KKD Speelronde 12

Joost

Well-known member
Vanavond was nog Jong Utrecht tegen MVV. Het werd 1-1 mocht je het gemist hebben, en die kans is groot want er waren slechts 253 toeschouwers.
 

Pieros

Active member
Teletekst, internet, espn...

Inderdaad, ik denk dat de vele vele geïnteresseerde thuis voor de buis zijn gaan zitten.

Kunnen ze bij ESPN niet beter elke maandag een Eredivisiewedstrijd plannen? Al die wedstrijden van een Jong-elftal op maandag trekt toch geen volk, vooral als het Jong Utrecht is en wellicht ook Jong AZ.
 

Pieros

Active member
Ga ze nu niet op slechte ideeën brengen. Supporters zitten echt niet te wachten om op maandag naar een (uit)wedstrijd te gaan.

Nee, dat weet ik. Maar het idee dat ESPN en/of de KNVB er voor de supporters is, heb ik allang uit mijn hoofd gezet.
 

zwammy

Well-known member
En de thuissupporters vinden het heerlijk om op maandagavond naar het stadion te gaan natuurlijk
 

Forza AZ

Well-known member
De meeste fans zitten thuis he, niet in een uitvak.

De twee groepen die zichzelf heel belangrijk vinden en menen heel belangrijk te zijn in het voetbal: Ultras en uitsupporters
De fans zitten in het stadion, niet thuis voor de buis.
 

Abubakari

Well-known member
En de thuissupporters vinden het heerlijk om op maandagavond naar het stadion te gaan natuurlijk
Niks mis mee, moet je niet van ver moeten komen, maar ik ben al twee keer naar FC Groningen geweest op maandagavond. Beter dan thuis zitten te wachten tot ik naar mijn werk moet.
 

zwammy

Well-known member
Klopt, maar die gaan liever in het weekend dan op maandag naar het stadion. Anders maar een onderzoek doen welke clubs het leuk vinden om op maandag naar het stadion te gaan en laat je die lekker thuis spelen op maandag.
 

Pieros

Active member
Klopt, maar die gaan liever in het weekend dan op maandag naar het stadion. Anders maar een onderzoek doen welke clubs het leuk vinden om op maandag naar het stadion te gaan en laat je die lekker thuis spelen op maandag.

Zal geen enkele club zijn, maandagavond is gewoon een klotemoment om te voetballen of om te gaan kijken in het stadion. Daarom perfect voor ESPN, weinig concurrentie van andere wedstrijden of Europese wedstrijden.
 

Abubakari

Well-known member
Haha niet iedereen vind het leuk om maar bierbuiken te gaan kijken in het weekend
In de eerste klasse lopen geen bierbuiken, daarnaast worden de meeste Groningers er blijer van dan van het voetbal en de prestaties van FC Groningen. Win win.
 

Abubakari

Well-known member
maandagavond is gewoon een klotemoment om te voetballen of om te gaan kijken in het stadion.
Waarom is maandagavond wel kut maar di woe do (wanneer er EC, beker, inhaal etc gepland staat) niet? Wat is het verschil tussen een wedstrijd op maandag of een wedstrijd op dinsdag?
 

Forza AZ

Well-known member
Waarom is maandagavond wel kut maar di woe do (wanneer er EC, beker, inhaal etc gepland staat) niet? Wat is het verschil tussen een wedstrijd op maandag of een wedstrijd op dinsdag?
Competitiewedstrijden op di/wo/do zijn ook kut. EC en beker kan niet anders dan midweeks.

Als je een weekend hebt, dan moet je ook de zaterdag en zondag benutten en die niet vrij laten om op de vervelende maandag (of zondagavond) te spelen.
 

Pieros

Active member
Waarom is maandagavond wel kut maar di woe do (wanneer er EC, beker, inhaal etc gepland staat) niet? Wat is het verschil tussen een wedstrijd op maandag of een wedstrijd op dinsdag?

In de praktische zin is het geen verschil tussen die avonden, al zou je kunnen zeggen dat het normaler is om op dinsdag, woensdag of donderdag naar het voetbal te gaan aangezien die dagen al heel lang voor beker/ Europees vast staan.

Ik zelf vind het weekend het beste (middag/avond maakt niet uit), met vrijdagavond als een iets mindere optie.
 

Abubakari

Well-known member
Competitiewedstrijden op di/wo/do zijn ook kut. EC en beker kan niet anders dan midweeks.

Als je een weekend hebt, dan moet je ook de zaterdag en zondag benutten en die niet vrij laten om op de vervelende maandag (of zondagavond) te spelen.
Wen er maar aan want ik denk dat het niet heel lang meer duurt voor er net als op vrijdag ook op maandag standaard een eredivisiewedstrijd gepland staat.
Ik vind/vond vroeger zaterdag 19.30 en zondag 14.30) ook mooier, ik kijk toch voornamelijk Ajax en soms Cambuur live, maar vroeger is voorbij. Doordeweeks rondje vond ik vroeger ook altijd leuk, allemaal avondwedstrijden, weer een ander sfeertje. Kan me daar nog steeds niet druk om maken maar ik ga ook niet alles in het stadion kijken. Als echte fan wil ik mijn club uiteraard zo goed mogelijk kunnen volgen en dat is niet in het stadion maar op tv.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan