Hoofdklasse C zondagamateurs 2015/2016

noordooster

Well-known member
De spelers die gaan vertrekken bij MSC zijn niet de minsten: Oosterkamp, Lopes Macedo, Camiel Fidom, Schonewille, Holterman...
Maar uiteindelijk zijn spelers als Zomer, Benjamins, Huiskes en Jos Fidom toch gebleven.
Als het echt zo rommelt bij MSC waren zij ook wel weggegaan, want ik neem aan dat voor dergelijke spelers ook wel andere interesse is.
Ze hebben intussen ook weer een aantal nieuwe spelers aangetrokken en vooral Kampman van WKE lijkt me een versterking.
Voorlopig denk ik dat ze per saldo komend seizoen een minder goed team hebben staan.
De damesafdeling ( ooit 3 seniorenteams ) ligt helemaal op zijn gat nu ze het eerste team dat hoog speelt uit de competitie moesten terugtrekken.
Onder de A-junioren heeft MSC behoorlijk wat jeugd. Hoe zou het zijn met dat zaterdagteam ? Wordt dat wat ?

De Groene Scout

Well-known member
7 potjes voor Jeroen Visscher van Quick'20 na zijn rode kaart tegen Be Quick 1887.
De beelden: https://t.co/Fk6kVW3to0
Inmiddels een paar keer bekeken en er zijn 2 uitleggen mogelijk:
- bij achteruit lopen wat onhandig uit balans en dus weinig aan de hand
- uit frustratie kort voor tijd met 1-3 achter staan en eerst met ene been proberen de tegenstander te raken en als dit niet lukt het nogmaals met het andere been herhalen.

Ik neig naar de 2e optie; terechte schorsing van 7 duels dus.

bqandy

Well-known member
Twee schoppende bewegingen duidelijk. Let op de reacties van de andere spelers van Be Quick en de trainer. Die zien het meteen. En Visscher loopt zonder te protesteren van het veld. Mooi trouwens dat onze aanvoerder zich niet overdreven gaat lopen aanstellen, maar meteen weer op staat.

de waan

Well-known member
Het is inderdaad natrappen, maar die straffen gaan echt helemaal nergens meer over tegenwoordig.

bqandy

Well-known member
Paasweekeinde:
Zaterdag 17:00
Hollandia-Achilles 1894
Rohda Raalte-MSC
Alcides-Alverna
Silvolde-Juliana`31
Maandag :
MSC-Juliana`31

Het zijn allemaal inhaalwedstrijden die meetellen voor de 2e periode die al gewonnen is door Be Quick.
Het weekeinde is heel belangrijk voor Juliana'31 en MSC. Juliana draait thuis goed (alles gewonnen), maar uit gaat het minder. Maar elk punt is een punt dichter bij de titel. MSC kan met zes punten zo maar de vierde plek pakken, waar Silvolde nu op staat. Wat dat betreft boeiende partijen met Silvolde - Juliana en MSC - Juliana.

Dan speelt MSC nog eens uit tegen Rohda dat Alverna kan achterhalen. Het schijnt intern niet lekker te gaan bij Alverna en wellicht kan Alcides daar van profiteren. Alcides moet, om rechtstreekse degradatie te voorkomen, wel het 6 punten hoger geklasseerde Achilles 1894 passeren dat een moeilijke uitwedstrijd heeft bij Hollandia. Maar daar draait het ook niet en de drie rode kaarten van afgelopen weekeinde helpen dan niet echt.

de waan

Well-known member
Straks gaat MSC nog gewoon naar de derde divisie, ondanks alle onheilsberichten hier op het forum. :)

Mug

Member
Na een derby tegen Alcides gebeurt het Msc vaak dat de volgende wedstrijd verloren gaat. Dus ik verwacht niet dat Msc nog om de prijzen gaat spelen.

Voor Alcides ,voor wie er nog in gelooft, word het alles of niets tegen Alverna. Ook Alverna zit in een hele moeilijke fase dus wie weet zijn er nog kansen, moet Achilles wel verliezen van Hollandia, dan hou je nog aansluiting.

Juliana heeft 2 uitwedstrijden, gaan beide niet winnen. Daardoor behoud Be Quick nog titelkansen.

Gaat ook spannend worden tussen Rohda R en Dieze West, wie p.d. wedstrijden moeten spelen.

Ik ga het weer volgen en laat mijn cluppie niet in de steek. Eerst een minuut stilte voor de legendarische Johan.Cruijff.
Was met Ajax en Feyenoord ooit tezien tegen Alcides op een volgepakt sportpark Ezinge. Gem. 5000 toeschouwer, onvergetelijk.

bqandy

Well-known member
Was er nog een lichtpunt vanmiddag Mug? Al de zevende nederlaag op rij.
Als Juliana maandag in Meppel van MSC wint lijkt het me een gelopen koers qua titelstrijd.
Dan blijft het onderin nog aardig spannend en natuurlijk nog de derde periode. Quick'20 zal wel minmaal derde worden en de vervangende periode pakken.

Mug

Member
Het is Alcides niet gelukt om de punten in Meppel te houden. Alverna de beter voetballende ploeg, maar bij een 0 _ 0 stand kreeg Roy Visscher van Alcides de kans om Alcides op voorsprong te zetten, een kwartier voor het einde. Het zou niet verdient zijn, maar wie maalt daarom. Helaas voor Alcides , het surplus aan kwaliteit of de zwakke punten van Alcides kwamen in het laatste kwartier nog meer aan het licht en daarom een verdiende overwinning voor Alverna. Het gaat steeds moeilijker worden om rechtstreekse degradatie te ontlopen.

