Honkbal

Pieros

Active member
En wat vond je ervan om een wedstrijd live te bekijken? Van wat ik van anderen heb gehoord die niet per se honkballiefhebber zijn, is dat het saai en langdradig kan overkomen.

Van mij mag Toronto ook winnen tegen het poenerige Los Angeles. Al moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ze in Toronto ook goed en veel betalen. Maar mijn sympathie gaat naar de Blue Jays.

Eef de Kip

Well-known member
Ik denk dat als je geen liefhebber bent het idd wel een beetje langdradig kan worden na 2 uur.
IK ben al in geen tijden meer geweest maar ik vond het vroeger altijd wel leuk hoor maar ik ben dan ook wel een liefhebber.

erka

Well-known member
Ik ben een paar jaar geleden tijdens bezoek aan New York bij de Mets geweest. Mijn eerste volledige honkbalwedstrijd live en tevens ook mijn laatste. Oersaai. Net als NFL dat is nog saaier. Daar gebeurt echt de hele tijd niks.
Daarentegen zijn NBA en NHL wel gaaf. Ik ben in Canada bij een NHL wedstrijd van de Ottawa Senators geweest en dat is nog steeds één van mijn beste herinneringen aan een bezochte sportwedstrijd. Wat een tempo en een sfeer. Als liefhebber van basketbal wilde ik ook naar een NBA maar losse kaarten daarvoor zijn vrijwel onmogelijk.

JMD

Well-known member
En wat vond je ervan om een wedstrijd live te bekijken? Van wat ik van anderen heb gehoord die niet per se honkballiefhebber zijn, is dat het saai en langdradig kan overkomen.
Ik mag graag honkbal op TV kijken, zeker in deze tijd van het jaar (World Series), maar ga er niet voor uit ofzo.

Live in het stadion viel het me verschrikkelijk tegen, dan valt het pas op hoe lang het spel steeds stilligt. (thuis zie je dan herhalingen e.d.) En continu allerlei infantiele spelletjes doen enz..
In de jaren 20 van de vorige eeuw duurde de gemiddelde MLB-wedstrijd 1,5 - 2 uur. Tegenwoordig is er geen duel meer onder de 3 uur, dat geeft wel aan welk deel er nu voor commercie is.

NBA vind ik op zich wel leuk alleen duren daar de laatste 5 minuten zo ongeveer net zo lang als de rest van het duel, dat is jammer.
NHL vind ik leuk, alleen daar vind ik het nadeel dat die puck dus bijna niet te zien is.

• Leuk
Waarderingen: erka

ALenstra

Well-known member
Ik heb zowel in Amerika, Canada als Groot Brittannië wedstrijden in de MLB bezocht. Een aantal jaren ook nog eens een playoff wedstrijd van de Blue Jays tegen de Texas Rangers bezocht. Saai was dat allerminst.

erka

Well-known member
NBA vind ik op zich wel leuk alleen duren daar de laatste 5 minuten zo ongeveer net zo lang als de rest van het duel, dat is jammer.

Bij NBA is dat wel minder dan bij Europees basketbal en OS enzo. Dat komt omdat NBA 4x12 minuten duurt ipv 4x10 en het verschil in het regulier seizoen dan al wel gemaakt is of clubs het laten lopen want er zijn toch 82 wedstrijden. Playoff basketbal is ander verhaal. Dat wordt vaak zelfs gezien als "andere sport" in de praktijk. Heel ander spelletje.

Bovenaan