Dat verraste mij toch ook wel. Had wel verwacht dat jullie zouden winnen, maar 0-4 is toch wel een heel beste score. Of Hercules is (nu nog) een stuk minder dan voorgaande jaren, of ASWH is gewoon een topploeg.
Dat klopte niet. Willy was het spoor ook even bijster kennelijk, het was de 112e minuut. In de 122e minuut was er nog wel een keiharde kopbal op de lat van Postma, dat dan weer wel.
Ik had Staphorst duidelijk een beetje te groot gemaakt in mijn hoofd, want het bleek een best wel matige ploeg. De eerste helft was vrij droevig. Van twee kanten alle ballen er alleen maar inpompen. HSC'21 zocht snel de ruimte, maar speelde veel te onrustig. Steeds de bal al snel weer kwijt, waardoor de druk op een gegeven moment best groot werd. Staphorst werd echter alleen een paar keer gevaarlijk uit counters. HSC'21 was in de omschakeling via Van der Weide (goede aanwinst!) en Tom ter Hogt ook een paar keer gevaarlijk en had eigenlijk de betere kansen.
Na rust HSC'21 sterker en dat leidde tot de verdiende 0-1 door een knap schot van Tom ter Hogt. Kansen afmaken blijft echter lastig, waardoor Staphorst toch weer hoop kreeg en via een op het oog goedkope strafschop (bal tegen de hand van Caglar Uguz geschoten) gelijk maakte. Uiteindelijk kreeg Staphorst diep in de verlening een keer te veel ruimte van de verdediging, die verder prima stond en dat werd genadeloos afgestraft. In de laatste minuut dus nog een enorme kopkans voor de ingevallen Postma, die had er eigenlijk gewoon in gemoeten. Daarvoor had Staphorst ook al wel een paar dikke kansen op de 3-1 gemist.
Uiteindelijk het gevoel dat we eigenlijk 'gewoon' hadden moeten winnen, zeker na de 0-1 waren er kansen om de wedstrijd te beslissen. Staphorst is voetballend een heel beperkte ploeg, maar ze maken het je met heel veel strijd en nooit opgeven toch lastig. Te lastig uiteindelijk.