Kaartverkoop EURO 2016

Nik

Member
De afgelopen maanden kon je via de UEFA kaarten reserveren voor wedstrijden van het EK 2016. Je kon aangeven naar welke wedstrijden je wilt (zonder te weten om welke landen het gaat, alleen bv. A1 vs A3). Met een aantal vrienden hebben we een zooi kaarten gereserveerd, en een aantal hiervan (waaronder ik zelf) hebben kaarten toegewezen gekregen. Er is geld afgeboekt van mijn rekening maar ik heb geen mail o.i.d. gehad om welke wedstrijden het gaat.

Zijn er anderen die dit hebben gedaan, en zo ja, hebben jullie al iets vernomen?
 

Mario

Well-known member
Toch vreemd dat de verkoop al start terwijl de kwalificatie nog in volle gang is. Nu koop je dus gewoon blind kaarten?
 

Joost

Well-known member
Dat gebeurt al tijden zo.

Voor het EK in 2000 was dat ook al het geval en dit was voornamelijk voor lokale supporters zodat mensen die in Eindhoven woonden alvast kaarten konden bestellen voor duels in het Philips Stadion. Door de opmars van het internet schrijft inmiddels de hele wereld zich in voor zulke events.
 

Mario

Well-known member
Toen had ik 3 groepswedstrijden in de Kuip, waarvan 1 met Oranje. Ik kan mij echter niet herinneren of de deelnemers al bekend waren, Nederland was uiteraard automatisch geplaatst.
 

SanMark.

Well-known member
Toen had ik 3 groepswedstrijden in de Kuip, waarvan 1 met Oranje. Ik kan mij echter niet herinneren of de deelnemers al bekend waren, Nederland was uiteraard automatisch geplaatst.

Volgens mij wel. Groepshoofd word volgens mij standaard op 1A geplaatst.
 

JMD

Well-known member
Even opgezocht maar dat was dus in 2000 niet het geval.

Belgie stond al op 1A... Nederland uitmijn hoofd op 1D. En dat was van tevoren al bekend, Belgi? wilde alles in Brussel spelen, NL in de groep 2x in Amsterdam 1x Rotterdam
 

Nik

Member
Maar niemand dus voor dit EK al kaarten gereserveerd?

Straks heb je kaarten voor ??n of andere zaadpot...
Dat kan. We hebben wel wedstrijden genomen van B1/C1/D1 etc. zodat we in ieder geval een groepshoofd hebben. Daarnaast, mochten we zelf niet willen gaan, kunnen we ze altijd verkopen. En met een beetje geluk zit je bij een wedstrijd van Nederland, of Engeland-Duitsland ofzo.
 

Mario

Well-known member
Belgie stond al op 1A... Nederland uitmijn hoofd op 1D. En dat was van tevoren al bekend, Belgi? wilde alles in Brussel spelen, NL in de groep 2x in Amsterdam 1x Rotterdam

Nederland - Denemarken in Rotterdam, het enige eindtoernooi dat ik heb bezocht ... het was immers om de hoek :)
 
Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
Maar niemand dus voor dit EK al kaarten gereserveerd?


Dat kan. We hebben wel wedstrijden genomen van B1/C1/D1 etc. zodat we in ieder geval een groepshoofd hebben. Daarnaast, mochten we zelf niet willen gaan, kunnen we ze altijd verkopen. En met een beetje geluk zit je bij een wedstrijd van Nederland, of Engeland-Duitsland ofzo.

Worden de 'grote' landen altijd als groepshoofd ingedeeld? Volgens mij wordt de laatste tijd toch ook de positie in de groep geloot?
 

Nik

Member
Dat was via dit systeem geen optie. Dit zijn de kaarten van de Uefa en worden al op voorhand verkocht. Anders moet je lid worden van de supportersvereniging etc en daar heb ik helemaal geen zin in. Daarnast hoef ik ook niet persee naar Nederland.
 

Maasveld

Well-known member
Maar niemand dus voor dit EK al kaarten gereserveerd?


Dat kan. We hebben wel wedstrijden genomen van B1/C1/D1 etc. zodat we in ieder geval een groepshoofd hebben. Daarnaast, mochten we zelf niet willen gaan, kunnen we ze altijd verkopen. En met een beetje geluk zit je bij een wedstrijd van Nederland, of Engeland-Duitsland ofzo.
Een bekende van me heeft ook kaarten besteld. Ik zal eens informeren.
 

Forza AZ

Well-known member
Worden de 'grote' landen altijd als groepshoofd ingedeeld? Volgens mij wordt de laatste tijd toch ook de positie in de groep geloot?
De groepshoofden zitten volgens mij altijd automatisch op positie 1, de potten 2-4 worden wel geloot in welke positie die terecht komen.
 

Maasveld

Well-known member
Bij die bekende van me is verder niks afgeschreven. Hij heeft een mail gehad waarin stond dat het afwachten was. Als hij voor 15 augustus niks hoort heeft ie waarschijnlijk pech gehad.

Mocht je overigens kaarten over hebben, houd ik me altijd aanbevolen ;)
 

Nik

Member
Bij die bekende van me is verder niks afgeschreven. Hij heeft een mail gehad waarin stond dat het afwachten was. Als hij voor 15 augustus niks hoort heeft ie waarschijnlijk pech gehad.

Mocht je overigens kaarten over hebben, houd ik me altijd aanbevolen ;)
Goed dat ik het weet ! :)
 

Nik

Member
Inmiddels wat meer bekend. We hebben kaarten voor 3 poulewedstrijden ( C2-C3 / D1-D3 / F1-F2), en 1 Achtste finale. 2x Lille, 1x Saint-Ettienne en 1x Nice.

25% kans dat Nederland daar tussen zit wat betreft de poulewedstrijden, mochten ze zich kwalificeren uiteraard.
 

Maasveld

Well-known member
Inmiddels wat meer bekend. We hebben kaarten voor 3 poulewedstrijden ( C2-C3 / D1-D3 / F1-F2), en 1 Achtste finale. 2x Lille, 1x Saint-Ettienne en 1x Nice.

25% kans dat Nederland daar tussen zit wat betreft de poulewedstrijden, mochten ze zich kwalificeren uiteraard.
Dat wordt een mooie vakantie!
 
Bovenaan