KNVB beker 2018/19

Fregge

Well-known member
Helaas verloren. We speelden de eerste elftal niet goed. Te weinig voetballend vermogen vanuit onze kant. Urk stond goed, waar wij het heel lastig mee hadden. Wel erg fysieke ploeg. Met het wedstrijdverslag had ik wel vrienden gemaakt in Urk, want ik noemde ze ietwat lomp. Tweede helft speelden we beter, en hadden we voor de 0-1 (uit een counter) 2 a 3 grote kansen.
 

SanMark.

Well-known member
Urk is altijd fysiek. Dat is ook een kwaliteit ze geven nooit op en knokken voor elke meter, en daarnaast zijn ze er niet vies van om beuken uit te delen.

Heb er aardig vaak gevoetbald ( tegen lagere teams), over het algemeen hebben al die teams technisch zeer goede voetballers maar als het niet wil kunnen ze ook echt overschakelen op het harde voetbal. Zeer irritant om tegen te spelen.
 

Abubakari

Well-known member
Wat vond je van de keeper van Staphorst waan? Ik vind het jammer dat ie naar Staphorst is gegaan(keepte bij VVG). Is bij VVG natuurlijk al gewend geraakt aan stunten in de beker, dus die lustte HSC21 rauw.:rumcolaa:
 

Sjorro

Active member
In Groesbeek ook voor De Treffers een zure nederlaag. Echt in de laatste seconde van de blessuretijd valt alsnog de gelijkmaker. Door met name de vele wissels kwam er volgens mij 5 minuten extra speeltijd bij.
Verder was het een echte bekerkraker met kansen over en weer! DVS voetbalt makkelijk en hebben een goede ploeg. Treffers was gewaarschuwd (na de oefennederlaag) en de wedstrijd verliep in een hoog tempo met veel duels, waarbij de scheids het niet altijd makkelijk had. In de verlenging vond ik De Treffers zich nog aardig herstellen van de late gelijkmaker en ook nog na de 1-2 in de verlenging.
DVS heeft een ploeg op 2e Divisie niveau en dit seizoen goed meedraaien in de top van de 3e Divisie.
 

Abubakari

Well-known member
Dat verraste mij toch ook wel. Had wel verwacht dat jullie zouden winnen, maar 0-4 is toch wel een heel beste score. Of Hercules is (nu nog) een stuk minder dan voorgaande jaren, of ASWH is gewoon een topploeg. :)



Dat klopte niet. Willy was het spoor ook even bijster kennelijk, het was de 112e minuut. In de 122e minuut was er nog wel een keiharde kopbal op de lat van Postma, dat dan weer wel.

Ik had Staphorst duidelijk een beetje te groot gemaakt in mijn hoofd, want het bleek een best wel matige ploeg. De eerste helft was vrij droevig. Van twee kanten alle ballen er alleen maar inpompen. HSC'21 zocht snel de ruimte, maar speelde veel te onrustig. Steeds de bal al snel weer kwijt, waardoor de druk op een gegeven moment best groot werd. Staphorst werd echter alleen een paar keer gevaarlijk uit counters. HSC'21 was in de omschakeling via Van der Weide (goede aanwinst!) en Tom ter Hogt ook een paar keer gevaarlijk en had eigenlijk de betere kansen.

Na rust HSC'21 sterker en dat leidde tot de verdiende 0-1 door een knap schot van Tom ter Hogt. Kansen afmaken blijft echter lastig, waardoor Staphorst toch weer hoop kreeg en via een op het oog goedkope strafschop (bal tegen de hand van Caglar Uguz geschoten) gelijk maakte. Uiteindelijk kreeg Staphorst diep in de verlening een keer te veel ruimte van de verdediging, die verder prima stond en dat werd genadeloos afgestraft. In de laatste minuut dus nog een enorme kopkans voor de ingevallen Postma, die had er eigenlijk gewoon in gemoeten. Daarvoor had Staphorst ook al wel een paar dikke kansen op de 3-1 gemist.

Uiteindelijk het gevoel dat we eigenlijk 'gewoon' hadden moeten winnen, zeker na de 0-1 waren er kansen om de wedstrijd te beslissen. Staphorst is voetballend een heel beperkte ploeg, maar ze maken het je met heel veel strijd en nooit opgeven toch lastig. Te lastig uiteindelijk.

Stukje op tweenul al gelezen?

"HSC’21 leunde achterover en liet Staphorst het spel maken".


Verder zeggen ze dat Staphorst vrijwel de hele wedstrijd (eerste kwartier na rust uitgezonderd) een overwicht had.

https://www.tweenul.nl/nieuws/collectieve-zege-voor-staphorst-tegen-hsc21
 

de waan

Well-known member
In de eerste 35 minuten klopte dat wel, ja, van dat achterover leunen. Prima tactiek want Staphorst speelde nul kansen uit, HSC wel een paar. In de laatste fase tot aan de 1-1 drongen ze ook wel weer aan, maar ook nu weer zonder echter kansen te cre?ren.
 

de waan

Well-known member
Wat vond je van de keeper van Staphorst waan? Ik vind het jammer dat ie naar Staphorst is gegaan(keepte bij VVG). Is bij VVG natuurlijk al gewend geraakt aan stunten in de beker, dus die lustte HSC21 rauw.:rumcolaa:

Prima keeper. Had een paar belangrijke reddingen. Het doelpunt was onhoudbaar.
 

