KNVB beker 2018/19

JMD

Well-known member
rkav Volendam krijgt ind e 120e minuut een penalty en Zwarthoed schiet de 1-0 binnen tegen EVV.
Gemert door na strafschoppen tegen Hoek. Vorig jaar vloog Hoek er in deze ronde ook uit via penalty's, maar toen werden die onterecht via het ABBA-systeem genomen tegen Lisse en begon het hele gedoe met een rechtzaak.
 

Unregistere

Well-known member
Ai ai, veel teams van forumtoppers laten het vanavond liggen. Zonde!

Wij gingen op het gemakje door in Utrecht. Had er wel vertrouwen in, maar dat het zo simpel zou gaan had ik ook weer niet verwacht. Halverwege de eerste helft schoot Bilal El Amrani de 0-1 binnen voor ASWH. Kort daarna wel een kans op de gelijkmaker voor Hercules, toen wij even met tien man stonden. Die viel niet, ruststand 0-1, waar het misschien eigenlijk al 0-3 had moeten zijn. Onze trainer wisselde slim en bracht de snelle Lester Pires in de voorhoede tegen de langzame centrale verdedigers van Hercules. Vier minuten na rust een steekpass van El Amrani, Pires versnelde en liep zijn tegenstander weg. Alleen voor de keeper bleef hij koel: 0-2. Een paar minuten later ramde aanvoerder Jesper van den Bosch de derde in het dak van het doel en toen was het wel klaar. Hercules kreeg nog ??n kans op de eretreffer, maar een kopbal ging voorlangs. Tien minuten voor tijd verdedigen ze nogal knullig uit, Van den Bosch joeg door en werd gevloerd door de keeper. Strafschop en geel. De vaste nemer was al gewisseld, dus zag Lester Pires zijn kans schoon om zijn tweede van de avond - en derde in de TOTO KNVB Beker - te maken. Dat deed hij feilloos: 0-4.

Na afloop een chagrijnige Jochem Twisker en een boze Jeffrey Vlug, plus natuurlijk een feestend ASWH. We zitten weer in de koker zaterdagavond, ben benieuwd wat er uit komt rollen!

e1cimq.jpg

ASWH-captain Jesper van den Bosch, maker van de 0-3, in duel om de bal met Hercules-middenvelder Omar El Ghazouani

Al met al een topavond. Was dat FC Cupkoorts nog iets trouwens? Zag wel een jongen vooraf met onze trainer praten, maar verder weinig van meegekregen.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
7 van de 11 hoofdklassers die mee mochten doen aan de KNVB Beker halen de eerste ronde... Knap, waarbij SDO er dan nog uitging tegen een medehoofdklasser.

Zaterdag spelen Te Werve en Marvilde nog tegen elkaar, dat zijn beide 2eklassers.

Dus zaterdagavond rond 23.00 zitten in de ballenbak van FOX:
18 eredivisieploegen
16 eerstedivisieploegen
9 tweededivisieploegen
13 derdedivisieploegen
7 hoofdklassers
1 tweedeklasser
 

Friesland

Well-known member
Prachtig, vier Friese clubs bij de laatste 64. Eens zien of we er 4 bij de laatste 32 kunnen krijgen. :duim:
 

JMD

Well-known member
Was dat FC Cupkoorts nog iets trouwens?
Ik vond het op zich heel leuk, je bleef live overal bij.
Wel was er een groot verschil in kwaliteit tussen de verschillende verslaggevers (maar dat is logisch) en een groot verschil in verbinding. Sommige heel duidelijk (zowel in geluid als beeld) en anderen heel onduidelijk.
En persoonlijk ben ik niet zo'n fan van 'Joep Schreuderen' door zelf pontificaal in beeld te gaan staan als je verslag doet, en dat gebeurde vaak. Ik zie liever de camera gericht op het veld.
 

Unregistere

Well-known member
Ik vond het op zich heel leuk, je bleef live overal bij.
Wel was er een groot verschil in kwaliteit tussen de verschillende verslaggevers (maar dat is logisch) en een groot verschil in verbinding. Sommige heel duidelijk (zowel in geluid als beeld) en anderen heel onduidelijk.
En persoonlijk ben ik niet zo'n fan van 'Joep Schreuderen' door zelf pontificaal in beeld te gaan staan als je verslag doet, en dat gebeurde vaak. Ik zie liever de camera gericht op het veld.

Okee, klinkt wel leuk dus. Waren er van onze wedstrijd ook beelden? Wij begonnen zo vroeg, kan me voorstellen dat ze daar dus niet echt iets mee konden. Of juist heel veel, omdat er verder nog niets gespeeld werd.

En is het wellicht ergens terug te zien?
 

Joost

Well-known member
Ik denk dat je het wel helemaal terug kan kijken. Van ASWH heb ik weinig gezien omdatik toen nog met de kinderen bezig was. Daarna wel vrijwel helemaal gezien. Ik vond het een prima format, dat de verslagggevers in beeld stonden was voor mij niet storend, wel dat sommige verbindingen echt te slecht waren.
 