Ook mijn voorgevoel dat Msc niet ging winnen kwam uit, na een derby tegen Alcides laten ze in de volgende wedstrijd meestal punten liggen.Dat Achilles verloor bij Hollandia was ook geen verrassing. Het gaat nog spannend worden in de onderste regionen. Voor Be Quick jammer dat Juliana geen punten heeft laten liggen tegen Silvoorde. Kan een leuke wedstrijd worden, maandag in Meppel, Msc tegen Juliana

de waan

Well-known member
Juliana'31 staat alweer voor. Die lijken dus aardig op weg het kampioenschap veilig te stellen dit weekend.

De Groene Scout

Well-known member
Inderdaad 0-2 bij rust tegen MSC. Bij winst wordt het gaatje 6 punten en hebben ze een uitstekend paasweekend gehad met 2 lastige uitduels die gewonnen werden.

de waan

Well-known member
Oei, toch nog even een koude douche voor Juliana'31. MSC maakt in de blessuretijd de gelijkmaker. Eindstand: 2-2. Be Quick mag nog een klein beetje blijven hopen, maar nog altijd een voorsprong van vier punten.

Mug

Member
Msc laat 4 punten liggen in het paasweekend, daardoor blijft de 4de plek uit het zicht, eigenlijk een teleurstellend resultaat, vorig jaar op een haar na gepromoveerd naar de topklasse en nu een middenmoter met een eftal dat niet minder is dan vorig jaar, misschien nog de 3 de periode.

noordooster

Well-known member
MSC - Juliana '31 2 - 2.
In de eerste helft kwam Juliana met de wind in de rug op een 0 - 2 voorsprong.
Het eerste doelpunt was duidelijk buitenspel. MSC raakte wat van slag en al gauw werd het 0 - 2.
In de tweede helft speelde MSC met de wind mee en dat spel ligt de ploeg wel.
Carlos Lopes Macedo maakte al vlot de 1 - 2, maar verder leek de thuisclub niet te komen.
Totdat in blessuretijd Joel Huiskes net over de middenlijn met een prachtig schot 2 - 2 maakte.
Na afloop van de wedstrijd waren er nog wat opstootjes op en buiten het veld. Juliana had behoorlijk wat supporters mee.
Al met al was een gelijkspel wel terecht. Juliana voetbalde iets gemakkelijker , MSC zette daar veel strijd tegenover.
Ik kan me niet voorstellen dat Juliana '31 nog veel punten zal laten liggen. ( Ze hebben nu 4 punten voorsprong op Be Quick 1887 )
Scheidsrechter mevrouw de Jong floot een prima wedstrijd.

bqandy

Well-known member
MSC - Juliana '31 2 - 2.
In de eerste helft kwam Juliana met de wind in de rug op een 0 - 2 voorsprong.
Het eerste doelpunt was duidelijk buitenspel. MSC raakte wat van slag en al gauw werd het 0 - 2.
In de tweede helft speelde MSC met de wind mee en dat spel ligt de ploeg wel.
Carlos Lopes Macedo maakte al vlot de 1 - 2, maar verder leek de thuisclub niet te komen.
Totdat in blessuretijd Joel Huiskes net over de middenlijn met een prachtig schot 2 - 2 maakte.
Na afloop van de wedstrijd waren er nog wat opstootjes op en buiten het veld. Juliana had behoorlijk wat supporters mee.
Al met al was een gelijkspel wel terecht. Juliana voetbalde iets gemakkelijker , MSC zette daar veel strijd tegenover.
Ik kan me niet voorstellen dat Juliana '31 nog veel punten zal laten liggen. ( Ze hebben nu 4 punten voorsprong op Be Quick 1887 )
Scheidsrechter mevrouw de Jong floot een prima wedstrijd.

Dus jij was er ook. Mijn bevindingen zijn ongeveer hetzelfde alhoewel Van der Laan ontkende dat hij buitenspel stond.
http://www.tweenul.nl/nieuws/joel-huiskes-knalt-msc-naast-koploper-juliana31

noordooster

Well-known member
Dus jij was er ook. Mijn bevindingen zijn ongeveer hetzelfde alhoewel Van der Laan ontkende dat hij buitenspel stond.
http://www.tweenul.nl/nieuws/joel-huiskes-knalt-msc-naast-koploper-juliana31

Klopt, Andor.
Ik kon die buitenspel situatie behoorlijk goed zien en net als bijna alle spelers van MSC zag ik dat die doelpuntenmaker dik buitenspel stond.
Dat Carlos dat buitenspel ophief heb ik niet gezien.
Het gedoe na afloop van de wedstrijd begon eigenlijk met wel of niet een overtreding op Robert Schonewille waarop die nogal wat drukte maakte.
Dat zette zich voort na het laatste fluitsignaal waarop ook een aantal supporters, vooral van Juliana '31 , zich ermee ging bemoeien.
Op dat moment waren die natuurlijk ook teleurgesteld dat zij op de valreep 2 punten verspeelden.
Het was me bij een eerdere wedstrijd ook al opgevallen dat het behoorlijk fanatiek publiek is uit Malden.
De spelers van Juliana vonden de eerste goal van MSC niet terecht, omdat er werd doorgespeeld terwijl er iemand van hen geblesseerd op het veld lag ( na wel of niet een overtreding )

Bovenaan