Jupiler League 2015/16: Speelronde 2

zwammy

Well-known member
Haha, nee lekker veilig vanuit Meppel voor Ajax juichen, dan ben je een echte.

Haha laat hem toch man, hij heeft namelijk wel alle sportzenders dus hij is helemaal sjizzle :eek:mg:

Die 1-1 werd wel lekker afgemaakt door Eindhoven trouwens.

Zat jij in het thuisvak Zwammy?

Jep, 10 minuten fietsen of via Breda met de combi, dan weet ik het wel. Heb verder niets van de wedstrijd gezien want was te druk met bijbuurten maar wij worden wel kampioen, makkelijk trouwens ook nog.
 

Batigoal

Well-known member
Wat een gezellig topic.

Vanmorgen de samenvattingen gekeken, het was weer een typische Jupiler League-speelronde; geen touw aan vast te knopen. Sparta gaf een zekere zege ook weer lekker kansloos weg. Ben benieuwd in welke maand Pastoor wordt ontslagen. FC Eindhoven heeft trouwens op papier een goeie selectie met veel Belgische talenten. Vandeputte, Van der Buijs en de gister scorende Ko? hebben de pech gehad dat Belgische topclubs zelden talent laten doorbreken, maar voor de Nederlandse Jupiler League is dat een goeie categorie spelers. Met Van der Gaag erbij ben ik wel benieuwd hoe die club gaat presteren. De potentie om te promoveren is er in ieder geval.

FC Volendam start ook lekker trouwens met de oude vertrouwde namen Tuyp en Kwakman.
 
G

Gast

Guest
Je ziet wel dat het eri zit, het komt er alleen niet uit.

Dat het erin zit heb ik eigenlijk ook nog niet gezien.

Daarnaast snap ik sowieso weinig van Steijn. Bourdouxhe krijgt onvoorwaardelijk vertrouwen tegenover nul krediet voor Fleuren die al tien plus jaar op die plaats staat bij VVV. Daardoor verloor je de HTM van Zwolle, in Almere was ik niet maar naar verluidt was Bourdouxhe's optreden aldaar ook niet om over naar huis te schrijven en door hem verlies je nu je tweede wedstrijd. Ligt niet aan die Belg die vorig seizoen nauwelijks als back speelde, maar vooral aan Steijn.
Dan wisselt hij een verdediger (Fleuren) voor een aanvaller (v. Crooij) om in de tweede helft weer een aanvaller (Hunte) te brengen voor een verdediger (Promes). Wat betreft Hunte geldt hetzelfde als voor Bourdouxhe, Simmons speelt een prima voorbereiding maar Hunte krijgt wel een invalbeurt zonder een wedstrijd gespeeld te hebben en Simmons mag blijven zitten.
En die Seuntjes die met alle bombarie is binnen gehaald heeft eveneens nog geen bal geraakt.
 

zwammy

Well-known member
Wat een gezellig topic.

Vanmorgen de samenvattingen gekeken, het was weer een typische Jupiler League-speelronde; geen touw aan vast te knopen. Sparta gaf een zekere zege ook weer lekker kansloos weg. Ben benieuwd in welke maand Pastoor wordt ontslagen. FC Eindhoven heeft trouwens op papier een goeie selectie met veel Belgische talenten. Vandeputte, Van der Buijs en de gister scorende Ko? hebben de pech gehad dat Belgische topclubs zelden talent laten doorbreken, maar voor de Nederlandse Jupiler League is dat een goeie categorie spelers. Met Van der Gaag erbij ben ik wel benieuwd hoe die club gaat presteren. De potentie om te promoveren is er in ieder geval.

FC Volendam start ook lekker trouwens met de oude vertrouwde namen Tuyp en Kwakman.

Eindhoven blijkt nog 2 talentjes te hebben, 1 van Liverpool en 1 van Genk. Die zijn nog geblesseerd maar volgens volgers is die van Genk echt goed.
 

Unregistere

Well-known member
Zuur voor Sparta, hoewel 1-1 bij RKC op zich niet slecht is. Alleen, als je zo lang op voorsprong staat... Verhaar had die tweede ook moeten maken.

Dordt verslikte zich in oud-speler Danso en verloor dus in Emmen. Niet heel verrassend, denk dat ze zo rond de middenmoot zullen spelen. En ik verwacht nog wel een linksback, want nadat Sai van Wermeskerken vorige week niet kon overtuigen, was zijn vervanger Kristiaan Haagen gisteren zo mogelijk nog minder op dreef. In de rust werd de arme Belg al afgelost door... Van Wermeskerken.

Zou me niks verbazen als ze alsnog Jordy van Deelen een contractje geven. Die heeft toch nog geen andere club gevonden en kan zeker in de JL een prima back zijn.

Wel een schitterende actie van Lumu, die een treffer had verdiend. Hij raakte echter slechts de lat.

Opmerkelijk was verder dat er een scheidsrechter uit Zwijndrecht floot (Christiaan Bax). Dacht dat ze zoiets meestal niet deden in het betaalde voetbal.
 
Bovenaan