JMD

Well-known member
Okee, klinkt wel leuk dus. Waren er van onze wedstrijd ook beelden? Wij begonnen zo vroeg, kan me voorstellen dat ze daar dus niet echt iets mee konden. Of juist heel veel, omdat er verder nog niets gespeeld werd.

En is het wellicht ergens terug te zien?

Het zal ongetwijfeld op hun YT-kanaal terug te vinden zijn.
Ik ben om iets na achten ingeschakeld, dus weet niet of ze veel tijd aan jullie besteed hebben. Er was sowieso nog een interview met een speler van jullie.
Er werd soms 'gejat' van de livestreams van clubs, o.a. die van Harkemase Boys en DVS'33 staan me bij. Heb volgens mij van jullie geen spelbeelden gezien. Maar ik heb het ook als 'achtergrond' aangehad, en dan vooral geluisterd, met Ajax op TV.
 

JMD

Well-known member
Ik vond het een prima format, dat de verslagggevers in beeld stonden was voor mij niet storend, wel dat sommige verbindingen echt te slecht waren.
Eens, op dat in beeld staan na, maar dat is (zoals ik al zei) een persoonlijke mening.
 

Forza AZ

Well-known member
rkav Volendam krijgt ind e 120e minuut een penalty en Zwarthoed schiet de 1-0 binnen tegen EVV.
Gemert door na strafschoppen tegen Hoek. Vorig jaar vloog Hoek er in deze ronde ook uit via penalty's, maar toen werden die onterecht via het ABBA-systeem genomen tegen Lisse en begon het hele gedoe met een rechtzaak.
Dat was 1 ronde later.
 

Forza AZ

Well-known member
7 van de 11 hoofdklassers die mee mochten doen aan de KNVB Beker halen de eerste ronde...
Het zijn natuurlijk wel de clubs die zich via de districtsbekers hebben geplaatst, en dus al bewezen hebben erg goed te zijn in bekervoetbal. Maar dat ze dan ook van clubs uit de 2e en 3e divisie winnen blijft natuurlijk wel knap.
 

De Groene Scout

Well-known member
Bah, stapte het vliegtuig uit vannacht en dus snel even kijken wat het geworden was. 2-1 dus in de 122ste minuut. Dat is op zijn minst gezegd zuur.
Weer geen echte 1e ronde van de KNVB-beker.
 

de waan

Well-known member
Wij gingen op het gemakje door in Utrecht. Had er wel vertrouwen in, maar dat het zo simpel zou gaan had ik ook weer niet verwacht.

Dat verraste mij toch ook wel. Had wel verwacht dat jullie zouden winnen, maar 0-4 is toch wel een heel beste score. Of Hercules is (nu nog) een stuk minder dan voorgaande jaren, of ASWH is gewoon een topploeg. :)

Bah, stapte het vliegtuig uit vannacht en dus snel even kijken wat het geworden was. 2-1 dus in de 122ste minuut. Dat is op zijn minst gezegd zuur.
Weer geen echte 1e ronde van de KNVB-beker.

Dat klopte niet. Willy was het spoor ook even bijster kennelijk, het was de 112e minuut. In de 122e minuut was er nog wel een keiharde kopbal op de lat van Postma, dat dan weer wel.

Ik had Staphorst duidelijk een beetje te groot gemaakt in mijn hoofd, want het bleek een best wel matige ploeg. De eerste helft was vrij droevig. Van twee kanten alle ballen er alleen maar inpompen. HSC'21 zocht snel de ruimte, maar speelde veel te onrustig. Steeds de bal al snel weer kwijt, waardoor de druk op een gegeven moment best groot werd. Staphorst werd echter alleen een paar keer gevaarlijk uit counters. HSC'21 was in de omschakeling via Van der Weide (goede aanwinst!) en Tom ter Hogt ook een paar keer gevaarlijk en had eigenlijk de betere kansen.

Na rust HSC'21 sterker en dat leidde tot de verdiende 0-1 door een knap schot van Tom ter Hogt. Kansen afmaken blijft echter lastig, waardoor Staphorst toch weer hoop kreeg en via een op het oog goedkope strafschop (bal tegen de hand van Caglar Uguz geschoten) gelijk maakte. Uiteindelijk kreeg Staphorst diep in de verlening een keer te veel ruimte van de verdediging, die verder prima stond en dat werd genadeloos afgestraft. In de laatste minuut dus nog een enorme kopkans voor de ingevallen Postma, die had er eigenlijk gewoon in gemoeten. Daarvoor had Staphorst ook al wel een paar dikke kansen op de 3-1 gemist.

Uiteindelijk het gevoel dat we eigenlijk 'gewoon' hadden moeten winnen, zeker na de 0-1 waren er kansen om de wedstrijd te beslissen. Staphorst is voetballend een heel beperkte ploeg, maar ze maken het je met heel veel strijd en nooit opgeven toch lastig. Te lastig uiteindelijk.
 
Bovenaan