KKD Speelronde 12

Wint wint de topper?

  • SC Cambuur

    Stemmen: 3 75,0%
  • Almere City FC

    Stemmen: 1 25,0%
  • Gelijkspel

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    4

Joost

Well-known member
Het is weer interlandperiode en dus een gedeeltelijk programma.

Vrijdag
1845 Helmond Sport v Excelsior
2100 TOP Oss v FC Eindhoven

Zaterdag
1630 FC Dordrecht v De Graafschap
1845 NAC v Telstar
2100 Roda JC v MVV

Zondag
1215 Go Ahead Eagles v FC Den Bosch
2000 Cambuur v Almere City

Nadat iedereen is bijgekomen van Nederland v Bosnië (zo. 1800) staat er een echte topper op het programma tussen de nummers 1 en 3 van de competitie. Tegen die tijd waarschijnlijk de nummers 2 en 3 want de kans dat De Graafschap tegen Dordrecht wint en de koppositie pakt is vrij groot, of zou er sprake zijn van een schokeffect aan de Krommedijk?

Aan duels tegen Almere bewaard Cambuur vaak goede herinneringen. 24 keer troffen de twee elkaar en in 16 gevallen wonnen de Friezen. De statistieken in Friesland zijn zelfs nog overtuigender; 11 zeges voor Cambuur in 12 duels. Enkel in 18/19 won Almere in Leeuwarden, Stijn Meijer maakte toen het enige doelpunt.
Afgelopen jaar won Cambuur beide duels; 3-1 thuis, 0-1 uit.

Op dit moment is het gat tussen Almere en Cambuur al 5 punten, Cambuur mag wel nog inhalen. Voor Cambuur is het duel op papier belangrijker om te winnen dan voor Almere.

Eerder in het weekend;
* Kan Excelsior in Helmond richting de top 5 gaan?
* Telstar doet het behoorlijk wisselvallig maar verloor pas 1 van de 5 uitduels, dat wordt een pittige kluif voor NAC
* Kan Roda weer eens winnen van MVV in de derby?
* Go Ahead en Den Bosch scoren heel moeilijk lukt het ze wel tegen elkaar?
 

zwammy

Well-known member
Cambuur is de enige club die kan voetballen in de kkd dus van een topper is geen sprake.
 

Bernardo

Well-known member
Cambuur is de enige club die kan voetballen in de kkd dus van een topper is geen sprake.
Zo, jij bent echt de leukste thuis. Is zeker pijnlijk dat jullie de laatste weken eindelijk echt tegenstand hebben gehad?

Almere thuis, alleen toen Hake trainer was er thuis van verloren. Zegt genoeg over die tijd. Ben wel benieuwd hoe goed Almere nu echt is, vergeleken met voorgaande jaren.
 

zwammy

Well-known member
Dat zeg je toch zelf?

De tijd dat ik me druk maak over NAC is echt wel een jaar of 20 geleden dus dat zal wel meevallen.
 

Bernardo

Well-known member
Dat heb ik helemaal niet gezegd, ik zei bij Cambuur zie ik tenminste nog een idee achter het spel, zelfde patronen terug keren elke wedstrijd. Wat ik gisteren bij Graafschap - NAC zag viel mij echt tegen, met name NAC was dramatisch.

Cambuur, Volendam, Jong Ajax en misschien Almere hebben gewoon de leukste manier van voetballen met een duidelijk idee erachter.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
MVV gaat op de Scandinavische tour en heeft liefst 6 (hoofd)sponsoren op het shirt tegen Roda. Er was speciale toestemming nodig uit Zeist, omdat drie het maximum is, blijkbaar.
 

almere036

Member
Hopelijk missen we niet al teveel basisspelers zondag, maar ik vrees ervoor. Doel is vooral om niet te verliezen in Leeuwarden en Cambuur te ontregelen. Voetballend niet zo sterk als Cambuur en Volendam, maar tactisch wel vrij sterk. Wordt wel lastiger als je straks 5/6 basisspelers mist.
 

almere036

Member
Emmers en Alhaft er zeker niet bij en daarnaast Sorenson, Verheydt, Helstrup en Balker een groot twijfelgeval. Lesquoy wel terug, maar nog niet wedstrijdfit waarschijnlijk.
 

De Groene Scout

Well-known member
En dan wint Helmond Sport gewoon even op een vrijdagavond van Excelsior met 2-1.
O ja, uiteraard wel Omarsson die scoorde voor Excelsior;
 
Bovenaan