KKD Speelronde 9

Wie gaat er met het nacompetitieticket aan de haal?

  • FC Volendam

    Stemmen: 0 0,0%
  • FC Emmen

    Stemmen: 0 0,0%
  • De Graafschap

    Stemmen: 0 0,0%
  • FC Eindhoven

    Stemmen: 0 0,0%
  • De beloftenteams eindigen 1 & 2

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    4
  • Opiniepeiling gesloten .

Joost

Well-known member
Vanavond komen alle teams in actie want we sluiten de 1e periode af!
Een belangrijk detail daarin is ADO Den Haag. De club heeft immers 6 minpunten gehad maar die tellen alleen mee voor de reguliere stand, NIET voor een periodekampioenschap.

Het programma;
MVV v ADO Den Haag
NAC v Excelsior
Roda JC v FC Eindhoven
FC Volendam v Almere City
FC Den Bosch v Telstar
Helmond Sport v Jong Ajax
TOP Oss v De Graafschap
Jong FC Utrecht v FC Emmen
Jong PSV v VVV
Jong AZ v FC Dordrecht

De stand;
1. Excelsior 8-16, 17-8
2. ADO Den Haag 8-16, 16-11
3. FC Volendam 8-15, 19-11
4. Jong FC Utrecht 8-15, 14-7
5. Jong AZ 8-15, 9-7

Ook Emmen, De Graafschap, Eindhoven en VVV op 13 punten nog kans.

De kanshebbers moeten in ieder geval flink aan de bak.

Excelsior in Breda heeft een apart stukje historie. Het duurde 20 ontmoetingen voor Excelsior er eens won, daarin zat ook een reeks van 9 achtereenvolgende wedstrijden die gelijk eindigden. Van de laatste drie keer won Excelsior er 2, waaronder vorig jaar toen Reuven Niemeijer na rust een 1-0 achterstand ongedaan maakte.

ADO treft in MVV een ploeg die nederlagen en zeges dit seizoen keurig afwisselt. Volgens het patroon zou MVV nu moeten winnen. Al moet er wel bij worden gezegd dat de zeges tegen de mindere goden waren en de nederlagen (op bezoek) bij Volendam, Emmen en Jong Ajax.
 

De Groene Scout

Well-known member
ADO wel aardig op weg om de 1e periode binnen te halen; 0-3 voorsprong al. Die gaan zo op doelsaldo Excelsior voorbij.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Haye scoort in de blessuretijd van de eerste helft de 1-0 uit een fantastische vrije trap. Dat is op zich zuur, maar Excelsior verdient ook niet beter. Wat spelen zij een verschrikkelijke eerste helft. De energie van de laatste weken, wat ze juist zo ver heeft gebracht, is er totaal niet. Apathisch is het. Zwak, futloos. Onbegrijpelijk als je bedenkt wat er op het spel staat. Hoewel, ik begrijp het denk ik ergens wel. Die gasten zijn zo nerveus als de neten en dat kan in je benen schieten, waardoor je bijna niet vooruit komt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Excelsior gooit eindelijk de schroom van zich af. Het staat inmiddels 1-1 en Excelsior krijgt kansen op meer. Hopen dat deze opleving voldoende gaat zijn om de winnende te forceren.
 

zwammy

Well-known member
Ik heb een foto gemaakt van een gruwelijk mooi spandoek maar helaas blijkt het plaatje te groot te zijn, dan ga ik maar verder drinken, HUP NAC!
 
Bovenaan