KNVB Beker 2016/17

Unregistere

Well-known member
Dan klopte mijn informatie dus niet.

Misschien was dat aanvankelijk de datum? Vandaag heeft de KNVB alle deelnemende clubs gemaild en daarin stond 2 juli.

De bond gaat de beker overigens herpositioneren en daarbij hoort, jawel, een nieuw logo. Ook de huisstijl wordt aangepast, maar daar is men nog mee bezig.

Tevens wordt alle amateurclubs verzocht een alternatieve locatie door te geven, voor het geval de huidige accommodatie op een bepaald moment in het toernooi niet voldoet aan de eisen.
 

Forza AZ

Well-known member
FC Lisse en Achilles Veen zijn nu ook geplaatst voor de KNVB-beker. FC Lisse omdat ze zich geplaatst hebben voor de Derde Divisie, Achilles Veen omdat ASWH zich heeft geplaatst voor de Derde Divisie, waardoor Achilles Veen de plek van ASWH overneemt via de districtsbeker Zuid I.

Nog 1 plek over. Die gaat naar Sneek Wit Zwart of Schaesberg.
 

Forza AZ

Well-known member
Door de winst van UDI'19 in de nacompetitie vanmiddag heeft Schaesberg zich als laatste geplaatst voor de KNVB-beker van komend seizoen.

Dit zijn alle deelnemers met de divisie/klasse waarin ze komend seizoen spelen (Groene Ster en Velsen zijn nog actief in de nacompetitie):

geplaatst voor 2e ronde
Eredivisie
PSV
Ajax
Feyenoord
AZ
FC Utrecht
Heracles Almelo
FC Groningen
PEC Zwolle
Vitesse
NEC
ADO Den Haag
sc Heerenveen
Roda JC Kerkrade
Excelsior
Willem II
Sparta Rotterdam
Go Ahead Eagles
Eredivisie of Eerste Divisie
FC Twente
De Graafschap
Eerste Divisie
SC Cambuur
VVV Venlo
NAC Breda
FC Eindhoven
FC Volendam
FC Emmen
Almere City FC
MVV Maastricht
Telstar
Helmond Sport
FC Dordrecht
Achilles'29
Fortuna Sittard
FC Den Bosch
RKC Waalwijk
FC Oss
Tweede Divisie
Excelsior M
HHC Hardenberg
Katwijk
Spakenburg
FC Lienden
TEC
Kon. HFC
De Treffers

geplaatst voor 1e ronde
Tweede Divisie
Kozakken Boys
Barendrecht
GVVV
VVSB
AFC
UNA
Derde Divisie
Rijnsburgse Boys
DVS'33 Ermelo
ONS Sneek
Capelle
IJsselmeervogels
Scheveningen
HSC'21
JVC Cuijk
Hercules
EVV
HBS
Magreb'90
ODIN'59
Quick Boys
Harkemase Boys
Westlandia
Dongen
Juliana'31

geplaatst voor voorronde via competitie
Derde Divisie
Stedoco
OJC Rosmalen
FC Lisse
ASWH
FC Rijnvogels
Huizen
VVOG
Be Quick 1887
Quick'20
ASV De Dijk
UDI'19
OFC

geplaatst voor voorronde via districtsbeker
Hoofdklasse
RVVH
Noordwijk
Achilles Veen
Staphorst
Swift
Quick
Jodan Boys
Halsteren
AZSV
Flevo Boys
Chevremont
Oranje Nassau G
Hoofdklasse of Eerste Klasse
Groene Ster
Eerste Klasse
Bennekom
SVZW
AFC'34
Oranje Wit
Kloetinge
Schaesberg
Eerste Klasse of Tweede Klasse
Velsen
Tweede Klasse
WV-HEDW
RKZVC
vv Groningen
Derde Klasse
Avanti'31
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Toch leuk dat we Achilles Veen nog aan een ticket hebben geholpen. Sympathieke club.

Ben benieuwd wie we straks loten. Quick '20 lijkt me wel leuk.
 

de waan

Well-known member
Zullen ze nog weer zoveel mogelijk zaterdag-zondag-koppelingen doen? Is nu met die extra voorronde wel wat ingewikkelder natuurlijk.
 

Unregistere

Well-known member
Ik vermoed dat dit inderdaad wat lastiger zal worden, dus mogelijk laten ze dat los. Ik lees er in de mail van de bond in ieder geval niets over.

EDIT: Verkeerd gekeken, ze schrijven er in een ander stuk wel iets over. In kwalificatieronde 1 spelen zaterdag- en zondagverenigingen in principe tegen elkaar, voor zo ver mogelijk. In de 2e kwalificatieronde is een vrije loting.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Via de bekers hebben zich wel heel wat meer zaterdagploegen geplaatst. Onder meer dank zijn jullie trouwens, want anders had RKAVV er bij gezeten in plaats van Achilles Veen.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, ach... RKAVV moet het ons maar niet kwalijk nemen. ;)

Overigens wijst de bond er ook op dat de enige offici?le spelling die gehanteerd mag worden 'KNVB Beker' is. Wij doen het in dit topic dus goed. Maar KNVB-beker of zelfs Amstel Cup is dus verboden!
 

Sensini

Active member
Overigens wijst de bond er ook op dat de enige offici?le spelling die gehanteerd mag worden 'KNVB Beker' is. Wij doen het in dit topic dus goed. Maar KNVB-beker of zelfs Amstel Cup is dus verboden!

Dit seizoen was het nog met kleine letter b... :confused:
Uit Handboek KNVB beker toernooi 2015/’16 artikel 3 Naamgeving:
De offici?le naam van het KNVB bekertoernooi voor het seizoen 2015/’16 is: 'KNVB beker'. [...]
Clubs en media (rechtenhouders en niet-rechtenhouders) worden verzocht de uniforme schrijfwijze te hanteren: 'KNVB beker' (derhalve zonder verbindingsstreepje en geen hoofdletter voor het woord beker).
 

Unregistere

Well-known member
Komen ze mooi op tijd achter dan.

Tja, het verbaast mij toch dat sommige clubs daar kennelijk niet zo mee bezig zijn. Misschien zijn wij hier op dit forum wel met een groepje 'vakidioten' die dit allemaal bijhouden, maar toch... Toen wij bij Kloetinge speelden in de kwartfinale, had ik alle scenario's al ongeveer in mijn hoofd. Na afloop vertelde ik aan hun assistent-trainer dat zij ondanks de nederlaag toch verder zouden gaan. Dat was compleet nieuw voor hem. Nu met Veen net zo. Ze wisten het gewoon niet. Bij RVVH snapten ze het ook helemaal niet, die hadden het alleen maar over de halve finale halen. Achteraf maar goed, want ze degradeerden, maar dat ze anders via de competitie gewoon geplaatst waren, hadden ze nog nooit gehoord.

Ik hoop wel dat ze zich bij Veen op tijd ingeschreven hebben, al kan dat bijna niet anders met al die mails en reminders van de KNVB.
 
Bovenaan