KNVB beker 2018/19

Jacco

Well-known member
ik denk dat Feyenoord vrij makkelijk wint.
Voor Feyenoord is dit de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Voor Ajax is de competitie belangrijker en wellicht ook de Champions League. Komt nog bij dat de wedstrijd in een kuip vol met Ajax-haters wordt gespeeld.
 

Atreides

Well-known member
ik denk dat Feyenoord vrij makkelijk wint.
Voor Feyenoord is dit de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Voor Ajax is de competitie belangrijker en wellicht ook de Champions League. Komt nog bij dat de wedstrijd in een kuip vol met Ajax-haters wordt gespeeld.

Kijk, dit zijn de eckte!

Rekening mee gehouden dat Ajax na Feyenoord bijna een week geen verplichtingen heeft? En heel misschien een heel klein beetje heeft goed te maken na de 6-2 en start van de kaartverkoop op 6-2?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een eckte FC Twente supporter ja.

Verder beginnen voorverkopen bij Feyenoord vrijwel altijd op woensdagen of zaterdagen. Als je het daar als Ajax van moet hebben...
 

Atreides

Well-known member
Een eckte FC Twente supporter ja. .

Oeps.

. Verder beginnen voorverkopen bij Feyenoord vrijwel altijd op woensdagen of zaterdagen. Als je het daar als Ajax van moet hebben...

Een wedstrijd tegen Feyenoord, de halve finale beker, een volle Kuip, e 6-2 nederlaag zijn allen op zichzelf al voldoende materiaal om te moeten knallen. Komt die kaartverkoop alleen maar bij.

Ps: al de nieuwe crowdfunding gestart? :eek:mg:
 

Max

Administrator
Forumleiding
KNVB beker 2018/19

Op dit moment hebben we er al twee lopen. Een voor Janssen en een voor vakx. Voor wie wil je nog meer een crowdfunding?
 

Atreides

Well-known member
Op dit moment hebben we er al twee lopen. Een voor Janssen en een voor vakx. Voor wie wil je nog meer een crowdfunding?

Kijk, zo laat de DVK zich weer van zijn warmste kant zien. Normaal gesproken gun je gevegt ook een crowdfundactie, maar dat lijkt me gezien zijn leeftijd nogal nutteloos.
 

SanMark.

Well-known member
Die heeft vakkie altijd wel paraat.


Als het in zijn voordeel is.

Goalgetter Bergwijn met al zijn doelpunten in de cl. En daar stond onze Frenkie maar 1 doelpunt achter.
 

Atreides

Well-known member
@ Feyenoorders,
En dan kijk even in het bijzonder naar Max en Jamel:
Hoe moet Feyenoord spelen volgens jullie, met welke opstelling en waar liggen de zwakke punten van Feyenoord?

@ Ajacieden,
Wat moet wat jullie betreft de tactiek worden, de opstelling en hoe kan Feyenoord Ajax raken?

Wat mij betreft speelt Ajax met de Tadic variant in de spits en met Neres (11) ?n van de Beek (10). Dat bied de meeste diepgang en snelheid. Terwijl Ajax defensief sterker is dan de variant zoals tegen Ado waar Schone is opgeofferd voor een extra offensieve pion/van de Beek als controleur.

Ajax kan geraakt worden door Feyenoord door er vol op te klappen. Maar kan Ajax zich onder de druk uitspelen lijkt het verstandig voor Feyenoord om in te zakken. Grootste verschil met de 6-2 zal de aanwezigheid van Nico zijn zodat Ajax nu wel met een ingespeeld team speelt en ook in de beste opstelling (althans in de ogen van ETH).
 

Max

Administrator
Forumleiding
KNVB beker 2018/19

Middenveld en aanval zou ik hetzelfde doen als de vorige keer. Ten opzichte van zondag dus J?rgensen op de bank en Van Persie in de spits. Achterin is het nog niet helemaal duidelijk wie er beschikbaar zijn. Zwakste punt van Feyenoord is dat we vrijwel op iedere positie minder zijn en met name achterin kan dat tot grote problemen leiden. Sterkste punt is dat Van Persie nog steeds enorm goed is. Dus als we niet met dezelfde cijfers er dit keer af gaan is dat lang niet gek.
 

Hankie

Well-known member
Mag ik ook antwoorden?

Opstelling zal zijn Vermeer, st Juste, Martina, vd Heijden, Haps of Verdonk, Clasie, Toornstra, Vilhena, Berghuis, Van Persie, Jorgenson/Larsson. De laatste positie is de twijfel wie er exact zal gaan spelen en wat het strijdplan zal zijn. Bij het spelen met Larsson zal de voorhoede meer statisch zijn, bij Jorgenson zullen er meer wisselingen plaatsvinden.

De zwakke punten zijn de echte druk op de verdediging en dan zou Martina of st Juste vrij gelaten moeten worden. De lijnen naar de voorhoede zoveel mogelijk verbreken en het wordt een eitje.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mag ik ook antwoorden?

Opstelling zal zijn Vermeer, st Juste, Martina, vd Heijden, Haps of Verdonk, Clasie, Toornstra, Vilhena, Berghuis, Van Persie, Jorgenson/Larsson. De laatste positie is de twijfel wie er exact zal gaan spelen en wat het strijdplan zal zijn. Bij het spelen met Larsson zal de voorhoede meer statisch zijn, bij Jorgenson zullen er meer wisselingen plaatsvinden.

De zwakke punten zijn de echte druk op de verdediging en dan zou Martina of st Juste vrij gelaten moeten worden. De lijnen naar de voorhoede zoveel mogelijk verbreken en het wordt een eitje.

Jep, hier ben ik het helemaal mee eens.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat het centrale duo de achilleshiel van Feyenoord is. Als Tadic zich laat zakken, weten die niet waar ze het moeten zoeken. Ajax zal hoog druk willen zetten. Feyenoord moet dus net als afgelopen zondag snel de spits bereiken en dan moeten de vleugels al gaan lopen. Beide backs van Ajax spelen vaak met veel ruimte in de rug.

Daarnaast hebben de middenvelders van Ajax een hekel aan iemand die er heel kort op zit. Daar ligt de angel. Toornstra, Clasie en Vilhena dus vol de beuk erin.

Ik verwacht echter een vrij simpele zege voor Ajax.
 

Abubakari

Well-known member
Ik verwacht echter een vrij simpele zege voor Ajax.

Ik niet. Ik denk dat Feyenoord in eigen Kuip/avondwedstrijd/laatste kans om nog wat van dit seizoen te maken scherper zal zijn dan AJAX wat meer met competitie en CL bezig is. Ik denk 3-1. Helaas want ik zou het super vinden mocht AJAX eindelijk weer eens in de finale komen.
 
Bovenaan