KKD Speelronde 25

Forza AZ

Well-known member
Zolang je Carnaval blijft benoemen tot verkleedpartijtje of zuipfestijn misken je de sociale impact die het heeft.

Uiteindelijk speel je ook betaald voetbal voor supporters.

Er wordt toch ook niet gespeeld met Koningsdag of Kerstmis?
Dat zijn dan ook nationale feestdagen. Carnaval is dat niet. Ik vind het gewoon arrogant om te verwachten dat het grootste gedeelte van Nederland zich maar moet aanpassen aan een lokaal feest. De KNVB houd er al rekening mee door geen wedstrijden in de regio's te houden waar carnaval wordt gevierd. Dat is voldoende. Dat mensen dan 1 uitwedstrijd moeten overslaan als ze carnaval belangrijker vinden is hun eigen keus.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat zijn dan ook nationale feestdagen. Carnaval is dat niet. Ik vind het gewoon arrogant om te verwachten dat het grootste gedeelte van Nederland zich maar moet aanpassen aan een lokaal feest. De KNVB houd er al rekening mee door geen wedstrijden in de regio's te houden waar carnaval wordt gevierd. Dat is voldoende. Dat mensen dan 1 uitwedstrijd moeten overslaan als ze carnaval belangrijker vinden is hun eigen keus.

Ik vind Jef zijn tussenoplossing geen gek idee. Alleen zal je niet ieder jaar een even carnaval aantal hebben.
 

Jef400

Well-known member
Ik vind Jef zijn tussenoplossing geen gek idee. Alleen zal je niet ieder jaar een even carnaval aantal hebben.
Daar kun je eventueel ook een beloftenploeg voor slachtofferen. Die hebben over het algemeen amper belangstelling.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Joost

Well-known member
Dat zijn dan ook nationale feestdagen. Carnaval is dat niet. Ik vind het gewoon arrogant om te verwachten dat het grootste gedeelte van Nederland zich maar moet aanpassen aan een lokaal feest. De KNVB houd er al rekening mee door geen wedstrijden in de regio's te houden waar carnaval wordt gevierd. Dat is voldoende. Dat mensen dan 1 uitwedstrijd moeten overslaan als ze carnaval belangrijker vinden is hun eigen keus.

Dat is een onzinargument want Pinksteren en Hemelvaart zijn ook Nationale feestdagen.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat is een onzinargument want Pinksteren en Hemelvaart zijn ook Nationale feestdagen.
Maar dan zijn er geen grote evenementen of gaat iedereen bij familie op bezoek.

Wat mij betreft kan er dus gewoon gevoetbald worden als er in de regio geen grote evenementen zijn, dus met carnaval kan gewoon gespeeld worden buiten Brabant en Limburg. Ik heb er zelf geen enkel probleem mee als AZ een uitwedstrijd zou moeten spelen op 8 oktober, ook al is er dan feest in Alkmaar (Alkmaars Ontzet).
 

Maasveld

Well-known member
In de KKD lijkt het me toch niet zo heel spannend om de Limburgse en Brabantse clubs in het carnavalsweekend op de vrijdag te plannen.
 
Bovenaan