Jonge Oranjes

Batigoal

Well-known member
Met een slechte penaltyserie eruit vliegen op een eindtoernooi.

Dit moet dus wel een topgeneratie zijn.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik begrijp dat niet, dat je als bondscoach, of zelfs als KNVB zijnde, spelers toestaat om een penalty laag te schieten.

Hoog is altijd en dan ook altijd meer kans op een goal. Hoog in een hoek is alleen te missen, niet te stoppen.

Waarom het risico nemen van een lage bal in zo'n belangrijke reeks...
 

Atreides

Well-known member
Ik begrijp dat niet, dat je als bondscoach, of zelfs als KNVB zijnde, spelers toestaat om een penalty laag te schieten.

Hoog is altijd en dan ook altijd meer kans op een goal. Hoog in een hoek is alleen te missen, niet te stoppen.

...

Heb je daar statistiekjes van?
 

Eef de Kip

Well-known member
Gewoon hard over de grond tegen de binnenkant paal, ook al kijk je en weet de keeper dit dan is die nog kansloos. Kun je best op oefenen lijkt me.
 

Pascallovic

Well-known member
Logica? Hard en hoog is door een keeper lastiger te stoppen dan een lage bal, hoe goed geplaatst ook. Hoog komt 'ie niet bij, simpel zat.
Volgens de wetten der logica is een keeper sneller hoog in de hoek dan laag bij de grond. Dus zou je hem eerder hard laag over de grond moeten nemen. Echter blijf je altijd zitten met het probleem dat je hem laag moet houden, want anders is de kans dat de keeper hem pakt groot. Maar goed dat probleem heb je ook als je hoog schiet, want als ie niet voldoende hoogte mee krijgt komt ie ook ideaal voor een keeper. Bij Oranje kwam hij 3x half hoog terecht, ja dat is lekker voor een keeper.
 

Abubakari

Well-known member
In 2014 was het 1-1 wat penalties betreft. We zijn er wel iets beter in geworden, in het verleden wist je van te voren dat je kansloos was.
Jammer dat je de finale mist, maar WK finales zijn ook niet echt een Nederlands dingetje.

Dan heb je het over het grote Oranje maar bij de Jonge Oranjes worden strafschoppen series wel vaker gewonnen. Kan me volgens mij zelfs nog eens een herinneren waarmee ze een EK finale wonnen. En dat jaar dat ze in de Euroborg Europees kampioen werden wonnen ze in de halve finale van Engeland na strafschoppen. Dat zijn uit mijn hoofd al twee. Zullen er dus vast nog wel meer zijn.

Maar gister had je het dus al niet op penalty's aan moeten laten komen als je zoveel beter bent. En het is natuurlijk makkelijk om even te roepen hoe het moet, maar ook Satyr en vooral Miramar zouden strak staan van de zenuwen en hun goede intenties qua penalty in hun zenuwen vergeten en plots niet hard en niet in de hoek schieten.

Gevegt zou denk ik een van de weinige zijn die een penalty sto?cijns binnen zou schieten. Al vrees ik bij gevegt ook wel voor een Stam in de Arena 2000 penalty.
 

Mario

Well-known member
Gevegt zou denk ik een van de weinige zijn die een penalty sto?cijns binnen zou schieten. Al vrees ik bij gevegt ook wel voor een Stam in de Arena 2000 penalty.

Een penalty nemen vanachter een rollator lijkt mij toch niet zo makkelijk.
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb het natuurlijk over 40 jaar geleden, toen gevegt zijn tanden nog had en zich nog zonder zijn rollator bewoog.
 

Maasveld

Well-known member
Dan heb je het over het grote Oranje maar bij de Jonge Oranjes worden strafschoppen series wel vaker gewonnen. Kan me volgens mij zelfs nog eens een herinneren waarmee ze een EK finale wonnen. En dat jaar dat ze in de Euroborg Europees kampioen werden wonnen ze in de halve finale van Engeland na strafschoppen. Dat zijn uit mijn hoofd al twee. Zullen er dus vast nog wel meer zijn.

Maar gister had je het dus al niet op penalty's aan moeten laten komen als je zoveel beter bent. En het is natuurlijk makkelijk om even te roepen hoe het moet, maar ook Satyr en vooral Miramar zouden strak staan van de zenuwen en hun goede intenties qua penalty in hun zenuwen vergeten en plots niet hard en niet in de hoek schieten.

Gevegt zou denk ik een van de weinige zijn die een penalty sto?cijns binnen zou schieten. Al vrees ik bij gevegt ook wel voor een Stam in de Arena 2000 penalty.
Dat was die penaltyserie waarin ieder team een stuk of 13 penalties had genomen toch?
 

Unregistere

Well-known member
Vorig jaar won de Onder 17 het EK na strafschoppen inderdaad. Nadat ze de kwartfinale en de halve finale ook al na strafschoppen wonnen. Doelman Joey Koorevaar was toen de held der helden. Opvallend was dat de Nederlandse veldspelers in de drie series geen enkele strafschop misten. Ambachter Ramon Hendriks schoot in de finale de winnende binnen.

https://www.onsoranje.nl/nieuws/jeugd-mannen-onder-17/72796/oranje-onder-17-europees-kampioen

Had Van der Veen dus met Van Wonderen moeten bellen voor tips over het nemen van de pingels of was de vorige lichting gewoon beter vanaf de stip?
 
Bovenaan