Jupiler League: Play offs Promotie/Degradatie!

hipp00

New member
Nog meer opengooien; 3 rechtstreekse degradanten in iedere divisie. Lekker laten doorstromen.

Eens. Zeker als de Eredivisie terug gaat naar 16 clubs, is een ruime promotie/degradatie regeling nodig. Anders wordt de Jupiler League helemaal een sterfhuis constructie (of een veredelde Jong team competitie).
 

Unregistere

Well-known member
Oei, zuur voor RKC Waalwijk. Wat een dikke nederlaag, zelfs Pieter kon dat niet voorkomen. Had ik niet verwacht.
 

erka

Well-known member
17/18 degraderen. 1 en 2 omhoog. 16 in een po met 3, 4 en 5

16-5
3-4

en dan de finale. Perfect zeg ik. En weg met de periodes.

Ik vind het redelijk van de zotte dat circa de helft van de JLclubs nog kan promoveren na 38 wedstrijden.
 

Joost

Well-known member
17/18 degraderen. 1 en 2 omhoog. 16 in een po met 3, 4 en 5

16-5
3-4

en dan de finale. Perfect zeg ik. En weg met de periodes.

Ik vind het redelijk van de zotte dat circa de helft van de JLclubs nog kan promoveren na 38 wedstrijden.

Het is precies de helft dit seizoen. 20 teams minus de kampioen en 3 beloften is 16 teams.
Volgend seizoen is het dus meer dan de helft.
 

Ceephax

New member
Achilles mocht ook nog niet promoveren dacht ik omdat ze nog geen prof status hadden. Je moet gewoon de sterkste ploegen over het hele seizoen laten promoveren. Maar om de spanning wat te vergroten/verlengen in de subtop/middenmoot lijkt me het idee van Erka een prima gulden middenweg.
 

Forza AZ

Well-known member
8 clubs in de nacompetitie is inderdaad te veel. 5 lijkt me voldoende, bijvoorbeeld in het volgende systeem:

-Eredivisie: 17 & 18 degraderen, 16 nacompetitie
-Eerste Divisie: 1 promoveert, 2 t/m 6 nacompetitie

1e ronde: 3-6 en 4-5
2e ronde: 16-winnaar 4/5 en 2-winnaar 3/6
 

Unregistere

Well-known member
De remontada van RKC Waalwijk lijkt te stranden. Bijna klaar, ze staan wel 0-1 voor in Emmen. Doelpunt van Johan Voskamp. RKC echter met tien man nu, dus die resterende vier goals komen er denk ik niet meer.
 

JMD

Well-known member
De remontada van RKC Waalwijk lijkt te stranden. Bijna klaar, ze staan wel 0-1 voor in Emmen. Doelpunt van Johan Voskamp. RKC echter met tien man nu, dus die resterende vier goals komen er denk ik niet meer.

Die waren al om 18.45 begonnen??? Vreemde tijd... Waarom maandag wel alles tegelijk en nu niet??

Helmond Sport staat bij rust 0-2 voor... Diezelfde stand stond maandga na 60 minuten op het bord. Ben benieuwd of Almere er nu ook 4 weet te maken...
 

Forza AZ

Well-known member
Die waren al om 18.45 begonnen??? Vreemde tijd... Waarom maandag wel alles tegelijk en nu niet??
Ik vond het eerder vreemd dat het maandag wel tegelijk was, aangezien alle andere speeldagen alles verspreid is vanwege TV-uitzendingen.
Al blijft een aanvangstijd van 18.30u op een midweekse dag natuurlijk belachelijk.


Helmond Sport dus eenvoudig verder. Dat kun je toch wel een verrassing noemen.
 

Bernardo

Well-known member
Definitief speelschema
Speelschema A

Tweede ronde:
Donderdag 18 mei, 18.30 uur.
Helmond Sport - Roda JC A
Return zondag 21 mei, 12:30.
Donderdag 18 mei, 19:45 uur.
MVV - Cambuur B
Return zondag 21 mei, 14:30.

Finale ronde:
Donderdag 25 mei, 19:45:
Winnaar B - Winnaar A
Return zondag 28 mei 14:30.

SPEELSCHEMA B

Tweede ronde:
Donderdag 18 mei, 20:45 uur
FC Emmen - NEC Nijmegen B
Return 21 mei, 16:45 uur.
Donderdag 18 mei, 19.45 uur
Volendam - NAC A
Return 21 mei, 14.30 uur.

Finale ronde:
Donderdag 25 mei, 18.30 uur
Winnaar A - Winnaar B
Return zondag 28 mei, 16:45.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Laten we het dan maar positief bekijken: Maximaal 1 nare club in de Eredivisie.
 
Bovenaan