KKD Speelronde 35 en 36

Mario

Well-known member
Veels te snel terug in de Eredivisie wat mij betreft ... maar uiteraard wel de felicitaties aan GS.
 

Pascallovic

Well-known member
Denk dat de patronen van Molenaar er nog steeds te diep in zitten bij Roda en dat ze daarom verloren hebben.
 

Atreides

Well-known member
Haha. Ze kopen vast weer een heel nieuw team van geld wat er niet is.

Gaan werken met een begroting van ca 23 miljoen. Dat is vier keer zoveel als Fc Emmen of de Graafschap. Kun je zelfs n? kosten stadion, rente en aflossing best wel een redelijk spelersbudget van houden.

Spannender is of Twente dat ook gaat doen. :eek:mg:
 

ossenaar

Member
Gefeliciteerd Twente fans! :duim:
Ik zie TOP nog wel 5e worden gezien het programma van Den Bosch en Almere, maar uberhaupt Play-offs halen zou al een mooie prestatie zijn.
 

Joost

Well-known member
Denk dat de patronen van Molenaar er nog steeds te diep in zitten bij Roda en dat ze daarom verloren hebben.

Was het maar waar...

Molenaar was geen wereldcoach en er was in zijn laatste twee duels best wat aan te merken op zijn tactische keuzes. Maar dat waren dan details want de organisatie stond heel behoorlijk. Wat van der Luer met dit team gedaan heeft, ik weet het niet. Maar conclusie is dat hij vanaf dag 1 grote tactische fouten gemaakt heeft gecombineerd met een totaal onvermogen om een team te motiveren.

Even resumerend. In de laatste weken voor het vertrek van Molenaar:
Roda v Cambuur 1-0 (doodsimpele zege op een dolende tegenstander)
Jong PSV v Roda 2-2 (punt gered in de laatste minuut tegen een sterk elftal in vorm)
Roda v Twente 1-1 (waarbij Roda in de slotfase een strafschop mist en 70 minuten lang de betere ploeg was)
NEC v Roda 1-0 (vroege tegengoal waarna het alle kanten nog op kan)
Dordrecht v Roda 3-2 (waarbij Roda op 1-1 een aantal dotten van kansen mist)

Toen kwam van der Leur:
Roda v MVV 2-2
Helmond Sport v Roda 4-0
Roda v Jong Utrecht 2-1
Roda v RKC 0-0
Eindhoven v Roda 1-2
Roda v TOP 1-1
Telstar v Roda 4-0

Vanaf de eerste seconde heeft van der Luer het relatief succesvolle 5-3-2 omgegooid naar een 4-3-3. Dat klinkt aanvallend maar in feite ruste de ploeg op de achterhoede en leunde op de counter. Ik was er niet bij in Ijmuiden vanmiddag maar de vier duels daarvoor wel. De laatste weken zag je dat er steeds minder druk naar voren kwam. Tegen Eindhoven mocht de tegenstander ongehinderd combineren, rondspelen maar was ze aanvallend onmachtig. Toen Roda in de laatste tien minuten plotseling bedacht om te gaan voetballen kwamen er plots meer kansen dan Eindhoven in 80 minuten bij elkaar had gespeeld. Dan verwacht je tegen TOP een omslag maar nee, de ploeg liet Oss nog meer de bal. Bij het Ossche doelpunt mochten ze zelfs zonder druk tot diep in de zestien combineren. Gek genoeg begon Roda toen plotseling wel te voetballen...

We hebben nog Den Bosch thuis en Volendam uit. Ik zie hooguit 1 punt als hoogst haalbare want thuis blijven we moeilijk te verslaan. De enigen die in 2019 in Kerkrade wonnen was Almere en dat was ook nog een nogal onverdiende zege.
 

almere036

Member
Pff, zo onnodig verloren van Dordt. Spelers hadden er gewoon geen zin in vandaag.

Almere wel met aardig wat mutaties ivm blessures en enkele spelers rust geven. Maar zelfs dat team zou van dit Dordrecht moeten winnen. 70 minuten lang slapen, en dan eindelijk wakker worden na de rode kaart van Dordt.
Daarna een stuk of 5/6 100% kansen, 2x kruising, bal vd lijn gehaald 2x, afgekeurde doelpunt. Matig potje, maar wel beter dat we weer met beide benen op de grond staan.

Volgende week de periode pakken en top 5 veilig stellen!
 

De Groene Scout

Well-known member
Prachtige aanval en prima doelpunt van Boere zet Twente op 1-2.
Zal wel niemand interesseren, maar meldt het toch maar even. :rumcolaa:
 
Bovenaan