Hoofdklasse B zondagamateurs

Unregistere

Well-known member
In B keurig zeven ploegen met drie punten en dus ook zeven met nul. De koplopers zijn, achtereenvolgens op basis van doelsaldo: Dongen (3-1 tegen SV TOP), Halsteren (3-1 tegen OSS '20), Vlissingen (3-1 tegen Gemert door Mallie, Pattinama en Bierkens), DOSKO (0-2 bij DESO), Groene Ster (2-1 tegen Baronie), UDI '19 / Beter Bed (2-3 bij Gestel) en EHC / Heuts (1-2 bij Blauw Geel '38).
 

Joost

Well-known member
Spektakel bij Gemert en Blauw Geel '38; 6-4.

Ik heb het idee dat er een paar Brabantse bolwerkjes een flinke terugslag aan het krijgen zijn. Deurne en Schijndel zijn al jaren daarmee bezig en zijn beide dramatisch gestart in de 1e klasse. TOP heeft interne problemen en bij Blauw Geel lijkt het ieder jaar minder te worden.
 

Unregistere

Well-known member
Nu is Gemert ieder jaar ook wel een titelkandidaat toch, dus op zich kan je daar wel verliezen? Al is nul uit twee geen fijne start natuurlijk.
 

Joost

Well-known member
In de beker wisten ze met pijn en moeite een poule met enkel 1e klassers te overleven en afgelopen week was er een 1-2 nederlaag tegen promovendus EHC.
Ik heb via via wel eens contact met een vader van een van de spelers die vanuit de jeugd doorgestroomd is, die vertelde dat het jaarlijks minder werd.
 

Unregistere

Well-known member
In B viel naast de door Joost er al genoemde doelpuntrijke match tussen Gemert en Blauw Geel '38 ook de zege van Gestel bij Baronie op. 1-2, diep in blessuretijd. Vlissingen (0-3 bij TOP, goals van Pattinama (2) en H. Bouzambou) en UDI '19 / Beter Bed (2-1 tegen Halsteren) hebben nog de maximale score.

Daarachter komen het Dongen van Ron Timmers en DOSKO - zij speelden 0-0 in hun onderlinge duel -, EHC / Heuts (1-1 tegen DESO) en Groene Ster (0-0 bij OSS '20) met vier punten.
 

Unregistere

Well-known member
In B verspeelden Vlissingen (0-0 tegen EHC / Heuts) en UDI '19 / Beter Bed (0-0 bij Groene Ster) de eerste punten. Dongen (2-0 tegen Gemert) en DOSKO (0-2 bij Blauw Geel '38) sloten dus aan. Vier koplopers met zeven punten.

Behalve Blauw Geel '38 is ook TOP nog puntloos. Ze verloren de derby bij OSS '20 met liefst 5-2. Verder nog: Halsteren - Baronie 2-3 en Gestel - DESO 2-1.
 

Unregistere

Well-known member
In B hebben we drie koplopers met tien punten. Vlissingen (0-2 bij Baronie dankzij Abdenbi en Pattinama), Dongen (0-1 bij EHC / Heuts) en DOSKO (1-0 tegen Gestel).

Verder verloor UDI '19 met 0-3 van OSS '20, terwijl Blauw Geel '38 (5-0 verlies bij DESO) en TOP (0-3 verloren van Groene Ster) nog altijd puntloos zijn.

Tot slot: Gemert - Halsteren 5-1.
 

Unregistere

Well-known member
In B staat Dongen na een 3-0 zege op DESO nu bovenaan met 13 punten. Vlissingen (2-2 tegen Blauw Geel '38 dat het eerste punt pakte, Pattinama maakte beide Zeeuwse goals) volgt met 11 punten, daarna hebben OSS '20 (3-1 tegen Baronie), DOSKO en UDI '19 / Beter Bed (UDI won de onderlinge ontmoeting met 1-0) nu 10 punten.

Gemert (0-2 bij Groene Ster) en Gestel (4-1 tegen het puntloze TOP) sluiten het linkerrijtje af. Verder won EHC / Heuts met 1-2 bij Halsteren.
 

Unregistere

Well-known member
In B blijft Dongen koploper na een 1-2 overwinning bij Blauw Geel '38. Vlissingen is tweede, die ploeg won met 0-1 van DESO, uiteraard dankzij Josimar Pattinama. Ook OSS '20 won en wel met 1-2 bij Gemert.

DOSKO (1-1 tegen Groene Ster) en UDI '19 / Beter Bed (3-1 verlies bij Baronie) geven wat terrein prijs.

Verder nog: EHC / Heuts - Gestel 4-3, TOP - Halsteren 0-4. TOP nog altijd puntloos.
 

Unregistere

Well-known member
In B deelt Vlissingen nu de koppositie met Dongen. Vlissingen won met 4-2 van DOSKO (goals van Geerman, Pentury, El Hattach en Mallie), Dongen bleef op 1-1 steken bij Gestel. Beide koplopers hebben 17 punten. EHC / Heuts won met 3-4 bij OSS '20 en is nu derde op drie punten, OSS '20 is vierde op vier punten. UDI '19 / Beter Bed en Gemert speelden doelpuntloos gelijk en hebben daar allebei weinig aan.

