Honkbal

JMD

Well-known member
Dat denk ik wel, want de MLB is klaar. Het toernooi zal niet voor niks pas na de World Series beginnen.
 

Friesland

Well-known member
Dat was het dan. Gisteren 9-0 verloren van de VS en vandaag in 7 innings met 4-14 ten onder aan de Dominicaanse Republiek. En het begon vandaag nog veelbelovend met een 3-0 voorsprong na de eerste inning. In de zesde inning kwam het vierde Nederlandse punt op het bord, na een wilde worp van de Dominicaanse werper, de DR had er toen echter al 13 binnengehaald. In de zevende inning kwam het verschil opnieuw op 10, Nederland kon in de gelijkmakende slagbeurt het verschil niet terugbrengen en dat betekende dus einde wedstrijd onder de "mercy rule".

Theoretisch kan Nederland zich nog plaatsen, maar dan de VS de resterende twee partijen moeten winnen en Nederland zal met minimaal 14 punten verschil (in 7 innings) of 15 punten verschil (in 8 of 9 innings) van Mexico moeten winnen. Het is leuk om te weten, maar ik ben bang dat we er niets aan hebben.
 

Friesland

Well-known member
Mexico won van de VS, dus is Mexico door naar de superronde. De winnaar van VS - DR gaat ook door naar de superronde. Nederland is zeker van de laatste plaats in de groep en kan nu alleen nog vechten voor een plaats in de top-10 van het toernooi (maw de beste nummer 4). Een overwinning op Mexico is daarvoor wel noodzakelijk, gezien de dikke nederlagen in de eerste twee duels, maar aangezien Mexico juist van die twee ploegen won, lijkt mij dat een zware opgave.
 

SanMark.

Well-known member
Mexico won van de VS, dus is Mexico door naar de superronde. De winnaar van VS - DR gaat ook door naar de superronde. Nederland is zeker van de laatste plaats in de groep en kan nu alleen nog vechten voor een plaats in de top-10 van het toernooi (maw de beste nummer 4). Een overwinning op Mexico is daarvoor wel noodzakelijk, gezien de dikke nederlagen in de eerste twee duels, maar aangezien Mexico juist van die twee ploegen won, lijkt mij dat een zware opgave.

Toch wel opvallend dat Mexico het zo goed doet. Daar zullen wel veel Amerikanen bij zitten.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb gisteren een record of drie gezien, Cincinnati tegen Atlanta was na 12 innings nog altijd 0-0, dat was in de geschiedenis van de MLB nog nooit gebeurd. Ook waren er 37 strikeouts, dat was ook een record. Extra opvallend, die 37 zijn meer dan in de gehele World Series van 1967 werden gegooid.

Overigens won Atlanta totaal onverdiend met 1-0, nadat Cincinnati in inning 12 en 13 met drie man op de honken geen punt wist te maken.
 

Friesland

Well-known member
Volgende week vindt het laatste Olympisch kwalificatietoernooi plaats.

woensdag om middernacht spelen Venezuela en de Dominicaanse Republiek tegen elkaar.
donderdag om middernacht speelt Nederland tegen Venezuela
vrijdag om middernacht speelt Nederland tegen de Dominicaanse Republiek
alle ploegen gaan door, de nummer 1 gaat direct naar de finale en de nummers 2 en 3 gaan naar de halve finale
zaterdag om middernacht is de halve finale
zaterdag om 20:00 is tenslotte de finale

De winnaar van de finale plaatst zich als laatste voor de Spelen.
 

JMD

Well-known member
Waar wordt het toernooi gehouden? Aan de tijden te zien niet in NL, maar het kan zowel Venezuela als de Dom Rep zijn.
 

Friesland

Well-known member
Nederland verliest dik en kan het wel vergeten.

Ik heb niet het idee dat de KNBSB dit toernooi heel serieus genomen heeft. Het toernooi begint ook eigenlijk pas morgennacht. In deze eerste wedstrijden kun je een eerste indruk krijgen waar de teams staan.

Vannacht wordt bepaald welk team direct naar de finale gaat.
Wint DR, dan gaan ze naar de finale.
Wint TeamNL met minimaal 10 punten verschil, dan gaan we naar de finale.
Wint TeamNL maar met een kleiner verschil, dan gaat Venezuela naar de finale.
 

Friesland

Well-known member
Nederland verloor afgelopen nacht opnieuw.

Komende nacht is het Venezuela - Nederland
En morgenavond is het Dominicaanse Republiek - winnaar Venezuela/Nederland
 

Friesland

Well-known member
Kansloos vannacht, het werd 10-0 voor Venezuela.

Vanavond dus de finale tussen de Dominicaanse Republiek en Venezuela. De winnaar van dat duel gaat naar de spelen.
Mocht Venezuela winnen dan bestaat het Olympisch deelnemersveld voor de helft uit debutanten. Ook Israël en Mexico maken hun debuut.
 
Bovenaan