Klimaatterreur

Atreides

Well-known member

Ik hoorde in een podcast dat het oorspronkelijke idee was de traditionele snoei e.d.

Dat is inderdaad 'klimaat neutraal' en een prima idee.

Die miljarden business die ze hier van hebben gemaakt met zeer vervuilende uitstoot is bizar.

Het is hernieuwbaar. Er komt alleen wel co2 vrij en we verplaatsen een deel van het probleem.

Je neemt natuurlijk een enorme voorsprong op een herwinning die ooit gaat plaats vinden. Wat mij betreft heel pijnlijk.
 

JMD

Well-known member
Ik hoorde in een podcast dat het oorspronkelijke idee was de traditionele snoei e.d.

Dat is inderdaad 'klimaat neutraal' en een prima idee.
Eens. Sterker nog, je vraagt je af waarom men daar al niet veel eerder mee is begonnen. Of zijn de biomassatechnieken de laatste jaren ineens flink verbeterd?
 

Atreides

Well-known member
Eens. Sterker nog, je vraagt je af waarom men daar al niet veel eerder mee is begonnen. Of zijn de biomassatechnieken de laatste jaren ineens flink verbeterd?

Volgens mij op sommige vlakken wel (vergisten e.d., ik geloof ook wel dat daar toekomst in - kan - zitten). Verder zie ik geen enorme ontwikkelingen.
 

De Wolf

Well-known member
0


Ineens een hoop minder stikstof
 

erka

Well-known member
Dat lag toch aan de boeren? RIVM?

KNMI zegt dat er 20-60% minder NO2 uitstoot is nu. Laten we voor het gemak eens uitgaan van 40%. Dan is 60% nog altijd niet door industrie, wegverkeer, vliegtuigen etc uitgestoten. Aangezien huishoudens verwaarloosbaar is, en misschien 10% andere oorzaken heeft, zou 50% nog wel bij de boeren kunnen liggen.

Achterkant bierviltje uiteraard.
 

zwammy

Well-known member
Dat fotootje ziet er niet uit als 20-60 en als mijn topo mij niet voor de gek houd is de kans wel zeer groot dat het rechtse stuk van het ruhrgebied komt.
 

erka

Well-known member
Dat fotootje ziet er niet uit als 20-60 en als mijn topo mij niet voor de gek houd is de kans wel zeer groot dat het rechtse stuk van het ruhrgebied komt.

Fotootje niet maar artikel dat erbij hoort wel. Rechtse stuk komt idd uit Ruhrgebied met oostenwind. Zou je een kaart met westenwind maken dan waait dat mooi de andere kant op, maar waait ook de troep uit Rotterdam over Nederland ipv over de Noordzee.
 
Bovenaan