Verder nog: Baronie - TOP 3-0 (zevende nederlaag voor TOP), Halsteren - Blauw Geel '38 2-2 en Groene Ster - DESO 0-1.
 

Unregistere

Well-known member
In B ging de periodetitel naar Dongen. In een rechtstreeks gevecht wonnen zij met 4-2 van concurrent Vlissingen. Regilio Pinas scoorde twee keer voor de Zeeuwen. Na afloop schijnt een groepje beschonken Dongen-supporters nog een klein vechtpartijtje veroorzaakt te hebben. In de rust ontbrak volgens - een inmiddels verwijderde - tweet de gebruikelijke thee en / of limonade voor Vlissingen in de kleedkamer. Succesvolle koude oorlog in Dongen!

Dongen nu dus 20 punten, Vlissingen heeft er 17. Net als EHC / Heuts, dat met 1-0 won van Groene Ster. OSS '20 (1-1 bij DOSKO) en UDI '19 / Beter Bed (0-2 winst bij het puntloze TOP) staan gedeeld vierde met 14 punten. Daarna komt Gemert met 13 punten. Zij klopten Baronie gisteravond al met 4-0.

Verder nog: Blauw Geel '38 - Gestel 2-0, DESO - Halsteren 1-2
 

bqandy

Well-known member
Is de selectie van TOP echt zo dramatisch? Ik begreep dat ze toch wel vertrouwen hadden in de nieuwe groep nadat zo'n beetje iedereen naar DESO was over gelopen.
Ik liep als D en C junior bij TOP rond, dus ik volg het nog steeds een beetje.
 

Unregistere

Well-known member
Is de selectie van TOP echt zo dramatisch? Ik begreep dat ze toch wel vertrouwen hadden in de nieuwe groep nadat zo'n beetje iedereen naar DESO was over gelopen.
Ik liep als D en C junior bij TOP rond, dus ik volg het nog steeds een beetje.

Geen idee. Ik denk wel dat deze steunbetuiging op afstand hen heeft geholpen vandaag, want ze wonnen voor het eerst!

Dongen blijft na een 1-3 zege bij UDI '19 koploper. Vlissingen lijkt het na de teleurstelling van vorige week even kwijt, vandaag 0-0 bij Gestel en nu dus derde op vijf punten van Dongen. EHC won wel, met 0-1 bij Baronie, en is tweede op drie punten van de koploper.

Onderin won TOP voor het eerst. Met 3-1 van Gemert nog wel!

Verder nog: Halsteren - DOSKO 2-2, OSS '20 - DESO 1-3, Groene Ster - Blauw Geel '38 0-2.
 

de waan

Well-known member
Gemert is ook niet meer wat het is geweest lijkt het. Jammer wel, toch een begrip in het zuidelijke amateurvoetbal.
 

bqandy

Well-known member
Ik zat vanmiddag in Assen bij Achilles 1894 - Rohda Raalte op de tribune en dan rats ik altijd snel door de tweets heen om weinig van de echte wedstrijd te missen. Maar ik las wel iets van Gemert en 9 man aan het einde. :)
 

Unregistere

Well-known member
In B verspeelde koploper Dongen punten. Het bleef 2-2 tegen Halsteren. EHC kwam dus dichterbij (op ??n punt), want die wonnen met 5-1 van TOP. Die ploeg kan de eerste zege dus geen goed vervolg geven en blijft laatste. Vlissingen is het kwijt. De Zeeuwen verloren met 1-2 van UDI '19 / Beter Bed. Hoessein Bouzambou scoorde voor Vlissingen, maar dat was te laat. Vlissingen derde op zes punten van Dongen.

Verder: DOSKO - Baronie 3-0, Blauw Geel '38 - OSS '20 0-0, DESO - Gemert 0-3 en Gestel - Groene Ster 4-2
 

Unregistere

Well-known member
In B wint koploper Dongen met 1-2 bij Groene Ster. EHC verloor met 1-0 bij Gemert, dus Dongen staat vier punten los. UDI '19 is derde na een 2-0 zege op DESO. Vlissingen bleef bij Halsteren op 2-2 steken, door goals van De Kubber en Hoessein Bouzambou.

Onderin won TOP voor de tweede keer dit seizoen: 4-3 tegen DOSKO.

Verder: Baronie - Blauw Geel '38 0-0, OSS '20 - Gestel 3-0
 

Unregistere

Well-known member
In B blijft Dongen koploper. Het ging niet eenvoudig, maar de 1-0 zege op OSS '20 was voldoende om de voorsprong van vier punten op achtervolger EHC in stand te houden. EHC won zelf met 3-0 van UDI '19. De Udenaren staan nu al tien punten achter op Dongen.

Daarachter volgen DOSKO en Gemert, twee teams die elkaar vandaag troffen. DOSKO won met 3-2. Vlissingen verloor met 0-2 van Groene Ster, mogelijk hebben de beschuldigingen van vorige week toch hun impact. Verrassend verlies in elk geval, de Limburgers staan immers niet hoog.

Verder nog: Blauw Geel '38 - TOP 3-0, DESO - Baronie 3-0, Gestel - Halsteren 4-1. Baronie en TOP staan nu laatste en voorlaatste.
 
Bovenaan