Hoofdklasse A zaterdagamateurs seizoen 2015/16

Unregistere

Well-known member
Oh, zonde dat je al een nieuw topic opent, had hem voor wat later gepland inclusief volledige OP...

Maar goed, VVA dus inderdaad waarschijnlijk weg. 13 clubs in A. Lekkere start van de competitie. Begreep dat het sowieso een wat aparte club is, die zich ook altijd eigenzinnig heeft opgesteld. Geen plaatsnemen in het COH, niet meedoen met breed gemaakte afspraken. Ken ze verder ook niet zo goed, dus wat de exacte achtergronden zijn? Wel jammer, want er zijn nu clubs uit de hoofdklasse gedegradeerd die in mijn ogen best op dat niveau thuis hoorden.
 

de waan

Well-known member
Pipeklein clubje uit een piepklein dorpje zonder achterban. Dan weet je dat het vroeg of laat een keer fout gaat. Alleen is deze timing wel heel erg ongelukkig.
 

Keyser S?ze

New member
Het zal een jaar of twee geleden zijn. Ik was in Achterberg om een wedstrijd van het 2e van VVA te bekijken.

In de rust bestel ik een kopje koffie en een broodje. De dienstdoende barman noemde de prijs uit zijn hoofd. Hij sloeg niks aan op een kassa of zoiets want die was er niet. Ik gaf hem een tientje. Het tientje werd in een kartonnen doos gegooid waar nog veel meer bankbiljetten door elkaar heen lagen. Uit een laadje werden wat munten gepakt voor mijn wisselgeld en na wat gegrabbel in de doos met bankbiljetten werd daar een briefje van 5 tevoorschijn gehaald voor de rest van mijn wisselgeld.

Ik heb daar - wachtende op mijn broodje kroket - enige minuten met verbazing staan kijken. De kantine van een hoofdklasser waar geen enkele transactie werd geregistreerd en het geld plompverloren in een doos werd geflikkerd. Je hoeft niet heel veel fantasie te hebben om te weten dat dit een keer verkeerd gaat aflopen. Ik was dan ook niet verbaasd toen VVA onderwerp werd van een fiscaal onderzoek.
 

De Groene Scout

Well-known member
Nog veel twijfels dus, ook rondom de spelers. Die spelen daar doorgaans niet uit clubliefde, dus die zullen wel willen vertrekken.
Hebben die nog mogelijkheden om elders onderdak te vinden. Volgens mij zou grootverdiener Frank Hol er ook naartoe.
 

Methone

New member
Pipeklein clubje uit een piepklein dorpje zonder achterban. Dan weet je dat het vroeg of laat een keer fout gaat. Alleen is deze timing wel heel erg ongelukkig.

Volgens mij is SteDoCo ook zo'n club, dat kan volgens mij ook nooit lang goed gaan.
 

Unregistere

Well-known member
Volgens mij is SteDoCo ook zo'n club, dat kan volgens mij ook nooit lang goed gaan.

Ik ken VVA '71 niet goed genoeg om te vergelijken, maar voor Ste.Do.Co. ben ik niet heel bang. Daar worden best wel aardige vergoedingen betaald, mede dankzij een aantal grote sponsoren, maar ze voeren er wel verstandig beleid omheen. Doen nu ook na de promotie geen heel gekke dingen. Of ze een blijvertje worden in de topklasse is de vraag, maar ik heb bij die club zeker niet het gevoel dat het daar elk moment verkeerd kan gaan.
 

Methone

New member
Ik dacht dat daar vrijwel geen jeugd actief was, tenminste dat was een aantal jaren terug, maar dat kan inmiddels natuurlijk al veranderd zijn.
Ik ben daar ooit eens geweest, maar dat is echt een gehucht, daar woont vrijwel niemand, maar als ze niet van een enkele sponsor afhankelijk zijn dan kan dat nog wel een tijdje goed gaan. :)
 

Unregistere

Well-known member
Het is inderdaad geen grote gemeente en dus ook geen heel grote vereniging. Ze hebben wel jeugdelftallen, qua aantal passend bij de grootte van de vereniging. Maar ze bestaan volgend jaar toch ook al weer gewoon zeventig jaar, dus de club heeft wel een aardige functie daar in de buurt. Van oudsher ook een vrij goed aangeschreven damesafdeling, lange tijd de beste in de regio.

