KKD ronde 34

Atreides

Well-known member
Krijgt Ajax extra kaarten als ze ergens kampioen kunnen worden?

In de praktijk wel natuurlijk.

Zal meestal ook niet voorkomen dat er op loopafstand het technisch beste voetbalstadion van Nederland licht met een capaciteit die 24 keer hoger ligt.

Weet je wat de reden is dat ze het niet willen?

Ik las ergens de weinig verheffende tekst 'dat is niet ons probleem'. Wellicht weet jij meer.
 

Abubakari

Well-known member
Ik las ergens de weinig verheffende tekst 'dat is niet ons probleem'.

Wellicht weet jij meer.

Lijkt mij niet de offici?le reactie van Ajax, of wel?

Nee, maar ik nam aan dat jij als je het slecht van Ajax vindt je ook weet wat de reden is. Anders is het net of je maar wat roept.
 

JMD

Well-known member
Dat ?deel? van Amsterdam kan toch niet echt iets stuk. Je moet die Tukkers alleen dan wel daar houden.

Op een dag die voor een aantal mensen een vrije dag is, met een temperatuur van een graad of 20, is de kans groot dat men al vroeg richting Amsterdam gaat en drankjes gaat doen op terrassen. Ik ben benieuwd hoe Halsema/de politie hier mee om gaat. Sinds woensdag ligt de politie/Halsema flink onder een vergrootglas qua handelen van supporters.
 

gevegt

Well-known member
Dat slappe gedoe van Halsema moet maar eens afgelopen zijn. Gewoon een gatling gun op die ME bussen zetten en knallen maar!
 

Joost

Well-known member
Op een dag die voor een aantal mensen een vrije dag is, met een temperatuur van een graad of 20, is de kans groot dat men al vroeg richting Amsterdam gaat en drankjes gaat doen op terrassen. Ik ben benieuwd hoe Halsema/de politie hier mee om gaat. Sinds woensdag ligt de politie/Halsema flink onder een vergrootglas qua handelen van supporters.

Het is wel frappant dat supporters van de tegenpartij al jarenlang problemen hebben met de Amsterdamse politie aanpak maar dat Halsema nu plotseling de boosdoener is. Zij was er echt nog niet toen bijvoorbeeld supporters van Cambuur, Roda of recent Willem II nog veel erger behandelt werden dan het ‘incident’ van vorige week.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ze is idd niet erg populair. Een hele hoop mensen moeten haar niet.
 

Atreides

Well-known member
Nee, maar ik nam aan dat jij als je het slecht van Ajax vindt je ook weet wat de reden is. Anders is het net of je maar wat roept.

Ik heb in meerdere berichten geen inhoudelijke motivatie gelezen, anders dan dat ze aan de minimale eisen hebben voldaan.

Grote mond over 'het Nederlandse voebal'. Maar als ze in het beste stadion van Nederland een feestje kunnen organiseren voor de Tukkers, waar de trein, de metro en (bijna) de snelweg tot aan de deur lopen geven ze ineens niet thuis.

Lijkt mij niet de offici?le reactie van Ajax, of wel?

Ik kan hem niet vinden op Ajax. Super Abu vast wel.

https://www.ajax.nl/teams/jong-ajax/nieuws.htm
https://www.ajax.nl/streams/actueel.htm
 

Atreides

Well-known member
De Arena is toch nog steeds niet van Ajax? Of heb ik iets gemist?

Technisch niet.

Maar meestal krijgt Ajax als belangrijker huurder en aandeelhouder de handjes wel op elkaar om een deal te sluiten met de Arena B.V. om het stadion te huren voor een extra wedstrijd.

Dat klopt. Ze moeten de ArenA huren. Dus Jong Ajax er laten spelen kost Ajax gewoon extra.

Klopt. Maar als er een beetje Tukkers op het duel afkomen kun je er dikke winst mee maken.
 

ALenstra

Well-known member
Ik stel voor dat FC Twente verstek laat gaan vrijdag en de punten kado doet aan jong Ajax. Kunnen ze maandag voor eigen publiek promoveren.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dan kan ik me voorstellen dat je het een week van tevoren niet zomaar even kunt regelen om het stadion open te gooien.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik stel voor dat FC Twente verstek laat gaan vrijdag en de punten kado doet aan jong Ajax. Kunnen ze maandag voor eigen publiek promoveren.

Bij verstek laten gaan volgt er geen reglementaire overwinning, maar wordt de wedstrijd later nog gespeeld en krijgt de club die verstek laat gaan straf (puntenaftrek).

En als Sparta weer verliest vrijdag is Twente zo ie zo al kampioen.
 

Abubakari

Well-known member
Technisch niet.

Maar meestal krijgt Ajax als belangrijker huurder en aandeelhouder de handjes wel op elkaar om een deal te sluiten met de Arena B.V. om het stadion te huren voor een extra wedstrijd.



Klopt. Maar als er een beetje Tukkers op het duel afkomen kun je er dikke winst mee maken.

Een stadion met een capaciteit van 53000 open gooien voor, wat zou het zijn, 3000 Twente supporters of in het uiterste geval 10000, ik vraag me af of je daar a winst mee maakt, b of dat nou zo leuk is, zo weinig mensen in zo'n groot stadion.

Twente moet niet zeuren, hadden ze thuis maar van Dordrecht moeten winnen, waren ze vrijdag al kampioen geworden, thuis tegen Telstar.
 

Joost

Well-known member
Femke heeft het al over verbieden als Ajax en Twente er niet uitkomen

Maar waar moeten Ajax en Twente uitkomen?

Jong Ajax speelt thuis en heeft 185 kaarten naar Enschede gestuurd.
Verder valt er toch nergens 'uit te komen' en is het een zaak van de openbare orde.
 

ALenstra

Well-known member
Als ze er niet uitkomen dan komt de openbare orde in het geding lijkt me. Dan maar een verbod.
 
Bovenaan