JL Speelronde 37

JMD

Well-known member
De top 3 wint allemaal vanavond, dus kunnen er volgende week 3 ploegen kampioen worden en heeft Fortuna aan een zege op Jong PSV genoeg voor promotie.
 

Janssen

Well-known member
1024fc8a35f9128581fee5eb9f24fd2a.jpg
 

Forza AZ

Well-known member
De top 3 wint allemaal vanavond, dus kunnen er volgende week 3 ploegen kampioen worden en heeft Fortuna aan een zege op Jong PSV genoeg voor promotie.

Wat nu als Fortuna Sittard volgende week 2-2 speelt en NEC met 0-3 wint (of 3-3 en 1-4 enz)?

Dan hebben Fortuna Sittard en NEC beide 76 punten, doelsaldo +39 en 82 (of 83 enz) doelpunten voor. Promoveert NEC dan op onderling resultaat?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wat nu als Fortuna Sittard volgende week 2-2 speelt en NEC met 0-3 wint (of 3-3 en 1-4 enz)?

Dan hebben Fortuna Sittard en NEC beide 76 punten, doelsaldo +39 en 82 (of 83 enz) doelpunten voor. Promoveert NEC dan op onderling resultaat?

Als jij dat niet weet, hoe moeten wij dat dan weten? Jij weet altijd alles :)
 

Joost

Well-known member
Wat nu als Fortuna Sittard volgende week 2-2 speelt en NEC met 0-3 wint (of 3-3 en 1-4 enz)?

Dan hebben Fortuna Sittard en NEC beide 76 punten, doelsaldo +39 en 82 (of 83 enz) doelpunten voor. Promoveert NEC dan op onderling resultaat?

Onderling resultaat inderdaad volgens de Europese regels. Als ook dat gelijk is zou er een beslissingsduel volgen.
 

Friesland

Well-known member
Wat nu als Fortuna Sittard volgende week 2-2 speelt en NEC met 0-3 wint (of 3-3 en 1-4 enz)?

Dan hebben Fortuna Sittard en NEC beide 76 punten, doelsaldo +39 en 82 (of 83 enz) doelpunten voor. Promoveert NEC dan op onderling resultaat?

Ja. Het staat overigens niet erg handig in het reglement vermeld:
Is het aantal doelpunten "voor" gelijk, dan is het totale resultaat van de onderlinge competitiewedstrijden beslissend waarbij de in een uitwedstrijd gescoorde doelpunten dubbel tellen.

Als de ene wedstrijd in 3-2 eindigt en de andere wedstrijd in 0-0, dan zou de verliezende club volgens deze regel op onderling resultaat hoger eindigen, want 3-4 gewonnen. Ik bedoel, er staat niet dat uitdoelpunten alleen dubbel tellen als het totale resultaat gelijk is.

Een betere omschrijving zou dus zijn:
Is het aantal doelpunten "voor" gelijk? Dan is het totale resultaat van de onderlinge competitiewedstrijden beslissend. Is het totale resultaat van de onderlinge competitiewedstrijden gelijk? Dan is het aantal in een uitwedstrijd gescoorde doelpunten van de onderlinge competitiewedstrijden beslissend.
De tekst wordt daardoor wel langer, maar het is in ieder geval eenduidig en dat lijkt mij wel wenselijk voor een reglement.
 

JMD

Well-known member
Wat nu als Fortuna Sittard volgende week 2-2 speelt en NEC met 0-3 wint (of 3-3 en 1-4 enz)?

Dan hebben Fortuna Sittard en NEC beide 76 punten, doelsaldo +39 en 82 (of 83 enz) doelpunten voor. Promoveert NEC dan op onderling resultaat?

Jeetje, jij bent onze vraagbaak op dat soort gebieden...
 

JMD

Well-known member
Ja. Het staat overigens niet erg handig in het reglement vermeld:


Als de ene wedstrijd in 3-2 eindigt en de andere wedstrijd in 0-0, dan zou de verliezende club volgens deze regel op onderling resultaat hoger eindigen, want 3-4 gewonnen. Ik bedoel, er staat niet dat uitdoelpunten alleen dubbel tellen als het totale resultaat gelijk is.

Een betere omschrijving zou dus zijn:

De tekst wordt daardoor wel langer, maar het is in ieder geval eenduidig en dat lijkt mij wel wenselijk voor een reglement.
Of gewoon zeggen: onderling resultaat is beslissend waarbij de Europese regels gebruikt worden.
Die zijn bij iedereen bekend namelijk. Volgens mij staat dit ook zo in de reglementen PO.

Overigens komt de KNVB niet in de problemen bij dit onderlinge treffen: NEC won met 1-2 in Sittard en in Nijmegen bleef het 1-1. Dus NEC staat er beter voor qua onderling resultaat.
 

Forza AZ

Well-known member
Jeetje, jij bent onze vraagbaak op dat soort gebieden...

Ik wist niet zeker of dat ook voor directe promotie gold, of alleen voor overige posities. Dat was tot enkele jaren geleden volgens mij wel het geval.

Maar NEC promoveert dus bij een gelijke stand.


Fortuna Sittard-Jong PSV is trouwens voor beide clubs nog van belang. Want bij winst gaat Jong PSV met de 4e periodetitel aan de haal.
 

JMD

Well-known member
Ja ehh of we winnen van Jong PSV, doe me dat scenario maar.

Denk dat winst voor jullie noodzakelijk gaat zijn, want NEC mag naar Dordrecht, dat zich rustig houdt met het oog op de playoffs.

Wat mij betreft mogen jullie winnen, want NEC gun ik het niet dit seizoen met die belachelijke trainerswissel.
 
Bovenaan