KNVB-beker 2015/16

de waan

Well-known member
Dat valt toch wel mee? Of is er echt een structureel groter aantal thuisduels voor de zaterdagclubs door de jaren heen?

HSC '21 speelt altijd uit, maar geldt dat voor meer zondagclubs?
Is ??n keer zo geweest, volgens mij twee seizoenen geleden. Maar ik ben nog niet zo parano?de om daar een complot achter te zoeken.

Vorig seizoen waren volgens mij eerst heel veel zaterdagclubs die thuis loten en daarna zondagclubs. Alsof het tussentijds even bijgestuurd werd.
 

Forza AZ

Well-known member
Was het de laatste jaren niet zo dat alle Europees spelende clubs elkaar in de 3e ronde ontliepen? Het valt me op dat er nu alleen groepsfase staat.
Dat was afgelopen seizoen voor het eerst het geval. Toen konden alleen PSV en Ajax niet tegen elkaar loten in de 3e ronde (Feyenoord was al uitgeschakeld in de 2e ronde, anders waren zij ook geplaatst geweest).
 

JMD

Well-known member
Kan me niet voorstellen dat er een PSV/Ajax - Feyenoord loting uit gaat komen vanavond, daar zorgt de KNVB wel voor...
 

Forza AZ

Well-known member
Leg die berekening eens uit?

Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt. Het moet zijn (1/58 + 57/58 x 1/57) = 3,4%

Er zijn 6 geplaatste clubs en 58 ongeplaatste. PSV en Ajax zijn geplaatst en Feyenoord niet.

-Beginnen we nu met PSV, dan kunnen zij 58 clubs loten, dus kans van 1/58 dat ze tegen Feyenoord loten. Dan maakt het verder niet uit tegen wie Ajax loot.
-Loot PSV niet tegen Feyenoord (kans van 57/58), dan volgt Ajax. Die kunnen nog tegen 57 clubs loten, dus kans van 1/57 dat ze tegen Feyenoord loten.

Totaal dus: 1/58 + 57/58 * 1/57 = 3,4%.
 

fr-keff

Active member
Een kans is een kans... Maar die kans is denk dan weer net zo groot dat NAC thuis speelt.
 

JMD

Well-known member
Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt. Het moet zijn (1/58 + 57/58 x 1/57) = 3,4%

Er zijn 6 geplaatste clubs en 58 ongeplaatste. PSV en Ajax zijn geplaatst en Feyenoord niet.

-Beginnen we nu met PSV, dan kunnen zij 58 clubs loten, dus kans van 1/58 dat ze tegen Feyenoord loten. Dan maakt het verder niet uit tegen wie Ajax loot.
-Loot PSV niet tegen Feyenoord (kans van 57/58), dan volgt Ajax. Die kunnen nog tegen 57 clubs loten, dus kans van 1/57 dat ze tegen Feyenoord loten.

Totaal dus: 1/58 + 57/58 * 1/57 = 3,4%.

Dat klopt beter.... :)

Overigens, als docent zou ik de som fout moeten rekenen... 1/58 + 57/58 * 1/57 is geen 3,4%, het is 0,034. :)
 

Unregistere

Well-known member
Nou, spannend. Popcorn gepakt en gaan met die banaan. Hup Dubbeldam!

Goeie toespraak van Hans Nijland. Hij vergeet alleen de uitschakeling van FC Groningen door Heerjansdam gemakshalve maar even.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Nijland gaat zich even impopulair maken in de zaal door te pleiten voor de beloften in de reguliere competities.
 

erka

Well-known member
Wat VRESELIJK knullig gedaan. Kijk eens naar de DFB of FA, KNVB. Amateurs.
 

JMD

Well-known member
Ze hadden wel een lampje op het podium mogen zetten...

Haha, de balletjes uit een zak zoals je die bij de Appie vindt
 
Bovenaan