Jupiler League: Play offs Promotie/Degradatie!

Friesland

Well-known member
10 minuten voor tijd toch nog een doelpunt vandaag. 1-0 voor Almere City.

De Graafschap had zo'n 10 minuten eerder pech met een bal op de paal.
 

erka

Well-known member
Precies.

Zoals ik al zei: de VAR moet de beslissing nemen en die niet afschuiven naar de scheids op het veld. Bij rugby en hockey beslist de videoscheids ook. En als die twijfelt zegt hij/zij gewoon: blijf bij je oorspronkelijke beslissing.
En verder ook vreemd dat dan dus niet de duidelijke beelden orden doorgezet.

Bij rugby is het eigenlijk zo dat de VAR beslist OF zegt dat hij geen beslissing kan nemen en dan beslist de scheids. Dus dan beslist de videoscheids niet.
 

JMD

Well-known member
Bij rugby is het eigenlijk zo dat de VAR beslist OF zegt dat hij geen beslissing kan nemen en dan beslist de scheids. Dus dan beslist de videoscheids niet.
Dat zeg ik toch ook? 'blijf bij je oorspronkelijke beslissing' is eigenlijk zeggen tegen de scheids dat hij moet beslissen.

Penalty Graafschap en rode kaart Almere
 

erka

Well-known member
Dat zeg ik toch ook? 'blijf bij je oorspronkelijke beslissing' is eigenlijk zeggen tegen de scheids dat hij moet beslissen.

Penalty Graafschap en rode kaart Almere

Ja, maar dan laat je de beslissing dus over aan de scheids. Je zei eerst dat de videoscheids bij rugby ook altijd een beslissing neemt, maar dat is dus niet zo.
 

JMD

Well-known member
Ja, maar dan laat je de beslissing dus over aan de scheids. Je zei eerst dat de videoscheids bij rugby ook altijd een beslissing neemt, maar dat is dus niet zo.

Om daar achter te zeggen: 'En als die twijfelt zegt hij/zij gewoon: blijf bij je oorspronkelijke beslissing.'
 

erka

Well-known member
Verder niet heel erg spannend ofzo hoor, maar het viel me gewoon op.

Mooi van de 1-1 van De Graafschap. Ik zie hen toch liever in de Eredivisie dan Almere.
 

erka

Well-known member
En overigens heeft Sparta terecht reden tot klagen want als dit geen strafschop meer is...
 

Forza AZ

Well-known member
Sparta won nog nooit een PO-duel in eigen huis las ik van de week. (iets van 2x gelijk 6x verlies ofzo) Die staan zondag met deze stand helemaal stijf van de spanning. Denk dat Emmen daar op hoopt...

Geen idee waar je dat hebt gelezen, maar ze hebben nog nooit thuis verloren zelfs. Wel meestal gelijk:

Sinds er in de nacompetitie een knock-out is:

2010: Sparta-Helmond Sport 2-0
2010: Sparta-Excelsior 1-1
2012: Sparta-Willem II 1-1
2013: Sparta-Helmond Sport 1-1
2013: Sparta-Roda JC 0-0
2014: Sparta-Eindhoven 1-1
2014: Sparta-NEC 1-0
2014: Sparta-Dordrecht 2-2
2018: Sparta-Dordrecht 2-2

En in de play-offs voor Europees voetbal:

2007: Sparta-NEC 1-1

Dat zijn dus 2x winst en 8x gelijk.
 

JMD

Well-known member
Geen idee waar je dat hebt gelezen, maar ze hebben nog nooit thuis verloren zelfs. Wel meestal gelijk:

Sinds er in de nacompetitie een knock-out is:

2010: Sparta-Helmond Sport 2-0
2010: Sparta-Excelsior 1-1
2012: Sparta-Willem II 1-1
2013: Sparta-Helmond Sport 1-1
2013: Sparta-Roda JC 0-0
2014: Sparta-Eindhoven 1-1
2014: Sparta-NEC 1-0
2014: Sparta-Dordrecht 2-2
2018: Sparta-Dordrecht 2-2

En in de play-offs voor Europees voetbal:

2007: Sparta-NEC 1-1

Dat zijn dus 2x winst en 8x gelijk.

De link stond 1 post van mij later, kwam van VI.nl. Daar werd melding gemaakt van 2x verlies en 7x gelijk (in de p/d nacompetitie). Maar in het overzicht onder dat artikel stond idd 2x winst en 7x gelijk. (heb ik direct ook al gezegd overigens)
 
Bovenaan