KNVB beker 2018/19

Forza AZ

Well-known member
Zal men in Zeist al aan het bidden geslagen zijn? Die hebben echt een probleem met de bekerfinale als Ajax 7 mei de return moet afwerken in de halve finale CL.

De KNVB heeft al gezegd dat Ajax dan gewoon op 5 en 7 mei moet spelen. De bekerfinale verplaatsen is gewoon onmogelijk.
Ze zullen inderdaad wel blij zijn als Ajax op 8 mei moet spelen, zodat die discussie in ieder geval niet opnieuw gaat beginnen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Spurs moet op 6 mei nog spelen, dus Ajax moet niet zeiken :heinz:

Ik denk dat de wedstrijden van City (Zat 4 mei) en Spurs (Maa 6 mei) zullen worden gedraaid als Spurs het wint vanavond
 

Max

Administrator
Forumleiding
De KNVB heeft al gezegd dat Ajax dan gewoon op 5 en 7 mei moet spelen. De bekerfinale verplaatsen is gewoon onmogelijk.
Ze zullen inderdaad wel blij zijn als Ajax op 8 mei moet spelen, zodat die discussie in ieder geval niet opnieuw gaat beginnen.

Ajax met een B-team de beker finale laten spelen. Het zou wat zijn.
 

Bernardo

Well-known member
De KNVB heeft al gezegd dat Ajax dan gewoon op 5 en 7 mei moet spelen. De bekerfinale verplaatsen is gewoon onmogelijk.
Ze zullen inderdaad wel blij zijn als Ajax op 8 mei moet spelen, zodat die discussie in ieder geval niet opnieuw gaat beginnen.

1 dag rust? Wel heel weinig niet.
 

Friesland

Well-known member
Voldoet inderdaad eigenlijk niet aan de regels van de KNVB, maar met alle organisatie eromheen en geen goede alternatieven qua datum is het gewoon niet mogelijk de bekerfinale zo kort van te voren te verplaatsen.

Het is inderdaad een regel van de KNVB. De UEFA heeft er geen enkel probleem mee als een ploeg maar 1 rustdag heeft. Sterke nog, die laat een wedstrijd waar nog maar 5 minuten te spelen is, maar gestaakt moet worden door noodweer nog de volgende dag volledig overspelen.
 

JMD

Well-known member
De KNVB heeft al gezegd dat Ajax dan gewoon op 5 en 7 mei moet spelen. De bekerfinale verplaatsen is gewoon onmogelijk.
Onder druk wordt alles vloeibaar. Dat bleek ook met de bekerfinale in 2010. Iedereen zag dat scenario aankomen, de KNVB bleef zeggen dat de finale gewoon in de Kuip bleef. Maar ineens krabbelde men terug en kon men op redelijk korte termijn ook een extra duel inplannen.
 

JMD

Well-known member
1 dag rust? Wel heel weinig niet.

Dat is het inderdaad. Ik ben te allen tijde voor minimaal 2 dagen rust tussen 2 duels.
Maar terzijde: vroeger speelden we in het Paasweekend ook gewoon op zaterdag en maandag. En de amateurs doen dat vaak ook nog steeds (bv komend Paasweekend, inhaalronde op 2e paasdag). Als een semiprof (die dus ook nog 'gewoon' werk doet door de week) dat kan, dan moet een fullprof dat toch ook wel eens kunnen?
 

Pascallovic

Well-known member
Je kan niet de uitlooptraining en voorbereiding voor een halve finale CL op 1 dag doen. Met CL in een goede uitgangspositie op 7 mei speel je de bekerfinale met een B-elftal op 5 mei.
 

JMD

Well-known member
Je kan niet de uitlooptraining en voorbereiding voor een halve finale CL op 1 dag doen. Met CL in een goede uitgangspositie op 7 mei speel je de bekerfinale met een B-elftal op 5 mei.

SNap ik dat je doet. Daarom moet die bekerfinale dus verschoven worden als Ajax op 7 mei moet spelen.
 

Forza AZ

Well-known member
Onder druk wordt alles vloeibaar. Dat bleek ook met de bekerfinale in 2010. Iedereen zag dat scenario aankomen, de KNVB bleef zeggen dat de finale gewoon in de Kuip bleef. Maar ineens krabbelde men terug en kon men op redelijk korte termijn ook een extra duel inplannen.

Dat waren wel 2 wedstrijden met alleen thuispubliek. Dat is makkelijker te plannen, dan ineens 2x 18.000 neutrale supporters op een andere dag naar De Kuip te laten reizen inclusief alle organisatie rondom het stadion.
 

Atreides

Well-known member
Dat waren wel 2 wedstrijden met alleen thuispubliek. Dat is makkelijker te plannen, dan ineens 2x 18.000 neutrale supporters op een andere dag naar De Kuip te laten reizen inclusief alle organisatie rondom het stadion.

Doen we het weer over twee duels. Ook prima.

Beter zelfs. Mocht Ajax in de CL-finale komen :cab: is het huidige competitie einde wel erg vroeg. Win-win.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
KNVB beker 2018/19

Kaartje voor de bekerfinale is in elk geval binnen.

Ik weet nog wel dat ik daar blij mee was toen die bekerfinale over een wedstrijd ging. Later werd die omgezet in twee wedstrijden. In die zin gun ik Ajax wel een druk programma. Al is bekerwinst van Ajax voor Feyenoord mogelijk belangrijk.
 
Bovenaan