KKD Speelronde 2

Deathprod

Well-known member
Die drie maken echt niet in hun eentje het verschil tussen 6-1 en 0-6. Dit is gewoon grotendeels de wisselvalligheid van jonge spelers.

Neemt niet weg dat er soms sprake is van competitievervalsing, maar hier is dat niet zo extreem als het lijkt. Met een compleet zelfde middenveld en defensie vraag ik me zelfs af of er hier wel sprake van competitievervalsing is.
Als je bij elk willekeurig team 3 topspelers vervangt door 3 jeugdspelers, merk je dat verschil zeker. Misschien niet altijd zo extreem als de uitslagen van Jong AZ de laatste tijd, maar als het al punten scheelt, kun je volgens mij spreken van competitievervalsing.

Abubakari

Well-known member
De keeper zal niet zoveel slechter zijn, die twee aanvallers niet zo goed dat ze opeens 6 tegentreffers krijgen.
Okay, enig verschil zal het wel maken, maar ik maak mij er sterk voor dat AZ ook met die 3 erbij gisteren verloren had. En waarschijnlijk ook ruim.

Bernardo

Well-known member
Morgen is het eindelijk zover, de eerste wedstrijd in het nieuwe stadion. Hopelijk word het een groot feest, al zal er vast weer gestaakt worden om wat bekers op het veld, het blijft Cambuur. De beelden van de laatste dagen op social media en foto/filmpjes via WhatsApp maken indruk. Helaas zelf er niet bij, dus morgen maar volgens via ESPN.

Joost

Well-known member
De keeper zal niet zoveel slechter zijn, die twee aanvallers niet zo goed dat ze opeens 6 tegentreffers krijgen.
Okay, enig verschil zal het wel maken, maar ik maak mij er sterk voor dat AZ ook met die 3 erbij gisteren verloren had. En waarschijnlijk ook ruim.
Er is becijferd dat het laten meedoen van 1 eerste elftal speler al een significant effect heeft op het resultaat.

6-1 en 6-0 zijn wat geflatteerde uitslagen denk ik maar het verschil is wel groot. Van Bommel en Addai zorgden ervoor dat de defensie van Roda tureluurs gespeeld werd. Dat is nogal een verschil met de twee die er gisteren stonden.

Dat er topspelers in de Eerste Divisie meedoen is fijn en als MVV morgen Messi presenteert dan gun ik ze dat van harte en dan hoop ik maar dat hij net tegen ons geblesseerd is. Maar dat van Bommel en Addai maandag wel meededen omdat het op maandag was en het kon, maar op vrijdag niet meededen omdat ze gespaard worden voor het eerste is zo ontzettend duidelijke competitievervalsing dat het niet zo moeten kunnen.

Bernardo

Well-known member
Morgen is het eindelijk zover, de eerste wedstrijd in het nieuwe stadion. Hopelijk word het een groot feest, al zal er vast weer gestaakt worden om wat bekers op het veld, het blijft Cambuur. De beelden van de laatste dagen op social media en foto/filmpjes via WhatsApp maken indruk. Helaas zelf er niet bij, dus morgen maar volgens via ESPN.
FB-IMG-1723919325117.jpg

FB-IMG-1723919397395.jpg

Batigoal

Well-known member
Er is becijferd dat het laten meedoen van 1 eerste elftal speler al een significant effect heeft op het resultaat.

6-1 en 6-0 zijn wat geflatteerde uitslagen denk ik maar het verschil is wel groot. Van Bommel en Addai zorgden ervoor dat de defensie van Roda tureluurs gespeeld werd. Dat is nogal een verschil met de twee die er gisteren stonden.
Je rekent met Addai een speler van 18 jaar en 8 invalbeurten in het eerste mee als 'eerste elftal speler'? Ik snap je kruistocht, maar dit is wel erg vergezocht. Die jongen is in niks nog een eerste elftal-speler.

Joost

Well-known member
Je rekent met Addai een speler van 18 jaar en 8 invalbeurten in het eerste mee als 'eerste elftal speler'? Ik snap je kruistocht, maar dit is wel erg vergezocht. Die jongen is in niks nog een eerste elftal-speler.
Hij zat vrijdag niet bij Jong AZ omdat hij met het eerste mee moest en zat voorafgaand aan de wedstrijd tegen Roda ook bij de selectie voor Almere. Het afgelopen seizoen heeft hij met Jong AZ nauwelijks meegedaan na de winter omdat hij steeds met het eerste mee was.
Dan vind AZ het blijkbaar een eerste elftalspeler. Volgens mij mag Addai gewoon op vrijdag meedoen met Jong AZ en later op de bank bij AZ1.

Lees vooral ook dit artikel;

Batigoal

Well-known member
Dat zal allemaal, maar die ene speler die tot nog toe nul impact heeft gehad in de Eredivisie zou ik geen Eredivisie-speler willen noemen. Dus ja, op papier klopt het dat er een eerste elftal-speler meedeed, maar in de praktijk moet dat 0 verschil hebben gemaakt en klinkt het vooral lekker voor het toch al negatieve sentiment.

Joost

Well-known member
Dat zal allemaal, maar die ene speler die tot nog toe nul impact heeft gehad in de Eredivisie zou ik geen Eredivisie-speler willen noemen. Dus ja, op papier klopt het dat er een eerste elftal-speler meedeed, maar in de praktijk moet dat 0 verschil hebben gemaakt en klinkt het vooral lekker voor het toch al negatieve sentiment.
Wat is de noodzaak van impact in de Eredivisie?

Het is overduidelijk dat wanneer hij bij Jong AZ meedoet hij daar een enorme meerwaarde is. Prima, maar dan moet hij wel iedere week beschikbaar zijn.

Bernardo

Well-known member
Het meest verontrustende vind ik nog, de spelers doen er wel echt alles aan, maar kunnen gewoon niet beter.

Abubakari

Well-known member
Het meest verontrustende vind ik nog, de spelers doen er wel echt alles aan, maar kunnen gewoon niet beter.
Voor rust zwak, ben ik met je eens, maar na rust stukken beter. Paal geraakt, Smit die ineens Brobbey gaat imiteren, kansen zat. Normaal pak je hem alsnog na rust maar hij mocht er niet in leek het wel. Ook wel bizar dat Smit ze er altijd in schiet en nu opeens twee keer mist. Stonden een paar stijf van de zenuwen.

erka

Well-known member
Sja het is niet voor iedereen weggelegd om direct een geweldige thuisserie neer te zetten als je een nieuw stadion hebt he.

Abubakari

Well-known member
Sja het is niet voor iedereen weggelegd om direct een geweldige thuisserie neer te zetten als je een nieuw stadion hebt he.
Groningen verhuisde ook wel echt op een perfect moment. Maar dit was wel typisch Cambuur, niets gaat ooit makkelijk.

Bernardo

Well-known member
Voor rust zwak, ben ik met je eens, maar na rust stukken beter. Paal geraakt, Smit die ineens Brobbey gaat imiteren, kansen zat. Normaal pak je hem alsnog na rust maar hij mocht er niet in leek het wel. Ook wel bizar dat Smit ze er altijd in schiet en nu opeens twee keer mist. Stonden een paar stijf van de zenuwen.
Klopt, qua kansen verhouding moet je de wedstrijd gewoon met 4-1 winnen. Maar ook dat is kwaliteit, je mag hopen dat er echt nog een creative middenvelder, linksback en een spits bijkomt.

Bovenaan