Hoofdklasse B zondagamateurs

de waan

Well-known member
Toch wel van de zotte dat de spannendse aller hoofdklassen nog geen eigen topic heeft.

Vanmiddag de ontknoping van een heel spannende titelstrijd.

Stand aan kop:
TEC 25-50
Gemert + 25-49
Dongen 25-48
UDI'19 25-46
Blauw Geel'38 25-46
sv OSS 1920 25-45

Programma van vanmiddag:
AWC - UDI'19 -
De Valk - Gemert -
sv OSS 1920 - Dongen -
Blauw Geel'38 - TEC -

Eerste periode voor DOSKO, 3e waarschijnlijk voor OSS'20, dus TEC en Dongen kunnen nog kampioen worden, maar ook overal naast grijpen. Blauw Geel'38 kan nog een vervangende periode winnen, dus TEC zal vol aan de bak moeten. De Valk is al gedegradeerd.
 

Unregistere

Well-known member
De vierde promotie in vijf jaar... Zit waarschijnlijk ook een verhaal achter. Jammer voor Dongen, grijpen uiteindelijk overal naast.
 

de waan

Well-known member
TEC speelde in 03-04 nog hoofdklasse en tussen '08 en '11 3e klasse. In vijf seizoenen dus drie keer gedegradeerd en daarna in vijf jaar tijd vier keer gepromoveerd. Heel apart.
 

Unregistere

Well-known member
DOSKO - Gemert eindigde vandaag in 1-1.

Oh, dat zei Waan dus ook net al. Dan voeg ik maar toe dat Toon Jochems namens DOSKO de 1-0 maakte na een half uur en dat Gemert kort na rust via Youri van Brussel op gelijke hoogte kwam.

En dat onderin het doek voor Schijndel wel is gevallen. Verloren de eerste pot van het tweeluik tegen Beerse Boys met liefst 6-0. Schijndel dus vrijwel zeker gedegradeerd.

Deurne begon de nacompetitie op handhaving iets beter, al biedt de 2-1 zege thuis tegen Bekkerveld nog weinig garanties.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Gisteravond OSS '20 - DOSKO. Laatstgenoemde moest wel winnen na de eerdere deling met Gemert. OSS '20 kwam echter op 2-0 voor. DOSKO zette alles op alles en kwam via een goal van doelman Maik van den Kieboom tien minuten voor tijd terug. Vijf minuten later was het zelfs 2-2, maar daarna profiteerde OSS '20 van de aanvalsdrang van de bezoekers en won met 4-2.

Maandag heeft OSS '20 genoeg een gelijkspel in en tegen Gemert.
 

Unregistere

Well-known member
OSS '20 deed wat het moest doen en speelt gelijk bij Gemert: 1-1.

Nu een tweestrijd met Vlissingen om een finaleplek in de nacompetitie.

Voor Schijndel viel onderin het doek. Een 3-1 zege op Beerse Boys was na de eerdere dikke nederlaag onvoldoende. Deurne, dat met 0-1 won bij Bekkerveld, mag wel blijven hopen op handhaving.

Deurne strijdt nu met Gestel om een plek in de hoofdklasse, ook Beerse Boys en DESO doen dat.
 

Joost

Well-known member
Erg verrassend dat uiteindelijk OSS 1920 het haalt. Dat is volgens mij niet een van de grote clubs uit Oss.
 

de waan

Well-known member
Ik heb toevallig vanmiddag even gekeken en ik denk dat het juist de grootste club uit Oss is. Veel teams.

Overigens maakten ze pas vlak voor tijd de gelijkmaker.
 

Joost

Well-known member
Ik heb toevallig vanmiddag even gekeken en ik denk dat het juist de grootste club uit Oss is. Veel teams.

Overigens maakten ze pas vlak voor tijd de gelijkmaker.

Ik moet 't anders formuleren. OSS 1920 behoorde nooit tot de best presterende teams. Al zie ik net dat ze toch al langer in de 1e klasse speelden dan gedacht. TOP is gevoelsmatig de beste club in Oss. Maar OSS 1920 heeft op gebied van 't eerste dan wel het beste beleid.
 

Unregistere

Well-known member
Vorige week degradeerde Schijndel via de nacompetitie. Deurne plaatste zich wel voor de finaleronde.

Vandaag maakte Deurne een 2-0 achterstand goed bij Gestel en won uiteindelijk met 2-3. De kans op handhaving is dus zeker aanwezig.

DESO en Beerse Boys strijden met elkaar om promotie. Vandaag bleef het 0-0, dus kan nog alle kanten op.
 

Unregistere

Well-known member
Deurne is ondanks de goede uitgangspositie gedegradeerd. Vorige week 2-3 winst bij Gestel, maar vandaag op eigen veld met 3-6 verloren. Gestel promoveert dus.

Dat geldt ook voor DESO, dat na verlenging met 3-1 te sterk was voor Beerse Boys.
 

de waan

Well-known member
Volgend jaar heeft Oss (57.000) inwoners dus een club in de eerste divisie en 3 in de hoofdklasse. Dat is ook best apart. Overigens heeft DESO maar 1 jeugdelftal, dus die komen niet in aanmerking voor de nieuwe topklasse.
 

de waan

Well-known member
Komt omdat het allemaal initiatieven van ??n of enkele mensen zijn. Dan moet je wel heel gedisciplineerd zijn wil je dat jaar na jaar volhouden.
 

Unregistere

Well-known member
Klopt. Al is Voetbal op Zaterdag ooit ook zo begonnen en die site is toch wel min of meer uitgegroeid tot een begrip in het zaterdagvoetbal. Al drijven ook zij op de bijdragen van de vrijwilligers van diverse clubs natuurlijk. Daar kleven voor- en nadelen aan, maar het werkt wel.
 
Bovenaan