KKD Speelronde 3

Joost

Well-known member
Is Roda dit seizoen daadwerkelijk een kandidaat voor promotie vind jij Joost? Of valt het nu allemaal even goed? Val vandaag pas net binnen, maar vorige week vond ik ze goed spelen.
Nee, dat zijn we echt niet. We hebben nu drie keer gewonnen waarvan onder andere tegen Helmond Sport en TOP Oss.
Dat vind ik eigenlijk duels die Roda (zeker thuis) altijd zou moeten winnen. Maar het valt allemaal prima. Tegen Helmond was het goed en vorige week ook. Vandaag waren de eerste tien minuten veel te onrustig, maar toen ze een versnelling lager schakelden kwam TOP er nauwelijks meer doorheen.

Het verschil met vorig jaar is echt immens. Achter de schermen worden al 3 jaar stappen gezet maar voor de schermen was het afgelopen half jaar vreselijk. Met dat chagrijn bij de achterban werden een trainer en TD neergezet die onervaren waren dus daar kwam een hoop kritiek op. Maar de complimenten moeten ze wel krijgen, er staat een volwaardig team, ver voor het sluiten van de transfermarkt.

We genieten ervan zolang het duurt, iedereen lacht weer.
 

Maasveld

Well-known member
Lang geleden dat ik VVV zo makkelijk heb zien winnen, buiten tegen het extreem gemankeerde Den Bosch vorig seizoen. Heel vreemd dat Groningen hiervan heeft verloren.
 

Batigoal

Well-known member
Dat FC Dordrecht weer het ook wekelijks gewoon zelf te verkloten he. Echt heel slecht.

Je zou als tegenstander die Walid Ould Chikh niet meer van afstand laten schieten. Die heeft daar wel een neusje voor.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Opbouwen van achteruit is er bij Jong Ajax nog niet zo heel goed ingeslepen. Dat zijn echt van die momenten dat de bal eigenlijk een ros richting de middellijn moet hebben, maar dat je dan vervolgens van de trainer op je kloten krijgt (wij zijn Ajax, dat hoort niet) en dan maar tegengoals cadeau geeft.
 

Batigoal

Well-known member
Opbouwen van achteruit is er bij Jong Ajax nog niet zo heel goed ingeslepen. Dat zijn echt van die momenten dat de bal eigenlijk een ros richting de middellijn moet hebben, maar dat je dan vervolgens van de trainer op je kloten krijgt (wij zijn Ajax, dat hoort niet) en dan maar tegengoals cadeau geeft.
Dat is wel heel euvel nagenoeg ieder seizoen; nieuwe ploeg die erg moet wennen. Om dan na de winterstop ingespeeld te zijn en een eindspurt in te zetten.

Van Misehouy (zelfs aanvoerder gisteren) wordt je als Ajacied wel vrolijk. Hopelijk gaat die kansen krijgen in het eerste dit seizoen. Bijvoorbeeld de minuten die Klaassen krijgt als invaller mocht die vertrekken. Verder maakte Skye Vink, de zoon van Marciano, zijn debuut, maar viel geblesseerd uit.
 

Bernardo

Well-known member
Dat was die nummer 8 toch? Die vond ik erg goed, samen met die nummer 6 Fitz Jim. Die nummer 6 kunnen wij hier wel gebruiken.
 

Batigoal

Well-known member
Dat was die nummer 8 toch? Die vond ik erg goed, samen met die nummer 6 Fitz Jim. Die nummer 6 kunnen wij hier wel gebruiken.
Ja, dat is hem. Wordt al langer als één van de grotere talenten uit de jeugd genoemd. Deed het in de voorbereiding met het eerste ook wel goed voordat de 'grote namen' bij de selectie kwamen.

Fitz Jim is sinds vorig seizoen eigenlijk wel klaar voor Eredivisie-minuten. Het is mij ook niet helemaal duidelijk waarom hij die niet in ons eerste krijgt, maar een verhuur aan Excelsior zou prima zijn.
 

Abubakari

Well-known member
Geen doelpunten in Groningen.
Klopt, armoede troef. Het is straks gauw over met de favorietenstatus van de FC. De dure aankoop die 30 doelpunten beloofde loopt er verloren bij, schijnt niet gelukkig te zijn in Groningen en ook niet bij Groningen. Systeem van Groningen zorgt er niet voor dat hij in zijn kracht komt te spelen. Werd ook voortijdig gewisseld vandaag. Liet voor rust twee aardige kansen liggen.

Groningen nu al twee wedstrijden niet gescoord, verdediging is goed op orde (al vraag ik me wel af waarom de niks toevoegende Peersman speelt ipv talent Blokzijl) maar aanvallend is het erg karig.

Dan Willem II, dat durfde niet en had tegen een twijfelend en onzeker Groningen met meer lef gewoon 3 punten kunnen pakken. Maar Robbemond liet zijn ploeg voornamelijk verdedigen, met deze manier van spelen speelt dit fletse Willem II net als Groningen volgend seizoen weer kkd.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

Joost

Well-known member
Ik vond het ook heel mooi dat het journaal steeds opgeschoven werd. Eerst naar 17:10, toen naar 17:20 en uiteindelijk hebben ze de moed maar opgegeven en werd het ‘na het hockey’
 
Bovenaan