Ze zijn de afgelopen tien jaar natuurlijk wel hard geklommen. De vergoedingen speelden daarbij vanzelfsprekend een rol, maar dat hebben ze altijd wel doordacht gedaan. Op een slimme manier spelers aangetrokken en daar worden ze nu voor beloond met een plek in de topklasse. Mochten ze degraderen, dan vinden ze dat vast jammer, maar het lijkt me dat er ook dan geen man overboord is.

Op dit moment zetten ze ook stappen vooruit qua accommodatie. Dus ik zie daar weinig gevaar in. Normaal gesproken dan, je weet nooit wat er kan gebeuren, maar als ze op deze manier verder gaan, lijkt me dat er niets aan de hand is.
 

De Groene Scout

Well-known member
Spelers van VVA'71 hebben er in ieder geval geen trek in volgens De Gelderlander:

ACHTERBERG - De spelersgroep van VVA'71 gaat niet akkoord met het voorstel van de club om tegen een veel lager bedrag te gaan voetballen in de hoofdklasse A. Dat werd de clubleiding, oude en nieuwe sponsoren in een brief duidelijk gemaakt.
Pas als de Achterbergers, die niet meer aan de financi?le voorwaarden kunnen voldoen, de eerder gemaakte afspraken met de spelersgroep van vorig jaar ?n de nieuwe aanwinsten kunnen nakomen, wil de A-selectie zich weer melden op het trainingsveld.

De spelers voelen zich onder druk gezet, maar willen eerst volledige openheid van zaken. Ook veel vertrokken leden van de selectie van vorig seizoen hebben nog een flinke smak geld tegoed. Duidelijk is wel dat er in de nieuwe groep nauwelijks animo is om onder de 'nieuwe' voorwaarden te gaan voetballen. De selectie heeft zijn hoop gevestigd op meer nieuwe sponsoren die VVA'71 een warm hart toedragen en de club nu willen steunen.
 

Unregistere

Well-known member
Ik begreep dat er wel sponsoren klaar zouden staan, maar die eisen dan een vertrek van (een deel van) het bestuur. Lastig dus.
 

Unregistere

Well-known member
En nog even alle info van de clubs, nog even met VVA '71.

Achilles Veen
Complex: Sportpark De Hanen Weide, Veen (kunstgras)
Trainer: Johan van Bijsterveld
Vorig seizoen: 4e in hoofdklasse A, deelnemer nacompetitie

Vertrokken spelers: Rick Adjei (gestopt), Yassine Asrih (TSV Oosterhout), Teun Verlouw (VCB)

Nieuwe spelers: Tiago Faria da Silva (Halsteren), Mo Mekkaoui (Dinteloord), Ronnie Reniers (KFC Dessel Sport, Belgi?), Rowin van Zaanen (Kozakken Boys)

AFC Ajax
Complex: Sportpark De Toekomst, Amsterdam (kunstgras)
Trainer: Jorg Smeets
Vorig seizoen: 14e in topklasse

Vertrokken spelers: Danny Been, Jordi Meester (beiden OFC), Jordi van Duijn (RKDES), Mimoun Eloisghiri (Kozakken Boys), Marvin Hasselbaink (Sparta Nijkerk), Djarno Hofland (SDC Putten), Ralph Hovestad (FC Lienden), Jelle Huitema (Hollandia), Og?r Kaya (ADO ?20), Thomas Metzemaekers (ACV), Yuri Rose (gestopt), Alex Sacca (Amstelveen), Rience Schurman (De Dijk)

