Hoofdklasse B zaterdag 2020-2021

bqandy

Well-known member
Hoofdklasse B zaterdag: AZSV (Aalten), Berkum (Zwolle), Buitenpost, De Dijk (Amsterdam), DETO (Vriezenveen), Eemdijk (Bunschoten), Flevo Boys (Emmeloord), Genemuiden. HZVV (Hoogeveen), Noordscheschut, NSC Nijkerk, ONS Sneek, SDC Putten, Swift (Amsterdam), Urk, Volendam.
 

Bonehead

Well-known member
Ik ben benieuwd hoe DETO het gaat doen. Er zou een oud jeugdspeler terug komen bij ons totdat ze in Vriezenveen met de geldbuil gingen rinkelen. Ik verwacht niet dat het een succes wordt voor hem. DETO is een tafellaken, servet verhaal. Net als SVZW eigenlijk.
 
DETO heeft toch veel kwaliteit ingeleverd. O.a. met Coplan en Nahrwold 2 vaste krachten verloren. Vind dat er ook niet echt geweldige spelers voor terug zijn gekomen. Borghuis is een aardige speler maar vaak geblesseerd.

Denk dat ze het heel moeilijk gaan krijgen.
 
Volgens een grote sponsor van Genemuiden worden ze dit seizoen kampioen. Hij is een stuk positiever, dan afgelopen seizoen.
 
Ik denk zeker dat ze kampioenskandidaat zijn. Maar zeker niet de enige.
Zoals ik in mijn voorspelling al aangaf, denk ik dat in ieder geval ook Eemdijk en AZSV het goed zullen gaan doen.
Hij noemde AZSV en SDC Putten als ‘concurrenten’. Uiteraard blij dat Staphorst en ACV omhoog zijn gegaan.
 

SanMark.

Well-known member
En als dat niet lukt kunnen ze natuurlijk altijd vragen of ze het een klasse lager mogen proberen.
 

Fregge

Well-known member
ONS Sneek is wel een degradant, die gaan dus 4 speelrondes voor het einde kampioen worden. Zou je toch moeten zien met zo'n naam, no. Ik zie jouw naast BQAndy een beetje als de watchers van het topvoetbal in Friesland, Drenthe en Groningen
 

Unregistere

Well-known member
SDC Putten begint met een heerlijke 1-5 overwinning. En dan stond Cesco gisteravond nog te klagen dat het zo'n lastig seizoen zou gaan worden. Het kan allemaal verkeren, zo blijkt.

Topfavoriet SC Genemuiden won met 1-0 van Buitenpost.
 

SanMark.

Well-known member
De A jeugd speelt in de eerste klasse.

Dus daar hoef je niet al te veel van te verwachten.
 
Ik denk dat die regel van tafel is of dat ze het begrip " eigen jongens " wat ruim opvatten of dat men ervoor kijkt naar de gehele selectie ( 1e en 2e ).
Ik heb er de laatste jaren nooit meer naar gevraagd of iets over gehoord.
Zo'n regel zal er wel zijn vanwege de binding met het publiek en /of de leden van de club, maar kan ook een rem zijn op het bereiken van een hoger niveau. Zeker bij relatief wat kleinere verenigingen waarbij de jeugd niet zo hoog speelt.

die regel is er nog wel degelijk bij Genemuiden. Vorige week heb ik het er toevallig nog met mijn SCG kennis over gehad.
 
Bovenaan