gevegt
Well-known member
Kijk, hier hou ik van. Denken in oplossingen!Ja en dan in dat gat een kerncentrale bouwen.
Kijk, hier hou ik van. Denken in oplossingen!Ja en dan in dat gat een kerncentrale bouwen.
Kijk, hier hou ik van. Denken in oplossingen!
Of alle PSV supporters in dumpen.Ja en dan in dat gat een kerncentrale bouwen.
Of op kippenvlees laten draaien.Of alle PSV supporters in dumpen.
Als een soort Biomassa?Of alle PSV supporters in dumpen.
hmm, lijkt me idd niet millieuvriendelijk.Als een soort Biomassa?
Klopt, maar daar word je systeem niet goedkoper van. Die aardwarmtepomp kost gewoon 30k en de zonnepanelen circa 8k.Jij hebt toch een nieuwbouw huis ?
Ja dat wel, kan het na een jaar natuurlijk pas exact zeggen hoe het verbruik van elektra geweest is maar ik verwacht dat ik gemiddeld per maand niet boven de 20 euro uit ga komen.Maar zijn jouw maandelijkse lasten ook een stuk lager dan dat je je gasketel zou hebben om te stoken?
Misschien heel cynisch maar als heel Nederland hier op zit gaat de belasting zeer gauw omhoog want dat kost de staat dan veel te veel.Ja dat wel, kan het na een jaar natuurlijk pas exact zeggen hoe het verbruik van elektra geweest is maar ik verwacht dat ik gemiddeld per maand niet boven de 20 euro uit ga komen.
Zal dus 1500 per jaar minder zijn tsja dan ben je wel even onderweg om die 40k terug te verdienen.20 Euro per maand in totaal?? Dus voor alles? Want dat is wel fiks minder.
Zonnepanelen zitten toch subsidie op ?Klopt, maar daar word je systeem niet goedkoper van. Die aardwarmtepomp kost gewoon 30k en de zonnepanelen circa 8k.
Gasketeltje en CV systeem is een stukkie goedkoper.
En volgens mij gaan die warmtepompen maar 10 jaar mee ongeveer... (CV-ketels natuurlijk ook, maar die kosten geen 30k)Zonnepanelen zitten toch subsidie op ?
Ik betaal circa 200 in de maand, dus per jaar ben je circa 2.2k goedkoper uit. Met een 15 a 17 jaar heb je mij ingehaald als ik bij mij een cv meerekenen.
Ja inclusief vastrecht etc. Zal op 1 september als ik het niet vergeet wel even een conclusie posten als het eerste jaar er op zit.20 Euro per maand in totaal?? Dus voor alles? Want dat is wel fiks minder.
Aanschaf CV moet er natuurlijk afgetrokken worden, daarnaast heb ik in die 30k ook alle vloerverwarming zitten etc. Dus het verschil zal kleiner dan 40k zijn.Zal dus 1500 per jaar minder zijn tsja dan ben je wel even onderweg om die 40k terug te verdienen.
Subsidie warmtepomp was circa 3300 euro en BTW retour van de zonnepanelen iets van 1600 euro.Zonnepanelen zitten toch subsidie op ?
Ik betaal circa 200 in de maand, dus per jaar ben je circa 2.2k goedkoper uit. Met een 15 a 17 jaar heb je mij ingehaald als ik bij mij een cv meerekenen.
Waar haal je die wijsheid vandaan?En volgens mij gaan die warmtepompen maar 10 jaar mee ongeveer... (CV-ketels natuurlijk ook, maar die kosten geen 30k)
En volgens mij gaan die warmtepompen maar 10 jaar mee ongeveer... (CV-ketels natuurlijk ook, maar die kosten geen 30k)
Oke, dus 15 om 15 jaar...CV-Ketels kunnen rustig 15 jaar mee. Voor warmtepompen is het nog niet bekend omdat het vrij nieuwe producten zijn maar daar rekenen ze ook 15 jaar voor.
Dat kan ik zo niet terug vinden helaas. Enkel dat de vloerverwarming 6000 ex btw gekost heeft. Ik gok dat de losse pomp ergens tussen de 8000 en 12000 kost?Oke, dus 15 om 15 jaar...
@Marinos: wat zijn de kosten van die bronboring + aanvraag kosten? Want ja, dat moet er dan zeker vanaf gehaald worden.