Jupiler League 2015/16: Speelronde 1

Janssen

Well-known member
Jupiler League 2015/16: Speelronde 1

Ja, met die laatste toevoeging heb je een punt. Ik verwacht inderdaad ook niet dat een team net als NEC en aanvankelijk Roda ver boven de rest zal uitsteken.

Ik moet het nog zien. Voorhoede is om de vingers bij af te likken voor JL-begrippen, als ze tenminste allemaal blijven voetballen. Maar dat middenveld... Als die drie jongens die nu spelen heel blijven, is het niet verkeerd. Maar zodra je in de categorie Boogers junior komt, wordt het lastig hoor.

Dat probleem heeft bijna elke ploeg in de JL. In de breedte is het doorgaans waardeloos. Dan moet je net geluk hebben.

Als bij ons iedereen fit blijft spelen we top 5. Maar ja als...
 
G

Gast

Guest
Ik had een topavond in Groesbeek. Achilles'29 mag heel blij zijn dat Dingil achterin weer terug is en Thoone speelde voorin heel erg sterk. Met het ontbreken van Hendriks moest alles van hem af komen en dat kwam het ook. Met enkele prachtige crosspasses over grote afstand die perfect aankwamen cre?erde hij verschillende kansen voor Boogers die in mijn ogen nog te licht is, al is hij zeker getalenteerd. Hij versierde een penalty die hij zelf benutte en had de beslissende actie voorafgaand aan de 2-1.

Zo staan de amateurs na ??n wedstrijd al op drie punten, daar deden ze de twee voorgaande seizoenen een stuk langer over. Daarnaast was het opvallend druk.



Nog even de samenvatting van VVV gekeken. Die Resida wordt echt een publiekstrekker. Doelpunt, assist en de man die de penalty versierde.

Daarentegen vond ik hem tijdens de HTM tegen Zwolle erg slecht. Maar laten we het hopen.

Als bij ons iedereen fit blijft spelen we top 5. Maar ja als...

Als bij alle clubs iedereen fit blijft hebben jullie denk ik geen schijn van kans om in het linkerrijtje te eindigen.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Dat probleem heeft bijna elke ploeg in de JL. In de breedte is het doorgaans waardeloos. Dan moet je net geluk hebben.

Als bij ons iedereen fit blijft spelen we top 5. Maar ja als...

Tuurlijk, maar bij Dordt vind ik het verval met name in de achterhoede en op het middenveld wel erg groot. Voorin zijn ze wel echt goed bezet voor JL-begrippen. Ik sluit overigens niet uit dat Boogers nog een middenvelder of linksback aantrekt.
 

Unregistere

Well-known member
Ik begreep dat RKC is benadeeld door scheidsrechter Berben, die er doorgaans een potje van maakt. Keurde een doelpunt af en gaf RKC een vrije trap, waar de voordeelregel dus genegeerd werd. Later maakte Telstar nog 1-1. Zuur voor de Waalwijkers.
 

de waan

Well-known member
Berben, die naam komt me wel erg bekend voor en dat is meestal geen goed teken als het scheidsrechters betreft.
 

Unregistere

Well-known member
Berben, die naam komt me wel erg bekend voor en dat is meestal geen goed teken als het scheidsrechters betreft.

Klopt. Is een van de slechtste scheidsrechters in Nederland wat mij betreft. Berucht om zijn warrige fluiten in hoofd- en topklasse en sinds vorig seizoen ook de JL. Lijkt er dus op dat hij die lijn moeiteloos doortrekt.
 
Bovenaan