Hoofdklasse C zondagamateurs 2014/2015

Mug

Member
Dus geen verlenging en ook geen strafschoppen, bij een gelijkspel is Msc de winnaar, rare regel !
 

de waan

Well-known member
Sowieso mogen ze van mij die periodes wel afschaffen en gewoon de nummers 2 t/m 4 nacompetitie laten spelen. Hoe vaak zie je niet dat een club die bijna het hele jaar tegen degradatie vecht ineens de derde periode wint en dan ook nog promoveert, omdat ze in de flow zitten. Je kunt je afvragen of dat terecht is.
 

bqandy

Well-known member
Sowieso mogen ze van mij die periodes wel afschaffen en gewoon de nummers 2 t/m 4 nacompetitie laten spelen. Hoe vaak zie je niet dat een club die bijna het hele jaar tegen degradatie vecht ineens de derde periode wint en dan ook nog promoveert, omdat ze in de flow zitten. Je kunt je afvragen of dat terecht is.

Het kan ook andersom. Heerenveen promoveerde ergens begin jaren '90 naar de eredivisie via de nacompetitie. De eerste periode werd gewonnen in de 1e divisie en toen was er een vrije val naar zowat de laatste plaats. Net er boven. En dan toch die nacompetitie winnen. Ik vind het wel leuk die periodetitels. Het geeft toch wat extra jeu aan de competities. Beter dan dat Belgische systeem waar ik nog geen moer van snap ondanks dubbele uitleg van een stageloper uit Belgie. :)
 

bqandy

Well-known member
Ik was een beetje onduidelijk, maar ik bedoelde dat in drieen snijden van de eerste klasse op een gegeven moment.

Bij AFC Arnhem gaat trainer Dennis van Beukering overigens toch weer door. Maar er is geen geld om spelers te betalen, dus zet men in op talent dat voor noppes wil komen spelen. Er zijn inmiddels vijf nieuwelingen en enkele spelers blijven alsnog. Ben bang dat het een beetje het DIO Groningen verhaal gaat worden. Misschien wel veel talent, maar voor de hoofdklasse te hoog gegrepen.
 

de waan

Well-known member
God ja, DIO Groningen. Die was ik alweer een beetje vergeten.

Morgen naar Meppel neem ik aan?
 

bqandy

Well-known member
God ja, DIO Groningen. Die was ik alweer een beetje vergeten.

Morgen naar Meppel neem ik aan?

Yep. Het moet wel een mooi en aanvallend potje worden. RKHVV moet aanvallen en MSC kan niet anders dan het offensief zoeken. Zo spelen de Meppelers al een paar jaar en als het loopt is het puur genieten. En RKHVV heeft ook voorin op de vleugels twee smaakmakers in de gelederen.
 

Mug

Member
Msc Rkhvv 1 1 Leuke wedstrijd, Msc kwam vlak na de pauze op 1 0 en had de meeste kansen om uit te lopen. 15 min voor het einde kwam Rkhvv op gelijke hoogte, maar toen was de pijp leeg bij Rkhvv. MSC verzuimde om de opgelegde kansen te verzilveren. Sportieve wedstrijd met veel strijd en vele hachelijke situatie voor beide doelen. Voor de neutrale toeschouwers een vermakelijke middag.
 

Unregistere

Well-known member
AFC Arnhem en NEC maken nog kans op handhaving. AFC Arnhem moet dit nu bewerkstelligen in een tweeluik tegen Rigtersbleek, NEC treft Silvolde.
 

bqandy

Well-known member
Dus de logische ruststand is 0-0. :)

Hahaha. Er waren behoorlijk wat kansen over en weer voor de pauze. Paal en lat voor RKHVV bijvoorbeeld.
En na rust. Wat kreeg MSC in de slotfase mogelijkheden zeg. Die waren moeilijker te missen dan te raken. Benjamins bv. Van 2 meter voor een leeg doel op de lat. Macedo voor een leeg doel naast. Een leuke en spannende pot.
 

bqandy

Well-known member
@Groene Scout Wat te denken van AFC. Al vijf wedstrijden op rij gewonnen. Ik zet mijn centjes op Van beukering cs.
 

Mug

Member
Vanavond, HBS den Haag tegen MSC Meppel , halve finale , voor promotie naar de topklasse. MSC is volgens mij topfavoriet, na de ervaring van vorig jaar in dit soort wedstrijden en de resultaten van de laatste wedstrijden , MSC zit in een goede reeks en HBS heeft al weken niet meer gespeeld .
 
Bovenaan