Jupiler League: speelronde 1

Abubakari

Well-known member
Ah, de JL is weer begonnen en de strijd om de Ronald trofee ook. De eerste koplopers zijn Joost en Hippoo

Maar wat deed Casseira daar? Een aankoop van vijf miljoen in de Jupiler League laten spelen is natuurlijk ook gewoon vals spelen.
De meeste clubs in de Jupiler League hebben niet eens een begroting van vijf miljoen.

Je kunt je wel afvragen wat voor meerwaarde het voor het Nederlandse voetbal heeft dat een duur gekochte Colombiaan speelt in een team dat enkel bedoeld is om Nederlandse jeugdspelers meer weerstand te geven.

En Forza AZ meldt zich ook nog snel bovenin.
 

Joost

Well-known member
Ah, de JL is weer begonnen en de strijd om de Ronald trofee ook. De eerste koplopers zijn Joost en Hippoo

En Forza AZ meldt zich ook nog snel bovenin.

Het is niet tegen de regels dus ik verwijt Ajax niet, enkel de bond die dit soort praktijken toestaat.
 

hipp00

New member
Ik heb nergens gezegd dat Cassiera een doodschop verdient. Dat maken anderen ervan. Maar na 2 jaar Jupiler League van dichtbij meegemaakt te hebben, zit de frustratie over de Jong Teams wel diep bij mij. Door de Jong teams kan ik de Jupiler League gewoon niet meer als serieuze competitie zien.
De reden dat de promotie van NAC zo uitbundig is gevierd, was niet omdat we blij waren met de promotie, maar ziels- en ziels gelukkig met het verlaten van de Jupiler League.
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb nergens gezegd dat Cassiera een doodschop verdient. Dat maken anderen ervan. Maar na 2 jaar Jupiler League van dichtbij meegemaakt te hebben, zit de frustratie over de Jong Teams wel diep bij mij. Door de Jong teams kan ik de Jupiler League gewoon niet meer als serieuze competitie zien.
De reden dat de promotie van NAC zo uitbundig is gevierd, was niet omdat we blij waren met de promotie, maar ziels- en ziels gelukkig met het verlaten van de Jupiler League.

Prima hoor, ik snap je punt, maar dat punt is inmiddels honderden keren gemaakt, dus het hoeft niet elk weekend weer herhaalt te worden.
 

Pascallovic

Well-known member
Is promoveren en het verlaten van de Jupiler League niet gewoon hetzelfde? (Wetende dat als je de Jupiler League van onderen verlaat, je nog steeds beloften teams hebt in de tweede divisie) Of leg even het verschil uit tussen promoveren en het verlaten van een competitie. Als het zo diep zit kun je het vast heel goed uitleggen.
 

hipp00

New member
Is promoveren en het verlaten van de Jupiler League niet gewoon hetzelfde?
Feitelijk wel, gevoelsmatig zeker niet. Als je blij bent met de promotie, ben je blij dat je weer tegen Feyenoord en Willem II mag ballen, maar ik en met mij vele NAC-supporters waren vooral blij dat we niet meer tegen de Jong teams en al helemaal niet meer op maandagavond tegen de Jong teams hoefden te ballen. Dus daarom zeg ik dat we veel gelukkiger waren met het verlaten van de Jupiler League dan met de promotie naar de Eredivisie.
 

Bonehead

Well-known member
Goeie keeper wel, zonder hem was het 6-0

Twee doelpunten waren hem volledig aan te rekenen. Ballen die hij moet rapen drukte hij pardoes bij een aanvaller in de voeten. Maar hij krijgt nog genoeg kansen om zich te bewijzen want Dordrecht in zijn geheel is dramatisch.

En dat is een reden om hem maar een doodschop te geven? Ja je hoort hier niet.

Och in Nederland is het steeds normaler geworden dat mensen voor eigen rechter spelen.
 

Janssen

Well-known member
Twee doelpunten waren hem volledig aan te rekenen. Ballen die hij moet rapen drukte hij pardoes bij een aanvaller in de voeten.

Klopt, maar op moment van mij post stond hij aardig te keepen. In de tweede helft dramatisch met twee blunders.
 
Bovenaan