Jupiler League speelronde 35

Jupiler League speelronde 35


  • Totaal aantal stemmers
    8
  • Opiniepeiling gesloten .

almere036

Member
Rkc hoeft nu maar ??n plekje te stijgen voor Play-Offs. Als DGS de periode pakt, moet RKC 2 plaatsen stijgen. Maar.. stel RKC verliest 'expres' en Emmen en Eindhoven winnen, staan ze 4 punten achter met nog 2 wedstrijden te spelen. Als RKC wint, hoeven ze max 1 punt goed te maken in 2 wedstrijden.

Maarja, discussie is niet nodig, RKC zal sowieso verliezen bij Cambuur. Hopen dat De Graafschap ook niks haalt.

Wordt eindelijk leuk, allemaal finales nu.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat was zwaar schandalig inderdaad.

Zo inderdaad. Volgens mij de enige wedstrijd waar ik niet gejuicht heb voor de goals en overwinning van Feyenoord. Dat lag er zo dik bovenop, niet leuk meer. Gewoon g?nant om naar te kijken vanuit het uitvak.
 

JMD

Well-known member
Gewoon periodes gaan afschaffen. Waren nodig omdat er geen degradatie mogelijk was en anders velen al ruim voor het eind al niks meer hadden om voor te spelen.

Nu gewoon:
Nummer 17-18 Ere eruit en nummer 1 en 2 JL door en 3,4 en 5 samen met de nummer 16 om 1 plaats in de ere (via knockout uit en thuis in halve en finale (of finale op neutraal terrein). Of 16-18 er direct uit, 1 en 2 direct door en dan 3 t/m 6 om 1 plaats.

Bij JL naar 2e divisie hetzelfde systeem.
 

Friesland

Well-known member
Net als Heerenveen destijds voor die wedstrijd tegen Feyenoord.

Ik heb destijds gezegd dat er twee factoren in het Nederlandse voetbal zijn die inherent tot matchfixing leiden: een verliezend bekerfinalist die Europees mag spelen en periodekampioenschappen.

Het eerste is afgeschaft, nu het tweede nog.
 

Friesland

Well-known member
Nu gewoon:
Nummer 17-18 Ere eruit en nummer 1 en 2 JL door en 3,4 en 5 samen met de nummer 16 om 1 plaats in de ere (via knockout uit en thuis in halve en finale (of finale op neutraal terrein). Of 16-18 er direct uit, 1 en 2 direct door en dan 3 t/m 6 om 1 plaats.

Eredivisie uitbreiden naar 20 teams.

Ere:
17 --> direct duel tegen nummer 3 ED voor handhaving; bij verlies halve finales play-offs
18 --> kwartfinales play-offs
19 & 20 --> direct omlaag

ED:
1 & 2 --> direct omhoog
3 --> direct duel tegen nummer 17 Ere voor promotie; bij verlies halve finales play-offs
4 --> halve finales play-offs
5, 6 & 7 --> kwartfinales play-offs

[tussen ED en TD hetzelfde systeem]

Met 18 teams kan dat uiteraard ook, maar dan zie ik liever dat de nummer 15 Ere er rechtstreeks in blijft.
 

Bernardo

Well-known member
Gewoon onderste 3 rechtstreeks degraderen. JL 1 en 2 rechtsreeks promotie. 3,4,5,6 spelen om laatste plek.
 
Bovenaan