Het zit erop. Sneek dik verdiende kampioen. MSC , Rohda en RKHVV periode kampioenen. De winnaar gaat tegen HBS spelen in de halve finale. Germania en FVC gaan terug naar de 1ste klasse en NEC en AFC Arnhem gaan met de periodekampioenen van de 1 ste klasse uitmaken wie in de hoofdklasse blijven of komen. Alverna en Dieze West promoveren naar de hoofdklasse.
Even wat feiten: Sneek , met dezelfde spelers, alleen een nieuwe trainer, Berry Zanding heeft een geweldige stap vooruit gemaakt en terecht kampioen. MSC is van plek 3 naar plek 2 geklommen, weer een heel goed jaar. Rohda, van plek 6 naar plek 3, ook een goed jaar, alhoewel na de winst in de 1 ste peiode. Quick 20 van plek 2 naar plek 4, ik had iets meer van hun verwacht. Op plaats 5, RKHVV, 11 punten meer dan vorig jaar en een periode, super jaar voor RKHVV. Juliana, op de 6 plek, als degradant uit de topklasse had ik meer verwacht. Be Quick Groningen op plaats 7, Na degradatie en veel verloop van spelers, keurige in de middenmoot. Alcides, na vorig jaar 5de plek, nu 8ste plaats, elk jaar leveren zij iets in, veel geblesseerde spelers en een grote sponsor weg.De Bataven zijn ook 2 plaatsen gezakt. Achilles Assen, als debutant hebben zij zich net kunnen handhaven. NEC, vorig jaar 8 ste, nu p/d, teleurstellend. AFC Arnhem, als promovendus, niet stabiel genoeg, misschien redden zij het nog, maar dan ? Ook Germania bleek te zwak voor de hoofdklasse. Vorig jaar was FVC al geen hoogvlieger en dit jaar konden ze helemaal geen potten breken, terecht gedegradeerd . Ook moet ik concluderen dat het niveau in de hoofdklasse hard achteruit gaat en ook zie ik het aantal toeschouwers minder worden . Daar ik Alcideaan ben, en liefhebber, hoop ik voor Alcides dat het komende jaar beter gaat verlopen.