IJshockey

Deathprod

Active member
Frisian Flyers had je ook nog geloof ik. Die vond ik wel aardig qua naam. Tegenwoordig Unis Heerenveen. Ik snap dat de clubs graag wat geld pakken voor een naam sponsor. Maar om een trouwe fanbase te krijgen lijkt het me niet echt fijn als je om de zoveel jaar je naam volledig gaat wijzigingen. In Amsterdam was het eerst Capitals, toen Tigers, daarna Bulldogs en nu weer Tigers.

Tegenwoordig ook al Duitse teams in de BeNeLeague, het wordt allemaal steeds minder volgens mij.
Ik was zo'n 10 jaar geleden voor het laatst bij een IJshockey wedstrijd in NL (Den Haag), toen zat er al anderhalve man en een paardekop.
Je zou op de een of ander manier wat onderlinge (regionale) rivaliteit moeten creeeren.
Den Haag mist er een uit Rotterdam, Amsterdam ook, Nijmegen uit Arnhem, Heerenveen uit Leeuwarden, Tilburg uit Breda bijvoorbeeld.
 

ALenstra

Well-known member
Dan zul je sponsors moeten vinden. En ijsbanen bouwen. In Rotterdam kan bijvoorbeeld geen ijshockey gespeeld worden.
 

erka

Well-known member
GIJS had destijds een grote rivaliteit met Feenstra Flyers. Maar GIJS is nu een veredelde amateurclub, die nog best veel publiek trekt maar niet meer kan aanhaken bij de beste teams.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Die twee Duitse teams liggen ook niet echt om de hoek, zelfs niet voor Geleen. Het is dik twee uur rijden vanaf Heerlen, richting Frankfurt
 

Pieros

Active member
Probleem in Nederland is dat het een te kleine sport is. Te klein, dus weinig belangstelling, dus weinig geld. En dat in combinatie met dat je als sport wel bijzondere faciliteiten nodig hebt, zoals een ijshal. Die zijn nauwelijks rendabel als ik het goed heb, dus zullen eerder verdwijnen dan dat er nieuwe bijkomen. Jammer, want het is echt een leuke sport om (live) te bekijken, behalve dat het in de hal tyfus koud is (tenminste in Nijmegen dan).
 

Joost

Well-known member
Het is ook best een populaire sport maar het niveau is heel afhankelijk van het beschikbare geld. Dat is in Heerenveen, Geleen en Den Haag wat meer dan in Groningen. Wel heel jammer want er zou best een mooie landelijke divisie kunnen zijn. Al is de huidige opzet met clubs uit Belgie ook niet verkeerd. Ik ben wel eens bij Herentals v Eaters geweest en dat was groot feest, al is het daar ook niet veel meer dan een ijsbaan met tentdoek.
 

erka

Well-known member
Te veel concurrentie hier voor de beperkte economie. Als je niks in voetbal ziet kun je als sponsor in basketbal, en als je dat ook niks vind kun je in volleybal. Voor ijshockey blijven kruimels over en dat is niet voldoende gelet op de hoge kosten om een rol van betekenis te spelen. Maar verder is GIJS wel een populaire en gezonde club. Zal niet zo snel omvallen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Gisteren bij 2-5 voor Vancouver een andere wedstrijd gaan kijken.... dat was dom, achteraf.

Naamloos.png
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Tot afgelopen week waren er maar drie spelers die 100 assists hadden, allemaal uit de periode dat de goals groter waren en de keepers kleinere bescherming hadden.

De lijst was:
Bobby Orr (1970/71)
Mario Lemieux (88/89)
Wayne Gretzky (11x)

Afgelopen maandag kwam Connor McDavid bij die lijst, ondanks dat hij 6 wedstrijden had gemist dit seizoen, en op de laatste speeldag van Tampa Bay haalde ook Nikita Kucherov de 100 assists, hij speelde 81 van de 82 wedstrijden.

Dit seizoen waren er ook liefst 9 spelers met 100 punten (goals + assists) of meer.
 
Bovenaan