Gezien de historie helpen we Fortuna wel.
De top 3 wint allemaal vanavond, dus kunnen er volgende week 3 ploegen kampioen worden en heeft Fortuna aan een zege op Jong PSV genoeg voor promotie.
Wat nu als Fortuna Sittard volgende week 2-2 speelt en NEC met 0-3 wint (of 3-3 en 1-4 enz)?
Dan hebben Fortuna Sittard en NEC beide 76 punten, doelsaldo +39 en 82 (of 83 enz) doelpunten voor. Promoveert NEC dan op onderling resultaat?
Wat nu als Fortuna Sittard volgende week 2-2 speelt en NEC met 0-3 wint (of 3-3 en 1-4 enz)?
Dan hebben Fortuna Sittard en NEC beide 76 punten, doelsaldo +39 en 82 (of 83 enz) doelpunten voor. Promoveert NEC dan op onderling resultaat?
Is het aantal doelpunten "voor" gelijk, dan is het totale resultaat van de onderlinge competitiewedstrijden beslissend waarbij de in een uitwedstrijd gescoorde doelpunten dubbel tellen.
De tekst wordt daardoor wel langer, maar het is in ieder geval eenduidig en dat lijkt mij wel wenselijk voor een reglement.Is het aantal doelpunten "voor" gelijk? Dan is het totale resultaat van de onderlinge competitiewedstrijden beslissend. Is het totale resultaat van de onderlinge competitiewedstrijden gelijk? Dan is het aantal in een uitwedstrijd gescoorde doelpunten van de onderlinge competitiewedstrijden beslissend.
Of gewoon zeggen: onderling resultaat is beslissend waarbij de Europese regels gebruikt worden.Ja. Het staat overigens niet erg handig in het reglement vermeld:
Als de ene wedstrijd in 3-2 eindigt en de andere wedstrijd in 0-0, dan zou de verliezende club volgens deze regel op onderling resultaat hoger eindigen, want 3-4 gewonnen. Ik bedoel, er staat niet dat uitdoelpunten alleen dubbel tellen als het totale resultaat gelijk is.
Een betere omschrijving zou dus zijn:
De tekst wordt daardoor wel langer, maar het is in ieder geval eenduidig en dat lijkt mij wel wenselijk voor een reglement.
Jeetje, jij bent onze vraagbaak op dat soort gebieden...
Ja ehh of we winnen van Jong PSV, doe me dat scenario maar.
Ja ehh of we winnen van Jong PSV, doe me dat scenario maar.
Alsof Mark van Bommel en Kevin Hofland dat niet al hebben geregeld.
En toen stonden we top 5....mits Emmen de inhaalwedstrijd niet wint.