Hoofdklasse B zondag 2020-2021

Unregistere

Well-known member
Geldschieter Hof is daar op eigen houtje mee bezig inderdaad. Zou dan alleen om het eerste elftal gaan.

Binnen de vereniging is een groep bezig om een doorstart te maken met de jeugd. Die blijft dan gewoon op het huidige sportpark actief en gaat zeker niet naar de velden van Rotterdam United. Daar is de gemeente ook blij mee. Maar die groep wil niets met Hof te maken hebben en heeft ook geen belangstelling voor Leonidas 1.

Het verhaal over het einde kwam ook uit de koker van Hof en verraste de andere leden behoorlijk. Begint dus een aardige soap te worden.
 

Batigoal

Well-known member
Splitsing van verenigingen zit er dus aan te komen? Leonidas-Rotterdam United voor het eerste en Leonidas alleen nog voor de jeugdteams.
 

Unregistere

Well-known member
Splitsing van verenigingen zit er dus aan te komen? Leonidas-Rotterdam United voor het eerste en Leonidas alleen nog voor de jeugdteams.

Idee is nu volgens mij dat ze nog een jaartje als Leonidas spelen en dan te gast zijn bij Rotterdam United. Uiteraard als de KNVB en de gemeente akkoord gaan. Daarna moet het sowieso Rotterdam United gaan heten voor de senioren.

Jeugd zal dan wel verder gaan als Leonidas, vermoed ik.
 

Deathprod

Active member
Dat hebben ze bij SVV ook geprobeerd. Om dit seizoen als SVV/Leonidas Combinatie te gaan voetballen. Maar het voorstel was daar weggestemd.
 

Unregistere

Well-known member
De samenwerking met Rotterdam United is toch niet van de grond gekomen. Ook gesprekken met HBSS en Deltasport liepen op niets. Daardoor lijkt voor Leonidas zondag 1 toch het doek te vallen.

De club wil wel graag door met het eerste zaterdagteam en de jeugdafdeling. Zeg maar de groep 'doorstart', die dan weer niets met de grote geldschieter te maken wil hebben. Lekker onduidelijk allemaal dus.
 

Unregistere

Well-known member
Leonidas heeft de KNVB officieel verzocht alle zondagteams, inclusief het eerste elftal, terug te trekken. Wordt dus een hoofdklasse met 15 clubs.
 

de waan

Well-known member
En wat is dan het idee erachter dat ze alleen de zondagteams terugtrekken. Het 1e snap ik nog, maar waarom de overige teams dan ook?
 

Unregistere

Well-known member
Die logica ontgaat mij ook. Misschien dat de vrijwilligers, vooral actief bij de jeugd, wel op zaterdag aan de slag willen blijven en niet op zondag? Al is dat een wilde gok hoor.

Dit staat in het bericht van VoetbalRotterdam, maar dat geeft ook geen duidelijkheid:

Leonidas zal met haar zaterdagafdeling gewoon gaan uitkomen in de zaterdag derde klasse. Ook alle andere teams op zaterdag blijven in de competitie. Op zondag zal Leonidas vijf elftallen terugtrekken en ziet het ook vier jeugdelftallen niet meer terug. Één jeugdelftal heeft inmiddels bij de KNVB overschrijving aangevraagd naar Zestienhoven.
 

Unregistere

Well-known member
Zondag de eerste pot van het seizoen voor de krant. Gelijk een leuke, IFC thuis tegen OJC Rosmalen. Twee teams die bovenin verwacht worden. En Jack versus Willem, altijd een prestigeduel.

Mogelijk kunnen de Ambachters dan al beschikken over Levi Marengo. Hij komt over van het ter ziele gegane zondagteam van Leonidas, als de KNVB meewerkt uiteraard.

Ook Issam El Hank van Leonidas heeft al een nieuwe club gevonden. Hij gaat naar Neptunus-Schiebroek, ook weer onder voorbehoud van goedkeuring door de bond.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Een column op RTV Rijnmond over de val van Leonidas:

 

de waan

Well-known member
Ik had verwacht dat hij dan wel de groep behoorde die ze eruit wilden kieperen. Maar dat is kennelijk niet het geval als ik het zo lees.
 

Unregistere

Well-known member
Ik had verwacht dat hij dan wel de groep behoorde die ze eruit wilden kieperen. Maar dat is kennelijk niet het geval als ik het zo lees.

Dat was ook de eerste berichtgeving, die groep rond de jeugd had het daar ook over. Maar hij zit natuurlijk wel in het kamp van de nieuwe voorzitter, dus kennelijk blijft hij alsnog binnenboord. Maar dan niet meer als geldschieter.

Die ballenman waar @de Kok het over heeft, zal incidenteel wellicht wel iets gedaan hebben. Maar het is altijd Hof geweest die de grote man was bij Leonidas. Waarbij ik zelfs niet uitsluit dat hij op een bepaalde manier ook verbonden is / was aan Samba Football.
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag mijn eerste potje in deze afdeling bezocht. IFC mocht het thuis opnemen tegen OJC Rosmalen. De Ambachters, met vier nieuwkomers in de basis, begonnen prima. Binnen elf minuten al 2-0, twee keer Mitchel Ott. Wel met wat hulp van een zwak verdedigend OJC. De eerste counter van de gasten leverde de aansluitingstreffer door Dennis Knuiman op, maar daarna was het woord weer aan IFC. Aanvoerder Danny Slingerland, tegenwoordig een soort dubbelganger van Marko Pantelic, schoot vanaf de stip de 3-1 binnen. De strafschop werd verkregen nadat een inzet van Slingerland op een arm eindigde. Kort voor rust weer geklungel bij OJC en goaltjesdief Yoeri Rombouts pikte zijn doelpuntje mee: 4-1.

Na rust maakte OJC snel de 4-2 via Tom Beissel, volgens mij een oude bekende van @Fregge. Daarna had IFC het toch lastig, zonder echte kansen weg te geven. Gevoelsmatig was het wel zo dat als OJC nog eens zou scoren, het nog heel raar kon lopen. Gebeurde echter niet, ondanks de trucjes die Willem Leushuis weer uithaalde. Het bleef bij 4-2, drie punten voor IFC, maar trainer Jack van den Berg was niet geheel tevreden. Zijn puzzel is nog niet gelegd, gaf hij aan. Uiteraard wel lekker om van Leushuis te winnen.

EhOvQRvXYAEnvok


Ook andere titelkandidaten als Halsteren (0-2 bij Nuenen) en Baronie (0-1 bij VOC) wonnen hun eerste wedstrijd. AWC is na een 0-3 zege bij UDI '19 op doelsaldo de eerste koploper. Ook Juliana '31 (3-1 tegen Moerse Boys) en EHC (3-2 in de derby tegen Minor) begonnen met winst.

Nieuwkomer TOGB pakte een punt tegen Meerssen, het werd 3-3 in Berkel en Rodenrijs. Orion was vrij.
 
Bovenaan