IJshockey

Satyr

Administrator
Forumleiding
Heerenveen heeft gezegd: Einde verhaal, per direct, als de hal niet wordt goedgekeurd.

Ook mooi he, de hal is niet onveilig, maar ook niet veilig genoeg.

Joost

Well-known member
Heerenveen heeft gezegd: Einde verhaal, per direct, als de hal niet wordt goedgekeurd.

Ook mooi he, de hal is niet onveilig, maar ook niet veilig genoeg.

Dat is alleen maar een drukmiddel, de Flyers gaan echt niet op de fles.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Daniel Sprong maakte de game winning goal tegen de Devils vannacht, hij maakte de winnende shoot-out goal voor de Ducks. Opvallend: het stond 5-5 na 65 minuten, de Devils maakten liefs 3x een eigen goal.

ALenstra

Well-known member
Tilburg Trappers voor de 4e keer op rij in de finale van de Oberliga. Aangezien men nog steeds niet mag promoveren is tegenstander EV Landshut gerechtigd voor promotie naar de DEL2. Voor het Nederlands ijshockeyteam is het niet zo'n goed nieuws aangezien ze nu zonder de spelers van Trappers naar Estland moeten afreizen voor het 1B-WK.

Reinoud

Well-known member
Zouden die spelers niet liever mee gaan naar Estland? Bedoel als je toch niet kan profiteren.

ALenstra

Well-known member
Geen goed nieuws voor Nederlands ijshockey. Gisteravond slaagde Tilburg Trappers er niet in voor de 4e keer op rij kampioen te worden in de Oberliga. In de 5e en allesbeslissende wedstrijd werd thuis met 2-4 verloren van EV Landshut.

Zo net verloor het nationaal team met 1-8 van Oekraine op het 1B WK in Estland. Het was de 3e nederlaag alweer en degradatie ontlopen gaat lastig worden. Voor de laatste twee wedstrijden tegen Japan en Roemenie wordt de selectie versterkt met vijf spelers van Tilburg Trappers.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Maar met 5 Tilburgers werd er net wel gewonnen van Japan. Alle goals en assists kwamen van de vijf nieuwe spelers.

erka

Well-known member
Ik verbaas me er altijd over dat bij de ijshockey WK's spelers tussentijds erbij kunnen komen, ook uit de NHL enzo. Is toch je reinste competitievervalsing.

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik verbaas me vooral over het feit dat competities en WK's of zelfs de OS tegelijkertijd zijn.

ALenstra

Well-known member
Ik verbaas me vooral over het feit dat competities en WK's of zelfs de OS tegelijkertijd zijn.

De wereld ijshockeybond IIHF plant de WK's in na afloop van de Europese competities. Nederlandse competitie eindigt eind maart maar Duitse competitie eindigt eind april omdat Duitsland pas in mei het WK heeft. Competities van landen die aan het OS meedoen liggen wel stil. Uitzondering is de NHL maar die hebben niks met de IIHF te maken.

ALenstra

Well-known member
Tja, het is een heel andere wereld dan voetbal. De IIHF heeft niet de macht die de FIFA wel heeft.

Joost

Well-known member
Het blijft wel een aparte gang van zaken. Omdat Nederland 3 wedstrijden met een verzwakt en 2 met het sterke team speelt gaat Roemeni? niet promoveren of Nederland degraderen.

erka

Well-known member
Ik volg basketbal beter dan ijshockey. In basketbal heb je ook de NBA, de Euroleague en dan nog de wereldbasketbalbond de FIBA. FIBA organiseert het WK maar de NBA en de EL hebben daar in principe ook niks mee te maken. Toch hebben ze daar afgesproken om het WK te houden als de NBA en de EL stil liggen. Alleen in kwalificatiewedstrijden heb je dan nog het dubbelprobleem. Maar die heb je met ijshockey dan weer niet. Dit jaar is het WK basketbal van 15 augustus tot 1 september, als de rest stil ligt.

Dus dat zou met ijshockey toch ook moeten kunnen?

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het WK interesseert de gemiddelde Amerika geen hol. Zie honkbal. De winnaar van de World Series is 'wereldkampioen' in hun ogen

ALenstra

Well-known member
In 1996, 2004 en 2016 heeft de NHL een zgn World Cup Of Hockey georganiseerd. Een onofficieel WK met de toplanden. Die werd tussen eind augustus en half september gespeeld.

Bovenaan