Nieuwe spelers: Anthony Bakmaz (FC Chabab), Sandro Contrucci, Raymon Lagerburg, Arlymar Laurens, Steve Promes (allen Zuidvogels), Tonnie Cusell (PS Barito Putera, Indonesi?), Roy Deken (Pancratius), Shaquille Doorson (Zeeburgia), Donny van der Dussen (Leonidas), Deen van Embricqs, Edwin Soenarto (beiden FC Breukelen), Rolf Hazelaar (SDO), Reda Kharchouch (VVA / Spartaan), Selcukhan Okay (Waterwijk), Joey Pouw (VVSB), Donny Rijnink (Katwijk), Donaldo Sanches Silva (Barendrecht), Robert Stuut (HBOK), Brian van der Werff (Koninklijke HFC)

Bennekom
Complex: Sportpark De Eikelhof, Bennekom (kunstgras)
Trainer: Cees Lok
Vorig seizoen: 6e in hoofdklasse A

Vertrokken spelers: Mo Bendadi, Leon Broekhof (beiden FC Lienden), Brayton Biekman (DFS), Bram Eltink (De Treffers), Gianluca de Jong (SDV Barneveld), Reza Ngarigota (Deltasport), G?khan Yilmaz (WAVV), ?zkan Yilmaz (onbekend)

Nieuwe spelers: Lejon Cats (VVIJ), Luud Eijkemans, Siemen Eijkemans, Rogier Gerritsen (allen VVA ?71), Luc Kipmulder (DOVO), Martijn Klein-Holte (Rheden), Jeroen Kraayenvanger (AFC Arnhem), Glenn Visser (IJsselmeervogels), Johan van der Wekken (Spakenburg)

DOVO
Complex: Sportpark Panhuis, Veenendaal (kunstgras)
Trainer: Jeroen Peters
Vorig seizoen: 3e in hoofdklasse A, deelnemer nacompetitie

Vertrokken spelers: Rick Bos (gestopt), Colin Broers (Hercules), Rik van der Eerden (AZSV), Tom Gesgarz (VVA ?79), Guido de Graaf (Huizen), Luc Kipmulder (Bennekom), Serhat Ko? (Royal Cappellen FC, Belgi?), Mike van der Kooy (SC Genemuiden), Wouter van der Molen (VVA ?71), Taner Ozbek (NVC), Mauro Peters (Sparta Nijkerk), Ruben Rentenaar, Peter Veeneman (beiden DFS), David Scholte, Jeroen Vrolijk (beiden De Merino?s)

Nieuwe spelers: Bas Ent (ODIN ?59), Arjan Goorman, Remy Raterink (beiden HSC ?21), Adil Mahdadi (Spakenburg), Stefan Maletic (Burton Albion FC, Engeland), Enrico Patrick, Joshua Patrick (beiden AFC), Bodhi Prinssen (FC Utrecht), Kevin Westmaas (Rijnsburgse Boys)

Eemdijk
Complex: Sportpark De Vinken, Bunschoten-Spakenburg (kunstgras)
Trainer: Ulrich Landvreugd
Vorig seizoen: 2e in eerste klasse A, gepromoveerd via nacompetitie

Vertrokken spelers: Dominique Berendse (Lunteren), Thim de Graaf (lager elftal IJsselmeervogels), Roger Grootfaam (FC Aalsmeer), Jamal Lachkar (Nieuw Utrecht), Marvin Snijders (lager elftal AFC Quick 1890)

Nieuwe spelers: Niek Beekhuis, Chris de Graaf, Jordie Huijgen, Eddy Willemsen (allen Spakenburg), Ali Coban (SO Soest), Achiel van Dalfsen (SC Genemuiden), Immanuelson Duku, Roy Schaap (beiden FC Breukelen), Jari de Graaf (SDC Putten), Sjohn van Gulik, Argjend Selimi (beiden IJsselmeervogels), Hossein Mezbanali (ASC Nieuwland)

Huizen
Complex: Sportpark De Wolfskamer, Huizen (kunstgras)
Trainer: Henk van de Pol
Vorig seizoen: 8e in hoofdklasse A

