Jupiler League: Play offs Promotie/Degradatie!

Joost

Well-known member
Als je het hele jaar onderin meespeelt moet je niet raar opkijken als je er ook uitvliegt.

In de eerste kwartier creeren ze genoeg kansen, lekker tempo ook. Daarna kakt het in, komt Almere beter in het spel. Toch nog prima kansen maar ze gaan er gewoon niet in, en dan heb je ook nog Jurjus die de laatste anderhalve week z'n tweelingbroer onder de lat heeft gezet. Valt dan na de rust toch die 1-1 dan verwacht ik dat ze doorduwen maar ze gingen steeds slechter voetballen. Het vuur dat er in de competitie wel leek te zijn was gewoon totaal niet aanwezig.

Normaal blijf ik altijd nog even maar dit keer vlot vertrokken. Er werd al weer wat geknokt en daar had ik niet zoveel zin in. De mannen om me heen een prettige zomer gewenst en tot volgend seizoen gezegd.
 

Forza AZ

Well-known member
Twee kansen op een debutant in de Eredivisie volgend seizoen.

Almere en/of Emmen kunnen de opvolger worden van RBC, die in 2000 de laatste debutant was in de Eredivisie.

Voor Emmen zou het geen debuut zijn op het hoogste niveau, maar in de periode 1946-1949 bestond de Eredivisie nog niet, maar waren er 6 hoogste divisies met in totaal 66 clubs.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Ik hoop wel dat Almere het nu redt. Ben wel benieuwd wat daar kan ontstaan in de almEredivisie. Daarnaast is het ook een kwestie van goed beleid dat beloond wordt.
 

Abubakari

Well-known member
Die zagen we niet aankomen deze play-offs.

Niet? Dat Roda JC het niet zou halen leek me vrij duidelijk.

Ja achteraf.

Nee vooraf al. :rumcolaa:

http://www.devoetbalkantine.nl/show...ie-Degradatie!&p=393097&viewfull=1#post393097

Maar eerlijk gezegd verbaast het me toch wel, wist de uitslag niet en las net in dit topic het verloop, had ook wel een Roda JC goal in de 88' minuut verwacht. Maar het geluk in de nacompetitie houdt natuurlijk eens op.

Wel klote voor Joost, die gun ik dit zeker niet. Sterkte derhalve.
 

de waan

Well-known member
Dat wordt nog lastig hoor.

1964-65:

b2OmBxl.jpg

Ja maar, dat was toen de Eredivsie en de Eerste Divisie uit 16 teams bestonden. Telt niet!

Die 47.000, dat lijkt me toch ook wel een record voor de Eerste Divisie. (Die telt wel natuurlijk.)
 

almere036

Member
Ein-de-lijk thuis. Niet van de afterparty, maar omdat we een uur(!) in het uitvak moesten blijven vanwege boze Roda-fans. Maar ongelooflijk. Al sinds 2003 bij de club, als jeugdspelertje van 8, nog voor er betaald voetbal werd gespeeld en dan nu dit meemaken.
Na de 1-1 had ik het opgegeven. Almere kennende zou dit 4-1 worden. Maar elke bal viel goed voor ons. Flinke portie geluk, maar maakt de vreugde niet minder om.\

Op naar promotie en een nieuw stadion!
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja, het uitvak zit net verkeerd bij Roda wat dat betreft. Je moet hoe dan ook langs een boze menigte.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Als Roda JC denkt dat het wel goed zal komen omdat het aan het eind van het seizoen zo goed ging dan zou het nog wel eens verkeerd kunnen gaan. Denk toch dat ze er bij Roda wel eens te makkelijk over kunnen gaan denken, tikje overmoedig en met de hakken over de sloot, of net niet over de sloot.

De interviews na afloop waren duidelijk, er was helemaal niemand die er ook maar rekening mee had gehouden dat het mis kon gaan. Molenaar geloofde het volgens mij nog niet, om 23:00
 

Janssen

Well-known member
Erg klote voor Joost, de rest van Kerkrade gun in het wel. Ben benieuwd of Fortuna nu ook sponsors van Roda aan gaat schrijven zoals dat in 2002 andersom gebeurde.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik had deze ook niet zien aankomen. Ik sluit mij aan bij de rest. Ik gun Joost het beste, maar verder heb ik het niet zo op Roda JC.
 

Joost

Well-known member
Erg klote voor Joost, de rest van Kerkrade gun in het wel. Ben benieuwd of Fortuna nu ook sponsors van Roda aan gaat schrijven zoals dat in 2002 andersom gebeurde.

Snap jij die enorme euforie in Maastricht? Die vieren het alsof de 2e Wereldoorlog gewonnen is.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nou ja, uit het dartwereldje hier begreep ik dat men vooral blij is dat ze niet de enige Limburgse ploeg in de Juup zijn.
 
Bovenaan