Hoofdklasse B zondag 2020-2021

Unregistere

Well-known member
IFC speelde doelpuntloos gelijk bij Baronie. Lijkt mij niet onaardig.

Na twee duels hebben alleen AWC (4-1 tegen EHC) en Halsteren (3-0 tegen Orion, Donny Gorter maakte als invaller zijn debuut) de maximale score.

Behalve Orion staan ook Nuenen (zaterdagavond al met 2-1 verloren bij OJC) en Moerse Boys (0-2 tegen UDI '19) nog op nul punten.

VOC pakte een puntje in Limburg: 2-2 bij Minor. Bas van der Storm en Yannick Koevermans scoorden voor de deftige Rotterdammers. Juliana '31 verloor thuis van Meerssen (1-2).
 

Unregistere

Well-known member
Drie koplopers na vandaag. IFC (5-1 winst tegen Minor, zelfs zonder goalgetter Rombouts, maar met treffers van Leona, Slingerland, Ott, van Eijken en Kiflom Tsegay), Baronie (0-4 bij debutant TOGB, dat met negen man eindigde) en Meerssen (1-2 bij UDI '19). Allemaal 7 uit 3.

AWC was vrij en staat er met 6 uit 2 eigenlijk beter voor.

Halsteren verloor voor het eerst punten, een 2-1 nederlaag bij EHC. VOC ging onderuit tegen Orion (1-3) en voor het spektakel moest je bij Nuenen - Moerse Boys zijn: 3-5!

Juliana '31 - OJC Rosmalen werd afgelast vanwege coronaperikelen bij de bezoekers.
 

Unregistere

Well-known member
IFC-trainer Jack van den Berg hamert al sinds de voorbereiding op de geringe breedte van zijn selectie. Vandaag moesten de Ambachters het doen zonder de twee vaste vleugelverdedigers, hun eerste vervanger en goaltjesdief Nico Ramos. Dat brak de ploeg kennelijk toch op, want bij Moerse Boys werd de eerste nederlaag geleden: 1-0. De club uit Zundert was vorig seizoen ook al een beetje een angstgegner voor onze buren, dus mogelijk speelde dat ook mee.

Baronie, dat AWC met 8-0 vermorzelde, is nu dus alleen koploper met tien punten uit vier duels. Daarna volgt Halsteren (3-2 tegen VOC) met negen punten, dan Meerssen (0-0 tegen EHC) met acht. IFC en EHC hebben zeven punten.

Debutant TOGB nam knap een punt mee bij (zelfverklaard?) titelkandidaat OJC Rosmalen: 2-2.

Verder nog: Orion - Nuenen 3-1 en Minor - UDI '19 2-3. Nuenen als enige nog puntloos.
 

Unregistere

Well-known member
IFC verloor voor de tweede week op een rij. Meerssen kwam al snel op voorsprong en verdubbelde de marge nog voor rust. De Limburgers gaven die 0-2 niet meer prijs. IFC nu zesde, al op zes punten van lijstaanvoerder Baronie. Die ploeg droogde EHC af: 0-6. Meerssen staat tweede.

VOC won voor het eerst, tegen Moerse Boys werd het 2-0 voor de deftige Rotterdammers. TOGB verloor dan juist weer van Orion (0-1).

Nummer drie Halsteren kwam niet in actie tegen Juliana '31 vanwege coronaperikelen.
 

Unregistere

Well-known member
Er zijn wat coronagevallen in de selectie van IFC. Trainer Jack van den Berg kan zich dan ook bijna niet voorstellen dat de wedstrijd bij Orion morgen doorgaat, maar vooralsnog staat het duel nog wel in de planning.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ook vandaag speelt Juliana'31 niet. Na 6 speelrondes liggen ze na vanmiddag dus al 4 duels achter. Dat is nu al een mooie uitdaging voor de competitieleiders.
 

Unregistere

Well-known member
Meerssen is de nieuwe koploper door een 2-0 zege op de deftige jongens uit Hillegersberg, VOC dus. Het hielp natuurlijk ook mee dat Baronie niet speelde.

Halsteren liet zich verrassen door AWC: 1-2. De bezoekers staan daarom nu derde in de flink scheve stand.

TOGB won keurig bij Minor (1-2), OJC Rosmalen zette UDI '19 opzij (3-1) en bij Moerse Boys - EHC (2-2) kwam er geen winnaar.
 

Unregistere

Well-known member
De wegen van IFC en trainer Jack van den Berg zullen na dit seizoen scheiden. De Ambachters willen het beleid met 'eigen jeugd' doortrekken en zoeken dus een ander soort trainer. Het staat er niet met zo veel woorden, maar dit lijkt een volgende stap richting een overgang van prestatief zondagvoetbal naar de zaterdag. Dat team is nu een opleidingsteam, al heeft er nog niemand vanuit dat team de stap naar zondag 1 gezet.

EpIHGX7XUAIh23z
 

Unregistere

Well-known member
is een fusie een logische vervolgstap?

Denk ik niet. Kan ook niet snel bedenken welke voordelen beide clubs daar echt van zullen hebben.

Daarnaast verwacht ik dat de oudere leden van beide verenigingen, veelal wonend in een bepaald deel van Hendrik-Ido-Ambacht, dat absoluut niet willen. Laat IFC maar proberen om flink te klimmen op zaterdag, zodat we op termijn misschien een derby krijgen. Is veel leuker.
 

de waan

Well-known member
Denk ik niet. Kan ook niet snel bedenken welke voordelen beide clubs daar echt van zullen hebben.

Daarnaast verwacht ik dat de oudere leden van beide verenigingen, veelal wonend in een bepaald deel van Hendrik-Ido-Ambacht, dat absoluut niet willen. Laat IFC maar proberen om flink te klimmen op zaterdag, zodat we op termijn misschien een derby krijgen. Is veel leuker.

HIA heeft bijna 31.000 inwoners. Daar lijkt me prima plaats voor twee clubs.

Verder een heel helder en goed doordacht verhaal. Sterkt mij ook weer verder in de theorie die ik in za-zo-topic plaatste.
 

Unregistere

Well-known member
HIA heeft bijna 31.000 inwoners. Daar lijkt me prima plaats voor twee clubs.

Verder een heel helder en goed doordacht verhaal. Sterkt mij ook weer verder in de theorie die ik in za-zo-topic plaatste.

Klopt hoor, kan ook makkelijk. Zeker omdat de verwachting is dat er nog wat groei aan zit te komen qua inwoneraantal. De verenigingen verschillen in de kern ook wel te veel van elkaar om echt te fuseren, lijkt mij.

Het verhaal klopt inderdaad prima. Ik ben wel heel nieuwsgierig welke spelers van de zondag de stap willen zetten naar het lagere niveau op de zaterdag. Maar daar komt ongetwijfeld in de komende maanden meer duidelijkheid over.
 
Bovenaan