Vertrokken spelers: Surainy Carolus, Iry Etwi, Gino Heerings, Vincent Verbond, Soeremly te Vrede (allen onbekend), Rudy Etwi (gestopt), Robert Guerain (Nieuw Utrecht), Jasper Kuiper (Scherpenzeel), Omar Limon (DCG), Danny Roozendaal, Rogier Veltenaar (beiden Zuidvogels), Dwaynley Spijker (AH ?78), Peter Vastenhouw (VVZ ?49)

Nieuwe spelers: Guido de Graaf (DOVO), Nino van Jaarsveld (Almere City FC), Garrett Jones (VVZ ?49), Denny van Loen, Jorik van Ruiswijk (beiden VVA ?71), Wilco Mackaay, Desmond Mensen (beiden Waterwijk), Alvin Obovwemu (Zilvermeeuwen), Nicola? Verbiest (Montfoort)

LRC Leerdam
Complex: Sportpark Bruinsdeel, Leerdam
Trainer: Marcel van Steenis
Vorig seizoen: 3e in eerste klasse A, gepromoveerd via nacompetitie

Vertrokken spelers: Robin Boekhout (SteDoCo), Joshua Cohen (Vriendenschaar), Anass Lahnine (VVA ?71), Quincy Kompai (gestopt), Dennis Rooijackers (Asperen), Pieter Willem Smits (onbekend), Mark Vosselman (SHO)

Nieuwe spelers: Furkan Cetin (SteDoCo), Akram Chentouf (Leerdam Sport), Michael Lopes (Smitshoek), Sjors Maas (GVVV), Angelo Perini (GJS), Mounir El Ouazizi (DRL), Wesley Swets, Sam Versluis (beiden Unitas), Martijn de Wildt (BLC)

NSC
Complex: Sportpark De NSC Burcht, Nijkerk
Trainer: J?rgen Schefczyk
Vorig seizoen: 10e in hoofdklasse A

Vertrokken spelers: Nick van de Akker (ASC Nieuwland), Chad de Jong (Zuidvogels), Karim Lamkadmi (onbekend), Marc van der Vegte (WHC)

Nieuwe spelers: Jordan Kemp (Spakenburg), Patrick ter Mate (Voorwaarts Twello), Jasper van Oorspronk (CSV Apeldoorn), Paul Prins (Veensche Boys), Wesley Vaes (FC Lienden), Jordy Verburg (Zuidvogels), Barry de Winter (SC Hoevelaken)

ODIN '59
Complex: Sportpark Assumburg, Heemskerk (kunstgras)
Trainer: Richard Plug
Vorig seizoen: 2e in hoofdklasse A, deelnemer nacompetitie

Vertrokken spelers: Barry van den Brink (HFC EDO), Cerillio Cijntje (FC Lisse), Bas Ent (DOVO), Paul Groen (ADO ?20), Dennis Greuter, Raymond Kolder (beiden gestopt), Danny Hols (Koninklijke HFC), Frits Kramer (DEM), Jay Kroon (United / DAVO), Thom de Vries (Quick Boys), Faruk Yurdakan (Olympia Haarlem)

Nieuwe spelers: Erik Alders (FC Uitgeest), Jurjen Dikker, Erik Homan (beiden Stormvogels), Bilal El Amrani (FC Chabab), Eelke de Graaf, Jim Hulleman (beiden AFC ?34), Melvin Habets, Jordi Tiktak (beiden SVW ?27), Kenneth Hulshof (De Kennemers), Toine Merk (LSVV), Margel Muzo (FC Dordrecht), Stefan Seijs (Assendelft)

SDC Putten
Complex: Sportpark Putter Eng, Putten
Trainer: Bert van Hunenstijn
Vorig seizoen: 9e in hoofdklasse A

