Je hoeft aan mij geen toestemming te vragen hoor. Ihattaren mag volgens de regels ook meedoen. Maar dat doet er niets aan af dat zijn meespelen competitievervalsing is en dat je dat onmogelijk goed zou moeten keuren als liefhebber,
Was een beetje flauwe opmerking van mij. Ik snap dat het niet altijd eerlijk aanvoelt, ik zou zelf graag ook wat vastere selecties zien, hoewel je bij Jong Ajax 14 spelers ziet die 20 of meer duels hebben gespeeld, daarnaast nog eens 7 spelers met 10 tot 20 wedstrijden. En van geen van die 21 spelers kun je zeggen dat ze Ajax 1-spelers zijn (Taylor bijvoorbeeld komt pas sinds de laatste paar weken regelmatig in actie voor het eerste). Setford en Van Axel-Dongen hadden zonder hun blessures waarschijnlijk ook veel meer gespeeld dan ze nu hebben gedaan. Giovanni en Jensen zijn halverwege verhuurd, daarvoor zijn Delgado en de laatste tijd dus Ihattaren bijgekomen.
Van de overige spelers zijn Danilo en Kudus zeer belangrijk geweest qua goals/assists en dat is inderdaad vervelend als je tegen ze speelt en de tegenstander een week later niet. Rensch heeft ook 5 potjes van gemiddeld een uur meegedaan. Daramy wordt dan ook vaak genoemd omdat hij veel gekost heeft, maar dat is vooral de fout van Ajax zelf geweest om zoveel te betalen, want voorlopig heeft die jongen in zowel de Eredivisie als de KKD nog niet aangetoond mee te kunnen komen. Maar verder heb je dan vooral nog een rits piepjonge spelers die een paar invalbeurten heeft gehad. Maar tsja, dan heeft Jong Ajax in totaal net wat meer spelers ingezet dan FC Volendam en MVV die ook behoorlijk wat junioren inzetten in een seizoen.
Ik moet eerlijk zeggen dat dacht dat het erger zou zijn qua verdeling minuten dit seizoen. Er is wel degelijk sprake van een vaste kern spelers die altijd spelen en er zijn dus 4 a 5 spelers waarvan je kunt aangeven dat het niet eerlijk is dat ze meedoen. En dat gaat dan in de geval Danilo en Daramy om 9 duels, en bij de rest om 5 of minder wedstrijden.