Jupiler League 2015/16: Speelronde 1

fr-keff

Active member
Aanstaande vrijdag gaat ook de bal in de Jupiler League weer rollen. Dordrecht en NAC ontvangen op eigen veld Eindhoven en Volendam. Go Ahead Eagles gaat maandagavond op bezoek bij Jong PSV.

Vrijdag 20:00
FC Dordrecht - FC Eindhoven
NAC Breda - FC Volendam
Achilles 29 - Jong Ajax
Den Bosch - Fortuna
FC Oss - FC Emmen
Almere City - VVV
Helmond Sport - MVV

Maandag 20:00
Jong PSV - Go Ahead Eagles
Telstar - RKC Waalwijk
 

Unregistere

Well-known member
Sparta nog een weekje vrij, komt Pastoor vast niet verkeerd uit.

Ik vrees voor FC Dordrecht trouwens. Zeer zwakke voorbereiding uiteindelijk, benieuwd of ze dat nog kunnen ombuigen. Moeilijke serie aan het begin. Rol je er lekker door, dan kun je zo meedraaien in de strijd om een periodetitel. Al rekent Boogers nergens op, volgens mij.
 

Janssen

Well-known member
Ik heb geen idee wat ik kan verwachten vrijdag. Zou zeggen dat er op papier een puntje in zou moeten zitten maar ik kijk tegenwoordig nergens meer van op.
 

Janssen

Well-known member
Mehh. Tim Janssen speelt zeker niet mee vrijdag (lichte blessure) en ook Roel Janssen is nog een twijfelgeval. Dat zijn meteen de 2 besten die er dan buiten vallen.
 

Maasveld

Well-known member
Onze basis is best goed, misschien zelfs top 3 materiaal, maar daarachter zit zeer weinig. 5de plaats en attractief voetbal is een re?ele doelstelling.
 

Janssen

Well-known member
Op papier zou het tussen NAC, Go Ahead, VVV en Eindhoven moeten gaan. Maar het zou zomaar kunnen dat Helmond of Volendam ineens ook weer gaan knallen. Er is niet heel veel van te zeggen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De eerste divisie is dit seizoen weer aardig open. Vorig seizoen had je Roda JC en NEC die het wel zouden moeten gaan bepalen waar uiteindelijk Eindhoven tussendoor kwam. Go Ahead Eagles is niet een echte eredivisieclub die het even in de eerste divisie gaat laten zien en NAC is het ook even afwachten. Uiteindelijk ga ik er wel van uit dat het NAC gaat worden.
 

Joost

Well-known member
Ik denk dat NAC wel tussen de 70 en 80 punten zal halen en redelijk onbedreigd kampioen zal worden.

Daarachter kan iedereen eigenlijk verrassen. Van de ploegen die vorig jaar top 5 speelden is Emmen heel veel kwijtgeraakt en daar zijn een paar namen voor terug maar dat lijkt me in de breedte te weinig kwaliteit om zo'n topseizoen te evenaren. Volendam lijkt me niet veel sterker of zwakker en Eindhoven heeft zoals ieder jaar weer wat uit Belgie en de regio gehaald waarvan niemand weet hoe goed ze zijn.

Als Steyn het een beetje op de rails krijgt zou VVV wel top 5 aan moeten kunnen. Fortuna linkerrijtje en MVV gaat erg laag eindigen. Die hadden vorig seizoen al moeite met scoren en hebben het kleine beetje scorend vermogen ook nog ingeleverd.

Ik gok op FC Den Bosch als grote verrassing.
 

Janssen

Well-known member
Ik gok op FC Den Bosch als grote verrassing.

Ik ken eigenlijk maar 5 spelers in die selectie waarvan met name Lurling en Smeekes toch al flink op leeftijd zijn.

Esajas is een goeie aanwinst, als hij niet vervelend doet in de groep.
 

Joost

Well-known member
Ik ken eigenlijk maar 5 spelers in die selectie waarvan met name Lurling en Smeekes toch al flink op leeftijd zijn.

Esajas is een goeie aanwinst, als hij niet vervelend doet in de groep.

Ik denk dat ze met Vossebelt en Beekmans twee sterke middenvelders hebben aangetrokken. Zeldenrust en Esajas zijn prima aanwinsten voorin.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, Den Bosch zou inderdaad wel eens een verrassing kunnen worden. Maken ook een prima voorbereiding door, al zegt dat niet altijd iets. Maar toch, leuke spelers hebben ze. Naast de al genoemde spelers ben ik ook benieuwd wat Arda Havar kan brengen bij de Bosschenaren.
 
Bovenaan