Ja, en die wonen op het kamp. Daar durft men doorgaans niet te komen.
WKE heeft veel geluk gehad.
Ik geloof er niets van dat de fiscus het resterende bedrag terugkrijgt van de oud-bestuursleden, Hinke Wolters en consorten.
Ik begreep dat deze mannen een beroep op de gemeente Emmen hadden gedaan om het bedrag te voldoen. Volgens hen zou er een verzekering lopen die hun handelen dekte. Verder lees of zie ik er in de media niets meer over.
Ze zijn destijds namens de fiscus nog wel op het kamp geweest om op het sportcomplex allerlei zaken in beslag te nemen. Volkszanger Jannes was toen nog enkele malen zeer emotioneel aanwezig. De politie was op de achterhand aanwezig, maar hoefde niet in actie te komen.
Uiteindelijk hebben de meegenomen spullen op een openbare veiling maar weinig geld opgeleverd.
Grotendeels zijn die ook teruggekocht door WKE-aanhangers.
Nieuwe voorzitter Willem Zwikker had het eind vorig seizoen over allerlei lijken die uit de kast waren gerold. En dat WKE niet meer op het hoge niveau kon blijven voetballen. Zwikker had de KNVB ook verzocht enkele klassen lager ingedeeld te mogen worden. Het bleek alleen mogelijk terug te gaan naar de vijfde klasse. Dat wilde Zwikker niet.
Meerdere spelers verlieten de club, waaronder Jan Hooiveld ( HHC ) en Yume Ramos ( ONS ), ze waren wellicht zonder die problemen ook wel gegaan.
Andere spelers kwamen toch niet naar WKE toe, zoals Edu de Jonge Rosa en ( ik meen ) Philip Ties.
De bekende sponsoren Oosting en Brink staken de koppen bij elkaar en samen met enkele andere sponsoren vonden ze weer wat geld.
Sterke spelers als Zimmerman, Jongsma en Ijzerman en ook trainer Weerman bleven. Er kwamen goede nieuwe spelers bij zoals Beukeveld ( HHC ), Albertus ( Emmen ) en de Graaf ( Nunspeet ). En WKE doet het tot dusverre verrassend goed.
De selectie is smal, vooral de schorsingen zullen nog punten kosten, maar de club gaat voor een plek bij de eerste 7.