Vertrokken spelers: Jeffrey van den Brink (Lunteren), Evert Brouwers (Zeist), Richard Gooijer (VVOG), Jari de Graaf (Eemdijk), Ren? van Hemel (Rood Wit ?58), Sercan Kurdal (Sportlust ?46), Sedan Ozan (Roda ?46), Olivier Pilon (GVVV), Wilbert Scheenstra (Veensche Boys), Jeffrey Schoonenberg (onbekend), Niels van der Zaal (Nunspeet)

Nieuwe spelers: Boy Boeloerditi (Rohda Raalte), Jurian van den Brink (WHC), Dimitri Djollo (Sparta Nijkerk), Djarno Hofland (AFC Ajax), Rocco Keizer (FC Horst), Quincy van de Leuv (Rijnsburgse Boys), Gilbrano Plet (Spakenburg)

Sparta Nijkerk
Complex: Sportpark De Ebbenhorst, Nijkerk (kunstgras)
Trainer: Simon Ouaali
Vorig seizoen: 15e in topklasse

Vertrokken spelers: Jeroen van Beek (gestopt), Nico van den Brom (Roda ?46), Dimitri Djollo (SDC Putten), Faisal Kaouass (DUNO), Gilermo Pengel (Zwaluwen ?30), Jerghinio Sahadewsing (Quick Boys), Ivo te Velthuis (VVA ?71), Danny Brouwer (Veensche Boys)

Nieuwe spelers: Nicky Baggelaar (Waterwijk), Joeri Epskamp (VOP), Lionel Frederik (Koninklijke HFC), Marvin Hasselbaink (AFC Ajax), Ivo de Heus, Ruud Jong (beiden De Zouaven), Mike Koenders (ADO ?20), Oscar Kommeren (Hoogland), Mauro Peters (DOVO), Ridouan Tabaouni (CSV Apeldoorn)

SVL
Complex: Sportpark Oranjehof, Langbroek
Trainer: Jan Gaasbeek
Vorig seizoen: kampioen in eerste klasse A

Vertrokken spelers: Ricardo van Amerongen (DEV), Tom ter Horst (gestopt)

Nieuwe spelers: Selcuk Albayrak, Wesley de Laat, Thomas Malolepszy (allen Roda ?46), Joran Hofman (Kampong)

Swift
Complex: Sportpark Olympiaplein, Amsterdam
Trainer: Mark Evers
Vorig seizoen: kampioen in eerste klasse B

Vertrokken spelers: Karim Chahider (AH ?78), Mathieu Christianen (Koninklijke HFC)

Nieuwe spelers: Marc Baardman (Koninklijke HFC), Geert van der Heijden (VVSB), Jorik Hollewand (Heino), Maarten de Lange (AFC), Tatchery Languth (HFC EDO), Gunther Salfischberger (Geinoord), Koen Verhoeff (OFC)

VVA '71
Complex: Sportpark De Meent, Achterberg (kunstgras)
Trainer: Johan de Man
Vorig seizoen: 5e in hoofdklasse A

Vertrokken spelers: Bas van den Berg (Hoogland), Leo van Eem (Valleivogels), Luud Eijkemans, Siemen Eijkemans, Rogier Gerritsen (allen Bennekom), Yannis Karafilakis (Magreb ?90), Nico van Laar (Scherpenzeel), Denny van Loen, Jorik van Ruiswijk (beiden Huizen), Khalid Marbouh (DTS Ede), Jaimy Schaap (FC Dordrecht), Nicholas Skverer (SC Woezik)

Nieuwe spelers: Mitchell van den Beld (Zuidvogels), Lennard van den Brink (VVOG), Derek de Bruijn (Germania), Jos Henken (GVVV), Frank Hol (IJsselmeervogels), Robin Koning (DTS Ede), Joel van Kranenburg (clubloos), Anass Lahnine (LRC Leerdam), Javier Martina (Rijnsburgse Boys), Wouter van der Molen (DOVO), Gino Mommers (Kozakken Boys), Jos van Roekel (SDS ?55), Rick Smeenk (Rheden), Ivo te Velhuis (Sparta Nijkerk), Dennis Vinken (Montfoort)
 

De Groene Scout

Well-known member
VVA'71 maakt een doorstart. Ze gaan vrolijk verder in de Hoofdklasse.
De geldkraan is behoorlijk dicht gedraaid en daardoor heeft een handvol spelers aangegeven niet verder te willen bij VVA: Te Veldhuis, v.d. Belt, Hol, Smeenk en v.d. Brink verlaten het zinkende schip, of beter gezegd 'komen toch niet'. Enkele spelers twijfelen nog. Er blijft in ieder geval genoeg over om het gewoon te proberen.
 
