Jeugdvoetbal

de waan

Well-known member
O ja, het "geboortemaandeffect". daar wordt volgens mij al wel steeds meer rekening mee gehouden.
 

De Groene Scout

Well-known member
FC Twente keek er enkele jaren geleden ook nog heel strak naar. Vrijwel iedereen in de jeugdopleiding was in het 1e kwartaal jarig.
Dat deden ze inderdaad bewust, omdat die kids een aantal maanden ouder waren; of het nu nog steeds gebeurd weet ik niet. Weet wel dat je dan dom bezig bent, want het talent heb je pas nodig als ze 18 zijn of ouder. Op die leeftijd maakt die paar mand niet meer uit.
 

Fregge

Well-known member
Heel toevallig hoorde ik dit seizoen dat Mehmet Dingil (nu Achilles'29) pas in de A's in de selectie kwam van Blauw Geel. Nagekeken: Ja hoor, november. Dus ik vroeg dat van de week toevallig op de club. Hoe hun daarop scouten. Ze zeiden helaas jongens die opvielen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Vanavond met de onder 11 van KVV Losser gespeeld tegen het sterke ON Almelo.
Na 3x20 minuten met 2-3 gewonnen. Hierdoor poulewinnaar en door naar de laatste 8.
 

JMD

Well-known member
Ondertussen bij het jeugdvoetbal... (bron: TT)

In Den Hoorn heeft een man uit Den
Haag geprobeerd een scheidsrechter met
een mes te steken.Dat gebeurde tijdens
de voetbalwedstrijd tussen pupillen van
SV Den Hoorn en Haaglandia.

De toeschouwer liep,nadat hij al een
paar opmerkingen aan het adres van de
arbitrage had gemaakt,het veld op en
trok een mes.De scheidsrechter wist te
voorkomen dat hij werd gestoken,maar
kreeg wel een klap tegen zijn hoofd.

Omstanders schoten te hulp en wisten de
Hagenaar te overmeesteren.Ze hebben hem
overgedragen aan de politie.De man van
39 zit vast.Het bestuur van SV Den
Hoorn heeft aangifte gedaan.

WTF...
 

De Groene Scout

Well-known member
Speler van KVV Losser E1/D1 legt een aanbieding van Go Ahead Eagels gewoon naast zich neer.
Speler van KVV Losser F1/E1 geeft richting FC Twente aan zijn overgang met een jaar uit te stellen.

Misschien doen we het toch best wel aardig in de jeugd.
 

de waan

Well-known member
Misschien ook verstandige ouders? Dat gescout in de E- en F is echt compleet bezopen. Het middel om talent al voor hun 15e compleet af te laten knappen op voetbal.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ouders zijn in mijn voorbeelden ook heel realistisch.
Voor de jongen die naar de D1 van Go Ahead kan gold dat 4x in de week maar geregeld moest worden dat het kereltje in Deventer kwam. Kereltje staat ook bij FC Twente op de (reserve) lijst, dus is gekozen voor een verblijf bij Losser en af en toe eens meetrainen bij Twente.
De E speler die gescout is voor FC Twente E1 moet nog 2 jaar naar de basisschool en dat zagen ouders qua organisatie ook niet zitten. Ook zijn overstap is uitgesteld en hij blijft op de woensdag en af en toe zondag in beeld.
 

Joost

Well-known member
Hebben jullie geen regioselecties waarin talentjes af en toe op hoger niveau kunnen trainen?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat is dit nou weer voor flauwekul argument van de KNVB?

Als er verder niets wijzigt, waarom dan toch deze nieuwe aanduidingen? Omdat deze aanduidingen nodig zijn om verbeteringen in de toekomst mogelijk te maken. De kwaliteit van het voetbal bijvoorbeeld. Deze aanpassing geeft de KNVB de mogelijkheid om bijvoorbeeld geboortejaarcompetities aan te bieden (O14, O12, etc.). In enkele districten is hier nu al sprake van.
 

Eef de Kip

Well-known member
Je zult zien dat als die jongetjes niet meer E of F worden genoemd maar O7 of O8 de kwaliteit van het voetbal een stuk beter wordt.
 
Bovenaan