Hoofdklasse C zondagamateurs 2014/2015

Mug

Member
Ik denk dat Germania het kind van de rekening word, bij een gelijkspel of verlies tegen de Bataven en winst van Afc Arnhem tegen Alcides, komt het op het doelsaldo aan. Dan gaan waarschijnlijk Nec en Afc Arnhem nakompetitie spelen en degraderen Germania en Fvc.
 

bqandy

Well-known member
Ik denk dat Germania het kind van de rekening word, bij een gelijkspel of verlies tegen de Bataven en winst van Afc Arnhem tegen Alcides, komt het op het doelsaldo aan. Dan gaan waarschijnlijk Nec en Afc Arnhem nakompetitie spelen en degraderen Germania en Fvc.

Als twee ploegen gelijk eindigen en het gaat om directe degradatie dan volgt er een beslissingswedstrijd. Bij een gelijk puntenaantal rond nacompetitie tegen degradatie gaat het om doelsaldo. Dat is van De Bataven het slechtst.

Ik sprak vorige week nog even met de trainer en wat spelers van AFC Arnhem. De complete selectie gaat weg en wat er volgend seizoen staat is onduidelijk. Men kan niet putten uit het tweede en ook niet uit de jeugd. Mocht AFC zich in een Houdini act weten te handhaven dan is de eerste degradant volgend seizoen al bekend. Of er moet ineens van alles gehaald worden. De spelers gaan er nog wel voor, want het is hun eer te na om te degraderen.
 

Mug

Member
Het zit erop. Sneek dik verdiende kampioen. MSC , Rohda en RKHVV periode kampioenen. De winnaar gaat tegen HBS spelen in de halve finale. Germania en FVC gaan terug naar de 1ste klasse en NEC en AFC Arnhem gaan met de periodekampioenen van de 1 ste klasse uitmaken wie in de hoofdklasse blijven of komen. Alverna en Dieze West promoveren naar de hoofdklasse.
Even wat feiten: Sneek , met dezelfde spelers, alleen een nieuwe trainer, Berry Zanding heeft een geweldige stap vooruit gemaakt en terecht kampioen. MSC is van plek 3 naar plek 2 geklommen, weer een heel goed jaar. Rohda, van plek 6 naar plek 3, ook een goed jaar, alhoewel na de winst in de 1 ste peiode. Quick 20 van plek 2 naar plek 4, ik had iets meer van hun verwacht. Op plaats 5, RKHVV, 11 punten meer dan vorig jaar en een periode, super jaar voor RKHVV. Juliana, op de 6 plek, als degradant uit de topklasse had ik meer verwacht. Be Quick Groningen op plaats 7, Na degradatie en veel verloop van spelers, keurige in de middenmoot. Alcides, na vorig jaar 5de plek, nu 8ste plaats, elk jaar leveren zij iets in, veel geblesseerde spelers en een grote sponsor weg.De Bataven zijn ook 2 plaatsen gezakt. Achilles Assen, als debutant hebben zij zich net kunnen handhaven. NEC, vorig jaar 8 ste, nu p/d, teleurstellend. AFC Arnhem, als promovendus, niet stabiel genoeg, misschien redden zij het nog, maar dan ? Ook Germania bleek te zwak voor de hoofdklasse. Vorig jaar was FVC al geen hoogvlieger en dit jaar konden ze helemaal geen potten breken, terecht gedegradeerd . Ook moet ik concluderen dat het niveau in de hoofdklasse hard achteruit gaat en ook zie ik het aantal toeschouwers minder worden . Daar ik Alcideaan ben, en liefhebber, hoop ik voor Alcides dat het komende jaar beter gaat verlopen.
 

bqandy

Well-known member
Eens met de analyse van Mug.
RKHVV de grote verrassing. Na jaren tegen degradatie knokken in ??n keer naar de nacompetitie voor promotie. Aderlating is wel dat Cem Kose, toch een van de belangrijke spelers, ineens naar Excelsior'31 gaat na toegezegd te hebben bij RKHVV te blijven. Zal je zien dat het vertrek van zo'n speler volgend seizoen een paar plekken scheelt in negatieve zin.

Quick'20 viel me wat tegen net als Alcides. En als het steeds wat lager gaat zoals MUG zegt, dan volgt er een moeilijk jaar. Veel goede spelers weg en/of geblesseerd.

De grootste stunt is natuurlijk AFC Arnhem. Een maand geleden dood en begraven en toch nacompetitie gehaald tegen degradatie.

