Jupiler League: Play offs Promotie/Degradatie!

Batigoal

Well-known member
Hoe schatten we hier de kansen van de Eredivisionisten in? Weten ze zich te handhaven? Komen ze ?berhaupt de 2e ronde door?

Mijn voorspelling is dat NEC het redt en Roda JC strandt tegen Cambuur. Die ploeg is wat mij betreft gezien hun sterke serie zelfs favoriet in die helft van het schema.
 

hipp00

New member
Als ik NAC tegenover NEC zet, dan heeft NEC in principe de betere spelers en ook de moraal, zelfvertrouwen en spelplezier bij NEC lijken na twee overwinningen tegen AZ en Heerenveen weer terug. NEC lijkt mij in ons schema dan ook inderdaad de grote favoriet.

Maar goed, First things, first. NAC moet eerst de wedstrijden tegen Volendam maar eens zien door te komen. In de competitie hebben we in de uit-wedstrijd een 0-1 voorsprong weggegeven (tegen 10 man van Volendam!) en verloren we met 2-1. Thuis hebben we een zeer zwaarbevochten 1-0 overwinning uit het vuur gesleept, waarin Volendam grote delen van de wedstrijd het betere voetbal liet zien. Dus NAC en Volendam zijn aan elkaar gewaagd en het is voor NAC zeker geen gelopen race.

NAC heeft een zeer jong en wisselvallig team. Eigenlijk hebben we dit seizoen maar twee echt goede wedstrijden gespeeld: Jong Ajax thuis en VVV-uit. Een dieptepunt was recent de eerste helft tegen FC Oss, waarin we door Oss helemaal zoek gespeeld werden en miraculeus maar met een 0-1 achterstand gingen rusten, waarbij 0-4 ook een terecht ruststand had kunnen zijn. Na rust ging het iets beter en liepen we met een geflatteerde 4-1 overwinning van het veld.
NAC maakt alleen een kansje als we vier wedstrijden het niveau van Jong Ajax thuis en VVV-uit halen en dat lijkt, re?el gezien, dus onwaarschijnlijk. Als het in de hele competitie maar 2 keer lukt, waarom zou het dan in de NACompetitie vier keer lukken?
Cambuur liet in Breda zien hoe makkelijk NAC te bestrijden is. We kregen geen poot aan de grond.

NAC is zeer afhankelijk van Dessers, Garcia en Brondeel. Alleen als die drie in topvorm verkeren, zou NAC (met veel geluk) een kansje maken op promotie.
Hoewel iedereen diep in zijn hart wel weet dat we maar een klein kansje maken in de play-offs, zijn we elkaar alweer redelijk gek aan het maken in Breda en in de wisselwerking tussen publiek en team zou er iets moois kunnen ontstaan. Dit team heeft i.t.t. het team van vorig jaar meer chemie met het publiek. Aan de andere kant zou de druk van het publiek ook juist verkrampend kunnen werken op die jonge gasten. Eerst dus maar eens Volendam en dan kunnen we zien of dat het benodigde extra vertrouwen geeft naar NEC toe of dat het al einde verhaal is.

Overigens: eerst maar eens even zien of NEC haar favorietenrol tegen Emmen kan waarmaken. Het is toch even slikken van de ArenA en De Kuip naar het kunstgras van De JENS-vesting. In het degradatiejaar van NAC zag je dat de spelers meer focus hadden op hun eigen exit-strategie en hun eigen individuele prestatie dan op het, als team, in de Eredivisie houden van NAC en daar plukken we nu nog steeds de zure vruchten van.
Ik weet niet hoeveel (team)focus de spelers van NEC kunnen opbrengen voor dit 'toetje'.

Cambuur lijkt inderdaad de grote favoriet in het andere schema, maar de favorietenrol wordt vaak niet waargemaakt in de NACompetitie. Roda heeft een goed track-record qua play-offs, maar of dit Roda dat ook kan opbrengen vind ik lastig te zeggen. De bestuurlijk-financi?le omstandigheden helpen in ieder geval niet en ook sportief rommelt het, er zijn net twee spelers uit de selectie gegooid.
Kortom: het kriebelt en ik kijk uit naar donderdag!
 

ALenstra

Well-known member
Ik denk dat die spelers van NEC en Roda JC wel eens raar opkijken straks. Die gaan echt het veld op van "dat doen we wel even". Dat kan ze vies tegenvallen.
 

zwammy

Well-known member
Wij gaan er kansloos af tegen NEC. En mocht NEC van Emmen verliezen gaan we er door hoogmoed af tegen Emmen. Wij promoveren over een jaar of 2 als er weer een directeur is buitengeskupt en er schoon schip is gebracht in de huurconstructies.
 

Makanaky

Well-known member
:duim:rood-wit aan de bal, Emmen kom eraan!

Best een hele taaie ploeg wat er nu staat, daar gaat NEC niet gemakkelijk tegen scoren met die derderangs-voorhoede van ze.
 
Laatst bewerkt:

Bernardo

Well-known member
Cambuur reist vanavond al af richting het zuiden en zal in een hotel overnachten. Daarnaast zal de selectie niet met de spelersbus terug gaan naar Leeuwarden maar met luxe auto's.

Lilipaly is een twijfelgeval, last van de enkel.
Vermoedelijke opstelling volgens HaH; Zeinstra, VDeelen, Steenvoorden, Schilder, Peersman, Bakker, Monteiro, Lilipaly/Boerlage, Hoefdraad, Streek, Tissoudali
 
Bovenaan