PSV vorig voorjaar, toen bleef Bommel ook maar zeggen dat er zo fantastisch gespeeld werd, terwijl iedereen kon zien dat er flink zand in de motor zat.
En tuurlijk, bij Utrecht kan je verliezen, maar het gaat natuurlijk vooral om de serie wedstrijden. Als je dan nog steeds blijft ontkennen dat er een probleem is dan kan die serie ook zomaar ineens nog een tijdje doorlopen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Van den Brom die na afloop op de vraag of hij het zielig vindt voor Klaiber zegt dat hij het zelf vooral dom vond. :duim:
 

Hankie

Well-known member
Blind geeft zelf aan er weer klaar voor te zijn, staat te trappelen van ongeduld, zegt er niet meer mee bezig te zijn en alle ophef overdreven te vinden. Wat doet Ajax verkeerd? Ze moeten hem niet opstellen ondanks dat ie zelf aangeeft er klaar voor te zijn?
Wat doet Ajax dan precies verkeerd?

En heeft de rest ook hartproblemen gehad? Want ook Ziyech, Tadic, vd Beek, Tagliafico, Martínez, Promes en Dest delen in de malaise. Ik heb geen idee wat er loos is, dat je ineens zo ver weg kunt zakken, maar het is natuurlijk niet alleen Blind die ver van zijn normale niveau blijft. Het is een collectief falen, en ze delen massaal in de malaise. Er wordt niks meer gecreëerd, alle vertrouwen lijkt weg, zomagje blij zijn als je nog voorronde CL haalt en dat gaan ze op deze manier ook mislopen. Want zaterdag gaan ze weer onderuit. En Feyenoord uit verliezen ze ook.

Wissel hem dan in godsnaam als je 20x balverlies lijdt. Man wat was het weer pover wat Ajax liet ziet, dat constant door combineren in de 16 werkt al maanden niet waarom dan toch doorgaan. De backs staan op de buitenposities en elke lange bal is bingo.
 

Batigoal

Well-known member
Het is geen schande om je tactiek aan te passen. Gewoon weer wat meer zekerheid inbouwen, daarmee doe je echt niets af aan het feit dat Ajax graag aanvallend voetbal speelt. Maar de stabiliteit moet terug. Backs wat verder terug, laatste linie niet ver over de middenlijn bij balbezit, dat soort dingen. Dat zou in ieder geval helpen tegen die counters. Heerenveen met de snelheid van Van Bergen en Ejuke staat ook al te trappelen.
 

Pascallovic

Well-known member
Het is geen schande om je tactiek aan te passen. Gewoon weer wat meer zekerheid inbouwen, daarmee doe je echt niets af aan het feit dat Ajax graag aanvallend voetbal speelt. Maar de stabiliteit moet terug. Backs wat verder terug, laatste linie niet ver over de middenlijn bij balbezit, dat soort dingen. Dat zou in ieder geval helpen tegen die counters. Heerenveen met de snelheid van Van Bergen en Ejuke staat ook al te trappelen.

Het is ook gewoon zinloos om op deze wijze constant met 8 man voor de bal te spelen, terwijl die 8 man allemaal stil in de dekking staan.
 

Hankie

Well-known member
Het is geen schande om je tactiek aan te passen. Gewoon weer wat meer zekerheid inbouwen, daarmee doe je echt niets af aan het feit dat Ajax graag aanvallend voetbal speelt. Maar de stabiliteit moet terug. Backs wat verder terug, laatste linie niet ver over de middenlijn bij balbezit, dat soort dingen. Dat zou in ieder geval helpen tegen die counters. Heerenveen met de snelheid van Van Bergen en Ejuke staat ook al te trappelen.

Blijkbaar vind Ten Hag dit wel, aangezien hij ook geen aanpassingen doet tijdens de wedstrijd.
 

Susa

New member
Er zijn er bij Ajax gewoon teveel hopeloos uit vorm!!

Utrecht heeft dan ook dik verdiend gewonnen.

Zou weer een mooie finale kunnen worden tussen Feyenoord en Utrecht:duim:
 

Abubakari

Well-known member
Het is geen schande om je tactiek aan te passen. Gewoon weer wat meer zekerheid inbouwen, daarmee doe je echt niets af aan het feit dat Ajax graag aanvallend voetbal speelt. Maar de stabiliteit moet terug. Backs wat verder terug, laatste linie niet ver over de middenlijn bij balbezit, dat soort dingen. Dat zou in ieder geval helpen tegen die counters. Heerenveen met de snelheid van Van Bergen en Ejuke staat ook al te trappelen.

Had al gemoeten toen Ajax zoveel blessures had. Het is een moeilijk systeem, zag je vorig seizoen al toen het pas na een maand of wat echt ging lopen. Ik denk dat ten Hag zijn spullen kan gaan pakken als CL deelname in groot gevaar gaat komen, en dat zit er met uitwedstrijden tegen Heerenveen en Feyenoord in deze vorm wel aan te komen. Na Feyenoord uit heb je een interland break, zou me niet verbazen als ten Hag dan ontslagen wordt want dit mag niet gebeuren mrt zo'n sterke selectie. Al is het ook onzin om alles aan ten Hag op te hangen, maar zijn aandeel in de malaise valt niet te ontkennen.
 

Batigoal

Well-known member
Had al gemoeten toen Ajax zoveel blessures had. Het is een moeilijk systeem, zag je vorig seizoen al toen het pas na een maand of wat echt ging lopen. Ik denk dat ten Hag zijn spullen kan gaan pakken als CL deelname in groot gevaar gaat komen, en dat zit er met uitwedstrijden tegen Heerenveen en Feyenoord in deze vorm wel aan te komen. Na Feyenoord uit heb je een interland break, zou me niet verbazen als ten Hag dan ontslagen wordt want dit mag niet gebeuren mrt zo'n sterke selectie. Al is het ook onzin om alles aan ten Hag op te hangen, maar zijn aandeel in de malaise valt niet te ontkennen.

Helemaal mee eens. Zoals gisteravond aangegeven schat ik ook in dat je bij nederlagen tegen Heerenveen en Feyenoord best eens ontslag Ten Hag kunt krijgen. Ik sta er gemixt in. Enerzijds zou het zonde zijn om weer opnieuw te beginnen terwijl Ten Hag wel wat moois heeft opgebouwd. Anderzijds laat hij al maanden zien tactisch en qua wissels niet sterk te zijn als het tegen zit. Uit het interview na afloop gisteravond blijkt ook wel dat hij gewoon zo doorgaat in de hoop dat de sterspelers opeens wel in vorm raken. Dan weet je al genoeg voor zaterdag.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb vooral genoten van een hele leuke pot voetbal. Ondanks dat de 1-1 of later de 2-1 er eigenlijk nooit inzat, was het toch de hele wedstrijd spannend.
 

MWLC

Well-known member
Opstellingen
Feyenoord: Bijlow; Karsdorp, Botteghin, Senesi, Malacia; Toornstra, Fer, Kokcü, Berghuis, Boženík, Haps.
NAC Breda: Olij; Van Anholt, Van Hecke, Monsalve, Riera; Haye, Azzagari; Verschueren, EL Allouchi, Boussaid; Stokkers.

Hup Feyenoord.
 
Bovenaan