Unregistere

Well-known member
Dat verraste mij toch ook wel. Had wel verwacht dat jullie zouden winnen, maar 0-4 is toch wel een heel beste score. Of Hercules is (nu nog) een stuk minder dan voorgaande jaren, of ASWH is gewoon een topploeg. :)

Ik denk dat Hercules minder is dan voorgaande jaren, al kan ik dat niet goed beoordelen. Maar dit team was echt niet bijzonder, afgezet tegen met name TEC en Westlandia gewoon zwak. Zeer traag centrum, paar spelers die gewoon te zwaar oogden en binnen twintig minuten al in conditionele problemen kwamen en een Vlug die te geforceerd de spelmaker wilde uithangen, maar het ook niet echt meer kon belopen en volledig overtroefd werd door onze jonge middenvelder. Nieuweling El Ghazouani kan goed voetballen, maar heeft problemen met de discipline. Vorig jaar bij Magreb al goed voor veel gele en rode kaarten, dat zal nu niet minder worden vrees ik. Eigenlijk was Tyrone Fonville de enige die mij een beetje kon bekoren. Beweeglijk, al was hij nauwelijks gevaarlijk in deze wedstrijd. Het verslag op hun eigen site spreekt ook boekdelen.

Neemt niet weg dat wij het ook wel goed deden. Heb ook wel het idee dat wij sterker zijn geworden ten opzichte van vorig seizoen, al moet dat natuurlijk nog blijken over de hele competitie. Zullen ook best nog wel eens tegen een tikkie aanlopen, maar vooral voorin hebben we nu veel meer smaken. Vorig seizoen moest het daar toch wel grotendeels van Kyle Doesburg komen, nu kunnen we daar ook echt vari?ren. Tweede wedstrijd op rij waarin een invaller een grote impact heeft, dat zegt wel wat.

De nieuwelingen manifesteren zich over het algemeen ook goed tot zelfs boven verwachting goed. Zo'n Lester Pires, dat vind ik echt mooi om te zien. Komt zo uit de tweede klasse gewandeld en moet ook heus nog dingen leren, maar schiet er nu in een paar dagen toch gewoon drie in als invaller en laat in de voorbereiding sowieso een goede indruk achter.

Overigens best een leuk sportpark bij Hercules, met een prima natuurgrasveld. Was echt opzienbarend hoe goed dat er bij lag!
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Zeg het maar jongens, penalty of niet (vanaf 2:45). Toch wel het cruciale moment in de wedstrijd.

 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Nee, dat lijkt mij geen pingel. Zit me overigens nog meer op te winden over het halve ingrijpen van een speler of 4 bij de 2-1 tegen. Verdorie een paar minuten voor de pingels en dan zo half meelopen en niets doen en je simpel uit laten spelen.
 

de waan

Well-known member
Nee, dat lijkt mij geen pingel. Zit me overigens nog meer op te winden over het halve ingrijpen van een speler of 4 bij de 2-1 tegen. Verdorie een paar minuten voor de pingels en dan zo half meelopen en niets doen en je simpel uit laten spelen.

Klopt, ja. Terwijl het verdedigend tot dat moment eigenlijk heel goed stond. Toch een momentje van onachtzaamheid te veel.
 

Unregistere

Well-known member
Geen last meer van zwarte vlakken?

Jawel. Maar mijn vermoeden dat de samenvatting ook op de site van HSC zou staan bleek juist.

Overigens kan ik op mijn nieuwe smartphone, gisteren aangeschaft, wel de filmpjes zien. Toch lekker, dat startgeld van de KNVB Beker. ;)

Het zal ongetwijfeld op hun YT-kanaal terug te vinden zijn.
Ik ben om iets na achten ingeschakeld, dus weet niet of ze veel tijd aan jullie besteed hebben. Er was sowieso nog een interview met een speler van jullie.
Er werd soms 'gejat' van de livestreams van clubs, o.a. die van Harkemase Boys en DVS'33 staan me bij. Heb volgens mij van jullie geen spelbeelden gezien. Maar ik heb het ook als 'achtergrond' aangehad, en dan vooral geluisterd, met Ajax op TV.

Zo'n beetje alles terug zitten kijken, wel met spoelen, voor dat interview. Maar ik zie alleen maar een interview met twee oude baasjes van Hercules en met Kees van Buuren. Zag ik iets over het hoofd of heb je mij op het verkeerde spoor gezet? :p
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Zo'n beetje alles terug zitten kijken, wel met spoelen, voor dat interview. Maar ik zie alleen maar een interview met twee oude baasjes van Hercules en met Kees van Buuren. Zag ik iets over het hoofd of heb je mij op het verkeerde spoor gezet? :p
Dat interview was pas na acht uur, toen de andere duels al bezig waren.
 

JMD

Well-known member
Te Werve verslaat Marvilde met 3-1 en is dus de 64e club die de ballenbak in gaat.
Vanavond om 23.00 de loting. Mag hopen dat ze een iets grotere kom hebben genomen dan vorig jaar (of kleinere balletjes), want vorig jaar zat de bak zo vol dat er amper geschud kon worden. :)
 
Bovenaan