Laatst bewerkt:

Methone

New member
VVA'71 maakt een doorstart. Ze gaan vrolijk verder in de Hoofdklasse.
De geldkraan is behoorlijk dicht gedraaid en daardoor heeft een handvol spelers aangegeven niet verder te willen bij VVA: Te Veldhuis, v.d. Belt, Hol, Smeenk en v.d. Brink verlaten het zinkende schip, of beter gezegd 'komen toch niet'. Enkele spelers twijfelen nog. Er blijft in ieder geval genoeg over om het gewoon te proberen.

Aan de fiscus moet nog ongeveer 80.000 euro worden afgedragen, aan achterstallige salarissen moet er nog ongeveer 100.000 euro worden opgehoest. Achter de schermen wordt hard gewerkt om hiervoor een oplossing te vinden.

Een ton achterstallige salarissen :wtf:
 

Unregistere

Well-known member
Nou, ergens maar goed. Competitie met 13 clubs vind ik zo suf. Maar wellicht worden ze wel een degradatiekandidaat nu?
 

Unregistere

Well-known member
Verrassende transfer wel. Eemdijk-aanvaller Immanuelson Duku, overgekomen van FC Breukelen, gaat niet voor Eemdijk spelen. Hij tekent een contract bij het Engelse Oxford United.
 

Unregistere

Well-known member
Bekeruitslagen van gisteren

Achilles Veen - WSC 6-1 (Aerts 2, Van Leijsen, Van Zaanen, Reniers, Kuijpers)

LRC Leerdam - SC Susteren 3-1 (Houdoe, J. van de Pol, Versluis)

ADO '20 - ODIN '59 2-0

OFC - Swift 2-3 (Linger, Bosboom, Terhaar sive Droste)

Zuidvogels - Huizen 3-0

WV-HEDW - AFC Ajax 0-2 (Cusell, Van der Dussen)

Argon - Eemdijk 1-4 (Bolland 3, De Haan)

Geinoord - SVL 2-4 (S. Albayrak, Van Oudbroekhuizen, Van Eem, Van Leeuwen)

Wittenhorst - VVA '71 1-5 (Rip 2, Van Roekel 2, Bonevacia)

Venray - Bennekom 2-6 (S. Eijkemans 4, De Ruiter, Sissing)

SDV Barneveld - Sparta Nijkerk 1-0

NSC - VVOG 2-2 (Bartels, Vaes)

WSV - SDC Putten 1-2

DOVO speelde niet, de doelpuntenmakers van SDC Putten kon ik helaas nog nergens achterhalen. Misschien weet De Waan het?
 

Unregistere

Well-known member
Bekeruitslagen van gisteren. Incompleet programma, omdat enkele teams vanavond nog spelen voor de districtsbeker of verplichtingen hebben in de KNVB-beker:

Volendam - Swift 0-2 (Van Wakeren 2)

Eemdijk - SO Soest 4-1 (Selimi, Beukers, K. Bout, Jan de Graaf)

Deurne - Achilles Veen 1-3 (Faria da Silva, Van den Berg, Van Leijsen)

Gestel - LRC Leerdam 2-1 (Versluis)

VVA '71 - DFS 2-1 (De Bruijn, Rip)

Bennekom - De Bataven 2-2 (De Ruiter 2)

Roda '46 za - NSC 2-2 (Vaes, Reina)

SDC Putten - Nunspeet 2-2 (Van Groen, Keizer)
 
Bovenaan