Ik zit overigens al met een half oog naar volgend seizoen te kijken wat betreft versterkingen. Rohda krijgt flinke klappen in negatieve zin. Veel bepalende spelers weg. Alcides wordt er ook nog niet bepaald sterker op. De complete selectie van AFC Arnhem gaat weg. De enige club die er, op papier tenminste, flink op vooruit gaat is Be Quick 1887.

Maar er volgen vast nog wel wat leuke "transfers".

Overzichtje: http://www.zondaghoofdklasse.nl/nieuws/3387
 

de waan

Well-known member
Excelsior heeft er wel een handje van om al vastgelegde spelers te halen.

Gaat RKHVV er nog wat aan doen? Of was het een sigarenkistjesovereenkomst.
 

bqandy

Well-known member
Zondag start de nacompetitie. Omdat er drie en misschien wel vier westelijke clubs vanuit de topklasse naar de hoofdklasse degraderen zal er wel een club uit west of zuid bij noordoost ingedeeld worden. En misschien wel twee als een club uit de hoofdklasse C de topklasse bereikt. Dan maar meteen die twee uit Oss. Mijn oude jeugdcluppie sv TOP (Tot Ons Plezier) en jeugdrivaal OSS'20. (Oefening Staalt Spieren) Lijkt me wel grappig. :rumcolaa:

Zondag:
Algeheel periodekampioenschap hoofdklasse C
Rohda Raalte ? MSC

Hoofdklasse ? eerste klasse
Rigtersbleek ? SVBO
Erica ? Silvolde
AFC Arnhem ? Hoogeveen
Hoogland - NEC
 

bqandy

Well-known member
Spelers zesde op de bank

Van Beukering heeft inmiddels definitief besloten te stoppen als trainer van AFC Arnhem, want er is weinig perspectief: “Alle spelers vertrekken, ik heb geen middelen, ik heb niks”. Halverwege het seizoen stopten al veel spelers, omdat de winstpremies niet betaald werden. “Ik heb serieus spelers van het zesde op de bank gehad en vorige week moest reserve doelman Tim Schoofs zelfs invallen. Hij scoorde wel en dat is hartstikke mooi voor die jongen”.

Hele artikel: http://www.tweenul.nl/nieuws/stad-groningen/afc-arnhem-leeft-nog-na-winst-op-be-quick-1887
 

de waan

Well-known member
MSC wint met 2-0 bij Rohda Raalte. Ook komend seizoen dus helaas slechts een Overijsselse club in de topklasse.
 

De Groene Scout

Well-known member
De Hoofdklasse kon er nog wel eens een stuk leuker uit gaan zien. Rigtersbleek na vandaag ook serieus kandidaat om toe te treden tot de hoofdklasse.
De spelers hebben ze er volgens mij wel voor komend seizoen.
 

Mug

Member
Daar staat tegenover dat MSC weleens naar de topklasse kan gaan. Ze hebben de eerste stap al gezet door Rohda Raalte te verslaan. Voor mij is dan ook MSC de topfavoriet.
 

Mug

Member
Mooi om op Twee nul te lezen dat er twee Alcideanen zijn uitgenodigd om mee te spelen in het sterrenteam. Gefeliciteerd , Bas van Wegen en Bjorn Zwikker, dik verdiend en terecht.
 

bqandy

Well-known member
Dus Rohda is voor 95% zeker uitgeschakeld.

Lijkt me wel en ook misschien het beste. Diverse bepalende spelers gaan weg. Meestal weet Rohda dat met talent uit de regio op te vangen, maar dit jaar zijn de klappen wel hard. Zo gaat Dennis Hettenga naar Go Ahead Eagles voor het beloften elftal. Zo heeft FC Groningen al de beste speler van Achilles 1894 gehaald (Joel Amakodo). Ook voor het beloftenteam. Ook een kant van de nieuwe pyramide. Goede amateurclubs afromen voor een tweede elftal van de profs.

Maar on topic. MSC pakt het algehele periode kampioenschap in C vast wel. Maar dan komt HBS. Dat is toch wel andere koek.
 

De Groene Scout

Well-known member
RKHVV won vanavond ook van Rohda (3-1).
Maandag dus de beslissende wedstrijd tussen MSC en RKHVV. De winnaar speelt tegen HBS
 

bqandy

Well-known member
RKHVV won vanavond ook van Rohda (3-1).
Maandag dus de beslissende wedstrijd tussen MSC en RKHVV. De winnaar speelt tegen HBS

Omdat MSC hoger eindigde in de reguliere competitie is een remise voor de Meppelers voldoende. Maar omdat het concept van MSC altijd aanvallend is, kan het een mooie pot worden.Want RKHVV moet ook winnen.
 
Bovenaan