Jupiler League 2015/16: Speelronde 1

Batigoal

Well-known member
Netjes van Dordrecht om gelijk te winnen tegen Eindhoven. Dordt mengt zich dit jaar gewoon weer in de titelstrijd.
Die aanval van VVV komt sterk over. Dat kan weleens belangrijk worden.

En NAC natuurlijk erg treurig. Dat ze gasten als Van der Weg, De Kamps en Ten Rouwelaar nog hebben rondlopen is schandalig. NEC heeft de lat voor gedegradeerde clubs extreem hoog gelegd, maar dat team had veel technisch vernuft. Daar is bij NAC weinig van te zien. Beloofd dus wel een spannend seizoen te worden.
 

Jozsef

New member
14.250 man voor lul gezet vanavond. Oh, wat wordt di een lange weg. Maar we worden wel kampioen, dat dan weer wel.

Diep respect, ik schrok echt toen in deze uitslag las. Das nie best!
Veel sterkte dit seizoen. Ik vrees namelijk dat jullie amper de nacompetitie halen.
 

Maasveld

Well-known member
Diep respect, ik schrok echt toen in deze uitslag las. Das nie best!
Veel sterkte dit seizoen. Ik vrees namelijk dat jullie amper de nacompetitie halen.
Waar is dat op gebaseerd?

Prachtig debuut van Joey Dekkers in het betaalde voetbal overigens. Meteen een basisplaats en de winnende maken tegen Jong Ajax. Toen hij van ons naar SVC ging vroeg iedereen zich af of hij het niveau van de 2e klasse wel aankon. Idem dito bij EVV, maar daar groeide hij gewoon uit tot reserve-aanvoerder.
 

Forza AZ

Well-known member
Nacompetitie is Top 9 , dat zie ik wel gebeuren.
En daarbij komen Jong Ajax, Jong PSV en Achilles'29 niet in aanmerking voor deelname. Er zijn dus maar 16 clubs voor 9 plaatsen die voor promotie kunnen gaan. Kan me niet voorstellen dat NAC dat niet makkelijk haalt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik hoop het . Met 1-4 erop gaan thuis tegen Volendam belooft namelijk niet veel goeds.

Beetje vertekend beeld. Tot aan de rode kaart was NAC echt veel beter en was het wachten op de 1-0. Naah miste bijvoorbeeld nog een enorme kans. Na de rode kaart was er een tijd ook niks aan de hand, tot de 0-1 min of meer uit het niets viel. Daarna nam NAC meer risico's en toonde Volendam zich effectief. 1-4 is erg geflatteerd in elk geval. Als NAC nog iemand haalt die goed is in de zestien, gaan ze gewoon ver komen in de strijd om het kampioenschap.
 

Maasveld

Well-known member
Nog even de samenvatting van VVV gekeken. Die Resida wordt echt een publiekstrekker. Doelpunt, assist en de man die de penalty versierde.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als NAC gewoon een echte keeper op de goal zet, dan vliegen er ook niet zoveel ballen in. Misschien had je er nog wel een punt uit gesleept met een echte keeper op de goal.
 

zwammy

Well-known member
Ja, ik ben ook echt helemaal klaar met ten Rouwelaar. Gisteren weer 2 fouten, gewoon waardeloos. Maar goed, ik ben geen trainer.
 

Unregistere

Well-known member
Nog even de samenvatting van VVV gekeken. Die Resida wordt echt een publiekstrekker. Doelpunt, assist en de man die de penalty versierde.

Wel knap dat hij via de amateurs alsnog een tweede kans heeft gepakt in het betaalde voetbal. Zegt ook wel iets over het huidige niveau in de JL, maar toch.

Netjes van Dordrecht om gelijk te winnen tegen Eindhoven. Dordt mengt zich dit jaar gewoon weer in de titelstrijd.


.

Is dat niet wat opportunistisch op basis van een toch wel ietwat gelukkige zege tegen een gelijkwaardige opponent? Wel knap van Dordt en ook hard nodig, want de start is op papier erg lastig. Titelkandidaat lijkt me echter nog altijd wat hoog gegrepen met een defensie met veel twijfelgevallen en een licht middenveld. Maar wie weet.
 

Batigoal

Well-known member
Is dat niet wat opportunistisch op basis van een toch wel ietwat gelukkige zege tegen een gelijkwaardige opponent? Wel knap van Dordt en ook hard nodig, want de start is op papier erg lastig. Titelkandidaat lijkt me echter nog altijd wat hoog gegrepen met een defensie met veel twijfelgevallen en een licht middenveld. Maar wie weet.

Zit een beetje in de aard van de Jupiler League. Ik gok dat FC Dordrecht zich zonder problemen gewoon in de subtop speelt en met een minder sterke top dan vorig jaar speel je dan zo om de titel.
 

Unregistere

Well-known member
Zit een beetje in de aard van de Jupiler League. Ik gok dat FC Dordrecht zich zonder problemen gewoon in de subtop speelt en met een minder sterke top dan vorig jaar speel je dan zo om de titel.

Ja, met die laatste toevoeging heb je een punt. Ik verwacht inderdaad ook niet dat een team net als NEC en aanvankelijk Roda ver boven de rest zal uitsteken.

Ik moet het nog zien. Voorhoede is om de vingers bij af te likken voor JL-begrippen, als ze tenminste allemaal blijven voetballen. Maar dat middenveld... Als die drie jongens die nu spelen heel blijven, is het niet verkeerd. Maar zodra je in de categorie Boogers junior komt, wordt het lastig hoor.
 
Bovenaan