KKD Speelronde 15

Maasveld

Well-known member
Hij krijgt direct een heel klein duwtje maar dat mag geen naam hebben. En iets verder valt ie zelf. Dikke schwalbe.
Hij werd toch ook wel aardig gehinderd door de uitstekende arm lijkt het. Valt idd makkelijk, maar dat doet het gros van de spelers die een klein tikje krijgen in de 16.
 

Abubakari

Well-known member
Valt idd makkelijk, maar dat doet het gros van de spelers die een klein tikje krijgen in de 16.
Waarop de meeste scheidsrechters zeggen dat schwalbe een Duits woord is en dat Limburg dicht bij Duitsland ligt maar dat je ook kunt overdrijven en dat ie het niet weer moet doen omdat de scheids er een beetje naar van wordt, van zulk geduikel.
 

Maasveld

Well-known member
Waarop de meeste scheidsrechters zeggen dat schwalbe een Duits woord is en dat Limburg dicht bij Duitsland ligt maar dat je ook kunt overdrijven en dat ie het niet weer moet doen omdat de scheids er een beetje naar van wordt, van zulk geduikel.
Oké.
 

Joost

Well-known member
En ook nog een idioot met een megafoon in het uitvak. En ook nog een trommel en liedjes uit het FC Twente songbook gekopieerd. Kortom ik zat vlakbij het uitvak.

Dacht in de beginfase ‘nultsje of vijf’ maar daarna had Roda een fase waarin ze best aardig speelden. Cambuur kreeg in de laatste fase voor rust weer wat controle en na rust was het bij wijlen een tikkie saai. En we kunnen constateren dat Thomas Poll zijn kans niet echt heeft gegrepen.
En dat we het regelmatige geklaag van Joost over de arbitrage die altijd tegen Roda JC is met een aardig korreltje zout kunnen nemen. Was dus geen penalty, hoorde ik in het stadion ook al. Maar dat zijn mensen die net zo objectief zijn als Joost. Maar nu klopte het dus wel.

Anyway, ongeveer 20 a 25 minuten gezien waarom Roda de eerste periode heeft, toen speelden ze echt goed en had Cambuur het moeilijk.
Had er gezien de vorm van beide ploegen wat meer van verwacht.

Ook leuk, de hoolies die tegen stadionverboden zijn staken fakkels aan, hoop zwarte rook, maar de wind stond zo dat het in hun eigen vak bleef hangen.😀

Ik was er vandaag ook, vak 1 dus helemaal in de hoek op de hoofdtribune. Vanaf daar leek het een strafschop en de beelden zijn niet echt heel duidelijk. Hij loopt naar binnen en lijkt vastgepakt te worden maar wat voor impact dat heeft wordt uit de beelden niet heel duidelijk. Als het inderdaad zo licht was als jullie beweren dan past dat wel naadloos bij de contactmomenten waarop Cambuur in de tweede helft overtreding na overtreding mee kreeg ;)

Het uitvak kon ik nauwelijks horen maar vanaf de thuistribunes was het gezang precies wat ik in Kerkrade ook hoor dus ik snap de opmerking daarover niet echt. Dat zijn dan ook weer dezelfde liedjes als je in elk willekeurig Duits stadion hoort.

We draaien de laatste weken stroever en scoren vooral moeilijker dus ik ging vooraf uit van een 3-0 nederlaag gezien het gemak waarmee Cambuur wel scoort. Daar leek het de eerste paar minuten ook echt op, het leek wel alsof Roda niet met het kunstgras om kon gaan. Maar daarna was het echt goed wat Roda liet zien en had er wel meer dan 1 goal kunnen vallen.

De wissels van Cmbuur in de rust brachten de wedstrijd een stuk meer in evenwicht en ze leken het allebei wel prima te vinden. Cambuur kreeg rond minuut 75/77 twee mogelijkheden dus ik vreesde een slotoffensief maar het was juist Roda dat in het vervolg Cambuur weer terugduwde.

Die rookbommen waren echt hilarisch, al vreesde ik wel dat we nog een kwartiertje extra zouden krijgen daardoor.
 

Abubakari

Well-known member
Ik was er vandaag ook, vak 1 dus helemaal in de hoek op de hoofdtribune.
Veel verder kon je er dus haast niet vandaan zitten. Lijkt me dat als binna iedereen zegt dat Roda de handjes dicht mocht knijpen met die penalty het ook wel zo zal zijn. Vlak daarvoor tikt Poll de bal over de achterlijn en gaat er ook eentje van Roda liggen, belachelijke gele kaart en een onterechte vrije trap op een gevaarlijke plek. Scheids floot zeker niet in het voordeel van Cambuur.

De hymne come on Roda Kerkrade met de trommel erbij deed me aan Twente denken, verder inderdaad de creatieve armoede die je in alle stadions hoort, ‘wij zullen altijd blijven springen’ of ‘ole ole ole ole ola, jaaa FC Groningen ole, sorry, Roda Kerkrade ole’ maar dat is meer het probleem van de gezamenlijke uitvakken en niet persè dat van Roda JC. Al was dit wel de eerste keer dat ik een megafoon hoorde in het uitvak.
 

Joost

Well-known member
Wel jammer dat ik niet eerder wist dat je ook zou gaan. Was leuk geweest vooraf even iets te drinken. Ik ben met een paar andere Cambuursupporters nog bij Paddy geweest van te voren.

Liefst had ik ook in het uitvak gezeten, dan had mijn zoon ook mee kunnen gaan. Maar het faciliteren van een normale gang van zaken blijkt toch lastig.

Ook voor mensen die met de bus zijn geweest. Vertrek om 8:30. 21:15 terug in Kerkrade en geen mogelijk krijgen om tussendoor iets te eten…
 

Abubakari

Well-known member
Bernardo was met de bus en ik met de trein, dus nee.

Dacht al zoiets te verstaan, op Oost is de stadionspeaker vaak vrij slecht te verstaan.
 
Bovenaan