Jupiler League: Play offs Promotie/Degradatie!

Forza AZ

Well-known member
De link stond 1 post van mij later, kwam van VI.nl. Daar werd melding gemaakt van 2x verlies en 7x gelijk (in de p/d nacompetitie). Maar in het overzicht onder dat artikel stond idd 2x winst en 7x gelijk. (heb ik direct ook al gezegd overigens)

Die link zag ik later pas inderdaad. Sorry.
 

Batigoal

Well-known member
Zowel Sparta als toch ook Almere City mogen best klagen over de scheidsrechter.

Komende zondag naar Het Kasteel, daar zal me een spanning hangen!
 

Joost

Well-known member
Die handsbal in de slotfase. Rood ?n een penalty hiervoor? De bal wordt door de doelman van Almere van richting veranderd en komt tegen Overtoom aan.

Maar wat wil je anders? Het is niet het ontnemen van een scoringskans maar van een doelpunt. Dan zou enkel een strafschop, waarbij de garantie op een doelpunt niet 100% is, wel een heel karige straf zijn.

De andere optie was gewoon doorspelen.
 

almere036

Member
Hands op doellijn is toch altijd rood? Doelpunt ontnomen.

Nieuwe regels;

''De IFAB, de spelregelcommissie van de FIFA, heeft enkele wijzigingen doorgevoerd in de spelregels. De belangrijkste wijziging is de aanpassing van de zogenaamde 'triple punishment' bij het toekennen van een strafschop.

De wijziging heeft tot gevolg dat het op onreglementaire wijze ontnemen van een scoringskans nu niet altijd meer een rode kaart oplevert. Alleen bij een opzettelijke handsbal, het vasthouden of duwen van een tegenstander of een overtreding zonder de intentie de bal te spelen, krijgt de speler wel een directe rode kaart.

De regel wordt aangepast omdat ook overtredingen in het strafschopgebied met de intentie om de bal te spelen vaak een penalty ?n een rode kaart opleverden. Omdat er ook nog een schorsing bij kwam kijken, ontstond steeds meer onvrede over die veel te zware, drievoudige straf.''

Dit was zeker niet opzettelijk, de bal wordt vlak voor hem van richting veranderd. Daarnaast geeft de scheids Abena geen 2x geel(had er zelfs 3 moeten hebben), doorgebroken speler van Almere neerhalen is spel doorlaten spelen, hands van Nieuwpoort in de 16 wordt niet gezien. Iemand van Graafschap pakt Overtoom bij z'n keel vast = ook niets.. Zo klote dit.

Maarja 1x scoren en we doen weer mee zondag.
 

Joost

Well-known member
Sorry Almere036 maar als het geen opzettelijk hands was had er ook niet gefloten te worden.

Er is geen tussenweg.
 

JMD

Well-known member
Toepasselijk dat Almere Roda heeft uitgeschakeld. Ze hebben het gezeur over de scheids overgenomen van Roda...:p
 

Bonehead

Well-known member
Zou de IFAB ook een regeltje hebben waar gezegd wordt dat het voorkomen van een 100% doelpunt door middel van de bal met de hand te spelen een directe rode kaart is ongeacht of het nu opzet (altijd arbitrair) of niet is?
 

Batigoal

Well-known member
Vanmiddag met het lekkere weer op Het Kasteel naar Sparta-FC Emmen kijken. 0-0 is een linke uitslag, ik zie Emmen wel scoren tegen een ongetwijfeld zenuwachtig Sparta.
 
Bovenaan