Klimaatterreur

Atreides

Well-known member

Ach, het is maar een doctor in de exacte wetenschappen die dit zegt... ;)

Veel zaken heeft de beste man een punt, maar hier:

Er is geen reden tot paniek. Opwarming van de planeet heeft eerder een positief effect op de natuur.

Klopt werkelijk niks van. Grote veranderingen zorgen voor grote sterfte.

Denk alleen al aan koraal dat van groot belang schijnt te zijn in het ecologische evenwicht van de zeeën.

 

Maasveld

Well-known member
Ik zal wel weer naief zijn, maar waarom doet zo'n man dan zo'n uitspraak. Je geeft zelf aan dat de beste man een punt heeft bij veel zaken, waarom dan het hele verhaal verzwakken met dingen die niet kloppen?
Dus alles wat Jaap van Dissel zegt klopt?
 

Atreides

Well-known member
Ik zal wel weer naief zijn, maar waarom doet zo'n man dan zo'n uitspraak. Je geeft zelf aan dat de beste man een punt heeft bij veel zaken, waarom dan het hele verhaal verzwakken met dingen die niet kloppen?

Ik heb geen idee. Het lijkt erop dat hij gewoon wat selectief aan het shoppen is geslagen.

Dit soort teksten zijn natuurlijk ook niet handig:
De minister is blijkbaar ook vergeten dat CO2 geen giftige stof is of een vervuiler, maar de belangrijkste voedselbron voor planten en bomen door fotosynthese. Zonder CO2 is er geen groen, geen leven. Weet de minister dat er in elke slok bier, cava, cola en bruiswater tussen 6000-10000 ppm (delen per miljoen) aan CO2 zit ? Dat is 20 keer meer dan in de lucht.

Niet persé onwaar maar leiden wel af van het probleem.


C
arbon dioxide (CO2) is an important heat-trapping (greenhouse) gas, which is released through human activities such as deforestation and burning fossil fuels, as well as natural processes such as respiration and volcanic eruptions. The first graph shows atmospheric CO2 levels measured at Mauna Loa Observatory, Hawaii, in recent years, with average seasonal cycle removed. The second graph shows CO2 levels during the last three glacial cycles, as reconstructed from ice cores.


Over the past 171 years, human activities have raised atmospheric concentrations of CO2 by 47% above pre-industrial levels found in 1850. This is more than what had happened naturally over a 20,000 year period (from the Last Glacial Maximum to 1850, from 185 ppm to 280 ppm).


The time series below shows global distribution and variation of the concentration of mid-tropospheric carbon dioxide in parts per million (ppm). The overall color of the map shifts toward the red with advancing time due to the annual increase of CO2.

Ander zwak punt

Onze planeet heeft de laatste 800.000 jaar acht grote ijstijden gekend, waarbij natuur en klimaat er telkens beter uitkwamen door meer biodiversiteit.

Ik heb werkelijk nog nooit een serieuze bijdrage gezien die bovenstaande onderschrijft. Ijstijden worden altijd met massale uitsterving gecombineerd. Iets waar ik wetenschappers nog nooit zo 'juichend' over heb zien schrijven.
 

SanMark.

Well-known member
40.000 euro kost het gemiddeld om je huis gasvrij te maken, maar je gaat het allemaal terug verdienen hoor ...
 
Bovenaan